أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۷۶۳۵۸
زمان انتشار: ۱۵:۰۵     ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
دروازبان تیم فوتبال استقلال خوزستان گفت: قبل از اینکه به ایران بیایم کمی مردد بودم نمی دانستم تیمی که انتخاب کرده ام چه شرایطی دارد؛ اما با مشورتی که با پیمنتا کردم؛ او من را راضی کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از کاپ، استقلال خوزستان موفق شد دست به کار بزرگی بزند و برای اولین بار با بازیکنانی ناشناخته عنوان قهرمانی لیگ برتر ایران را از آن خود کند.در این بین بودند ستاره هایی که نقش به سزایی در به ثبت رسیدن این افتخار تاریخی برای فوتبال خوزستان ایفا کردند. یکی از این ستاره ها و یا شاید مهم ترین ستاره این فصل عبدالله ویسی کسی نبود جز فرناندو دی خسوس. دروازه بان برزیلی آبی های خوزستانی که در این فصل با به ثبت رساندن 17 کلین شیت و  خوردن تنها 14 گل یکی از بهترین های لیگ پانزدهم بود. در ادامه با گفت وگوی ما با دروازه بان برزیلی استقلال خوزستان همراه باشید.

* از تو می خواهم به اولین سوالم، صادقانه پاسخ بدهی، واقعا فکر می کردی با استقلال خوزستان قهرمان لیگ ایران شوی؟

ببینید وقتی آدم کاری را شروع می کند باید برای خودش هدف ترسیم کند تا بتواند خیلی راحت تر کار خود را انجام دهد. همه تیم هایی که در لیگ امسال حضور داشتند برای خودشان هدفی داشتند. ما هم آمده بودیم کار بزرگی انجام دهیم. یواش یواش وقتی مسابقات یکی یکی برگزار شد فهمیدیم که می توانیم قهرمان ایران شویم و اصلا دور از دسترس نیست. دیگر از زمانی به بعد فقط به جام فکر می کردیم و هدف مان رسیدن به عنوان قهرمانی بود که خوشبختانه به آن رسیدیم. راستش را بخواهید اوایل اصلا به قهرمانی فکر نمی کردم. 

* هیچکس تیم شما را جدی نمی گرفت حتی همین چند هفته پایانی لیگ هم که همراه با استقلال و پرسپولیس برای قهرمانی می جنگیدید همه از دو تیم پایتخت نشین صحبت می کردند. اما این شما بودید که در نهایت جام را از آن خود کردید.

من از این اتفاق تعجب نکردم. استقلال و پرسپولیس تیم های خیلی بزرگ و پرطرفداری در فوتبال ایران و حتی آسیا هستند. طبیعی بود که مردم چنین اعتقادی داشته باشند امادلیل نمی شد که ما دست از تلاش برداریم. بعد از اینکه قهرمان شدیم هم باورش برای خیلی ها سخت بود. اما ما غیرممکن را ممکن کردیم. 

در راه قهرمانی بدون شک تو یکی از عوامل اصلی بودی. از علت دریافت فقط 14 گل در 30 بازی و ثبت 17 کلین شیت برایم بگو.

یک نفر نمی تواند برای یک تیم چنین موفقیتی را به ارمغان بیاورد. اگر نکات مثبتی در کارمان دیده می شود حاصل تلاش خیلی هاست. از مربی دروازه بان هایم برایتان بگویم که برای هر بازی آنالیزم خاصی داشت. روی حملات حریف برنامه ریزی می کرد و آنها را به من یاد می داد. روزهای سختی را گذراندم اما او از لحاظ روحی و روانی من را ارضاء کرد. فرشاد بختیار زاده نقش مهمی در موفقیت های من داشت. در کنار این موارد حضور سرمربی مثل عبدالله ویسی و همچنین یک ساختار دفاعی منحصر به فرد کار را برای من راحت کرده بود. مطمئن باشید اگر هرکدام از این ها نبودند شما از این اعداد وارقام با من صحبت نمی کردید.

* اما به هرحال اسم تو به عنوان عامل همه این موفقیت ها ثبت شده است، دقت داشته باش که تیم شما با تفاضل گل توانست قهرمان شود. شما 17 گل کمتر زده بودید اما 17 کلین شیت و تعداد کم گل هایی که دریافت کردی باعث شد بالاتر از پرسپولیس عنوان قهرمانی را کسب کنید.

 بابت همه این اتفاقات خداراشکر می کنم و امیدوارم مردم خوزستان از من راضی باشند. آنها شایسته بهترین ها هستند. 

* بعد از بازی با ذوب آهن بعضی از پرسپولیسی ها معتقد بودند ذوب آهن مقابل شما خوب بازی نکرد وحتی به سرمربی آنها هم در صفحات مجازی حمله شد. 

(خنده) نمیدانم این حرف ها از کجا می آید. ما مقابل تیمی بازی داشتیم که در آسیا بهترین نتایج را گرفته است و حتی پتانسیل قهرمانی در لیگ ایران را هم داشت. از طرفی تیم مقابل آنهابازی می کرد به نام استقلال خوزستان تیمی که هفته ها صدرنشین لیگ برتر ایران بود. می خواهم بدانم مگر ما تیم کمی هستیم؟ آنها مقابل استقلال خوزستان بازی داشتند. باز هم می گویم دلیل اینکه این حرف ها زده می شود را نمی دانم. ذوب آهن هم مربی و هم بازیکنان بسیار باشخصیت و خوبی دارد و زدن این حرف ها به آنها اصلا درست نیست. 

* از شب قبل از بازی برایمان بگو. از اینکه استرس داشتی یا نه؟

شب قبل از بازی سعی کردم تنها باشم و تمرکز کنم. وقتی دراز کشیده بودم نگاهم به آسمان بود و فقط ستاره ها را  می دیدم می خواستم بهترین آن ستاره ها را بچینم و برای خودم نگه دارم. غیر از برد به هیچ چیزی فکر نمی کردم و نتیجه پرسپولیس اصلا برایم اهمیتی نداشت.

* هنگام بازی با ذوب آهن پیگیر نتیجه دیدار پرسپولیس هم بودی؟

خیر. من تمرکزم روی کار خودم بود و به هیچ چیز دیگر فکر نمی کردم. از طرفی به تیم خودمان هم بسیار اعتماد داشتم. 

* تو برزیلی هستی و یکی از مشخصه های مردم برزیل حرفه ای بودن آنها در انجام دادن حرکات موزون است. در این هفته های پایانی که حسابی درخشید در جشن های پس از پیروزی نقش مهمی را ایفا می کردی و به قول ما ایرانی ها همیشه وسط بودید. رقص آبادانی را از اینجا یاد گرفتی یا قبلا بلد بودی؟

من در خوزستان هستم و اینجا مردم خونگرمی زندگی می کنند. آنها بسیار قابل احترام و مهربان هستند. از طرفی من اصالتا برزیلی هستم و با این مسایل کمی آشنایی دارم ولی از  مردم خوزستان هم چیزهایی یاد گرفتم البته من قبل از همه اینها یک دروازه بان هستم و تمرین فوتبال انجام می دهم نه چیز دیگری (خنده).

* از مردم خوزستان صحبت کردی، کمی از جشن قهرمانی صحبت کن.

شب بسیار قشنگی بود و مطمئن باشید تا 50 سال هیچکس این شب را از یاد نمی برد. اتفاقی که در ورزشگاه غدیر افتاد مثل یک حماسه بود. با مردم جشن گرفتیم و احساس خیلی خوبی به من دست داده بود. از خوشحالی مردم خوزستان خوشحال بودم و هیچ وقت آن شب را فراموش نمی کنم. 

* درخشش خیره کننده تو در این فصل باعث شده حسابی  مشتری داشته باشی و باشگاه های بزرگ ایران تو را در بالاترین قسمت لیست خرید خود قرار دادند برای فصل بعد تصمیم گرفته ای؟

استقلال خوزستان نقش مهمی در موفقیت من داشته است و من هر تصمیمی بگیرم با هماهنگی آنها خواهد بود. در حال حاضر فقط می خواهم به قهرمانی فکر کنم و به کار بزرگی که انجام دادیم. در حال حاضر فقط باید جشن گرفت و لذت برد. موبایلم را خاموش کردم و نمی خواهم در حال حاضر به فصل بعد فکر کنم.  اما فقط یک کلام به شما می گویم برای فصل بعد گزینه اول، دوم و سوم من استقلال خوزستان خواهد بود. 


* در خلال حرف هایت از نقش مهم عبدالله ویسی و فرشاد بختیاری زاده صحبت کردی، از این دو نفر بیشتر برایمان بگو.

عبدالله ویسی یک مربی کاملا حرفه ای و با اخلاق است. او در عین حال بسیار مردم دار هم هست. می داند در هر لحظه باید چه کاری انجام دهد. موقع مسابقات و تمرینات جدی است و چند دقیقه بعد به یک  انسان پرهیجان و لطیف تبدیل می شود. عبدالله ویسی با این  خصوصیات در هر جایی موفق خواهد شد. فرشاد بختیاری زاده هم بسیار در موفقیت هایم تاثیرگذار بوده است او مانند یک برادر در کنار من است و هر روز از او چیزهای جدیدی یاد می گیرم.

* صحبت پایانی ...

می خواهم بار دیگر از مردم خونگرم خوزستان تشکر کنم که در این فصل یار و یاور ما بودند. قبل از اینکه به ایران بیایم کمی مردد بودم نمی دانستم تیمی که انتخاب کرده ام چه شرایطی دارد. مربی دروازه بان های من می تواند به من کمک کند یا نه. با لئوناردو پیمنتا مشورت کردم او به من گفت استقلال خوزستان در این مدت کوتاه نشان داده تیم خوب و قابل احترامی است به حرف او توجه کردم و به اینجا آمدم. مربی دروازه بان هایم را هم که خدمت تان عرض کردم.به من نشان داد هنوز خیلی چیزها مانده است که یاد بگیرم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها