يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۷۶۸۱۹
زمان انتشار: ۱۱:۳۵     ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
نشریه آمریکایی نوشت: فرماندهان کنونی سپاه ایران همان‌ نیروهایی هستند که داوطبانه در جنگ هشت ساله حاضر بودند و حمایت مرتجعین عرب و آمریکا از «صدام حسین» هنوز در اذهان آن ها باقی است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، نشریه آمریکایی «وکس» در مطلبی با اشاره به پیدایش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 6 مورد را ذکر کرد و نوشت: سپاه ایران تنها نیروی نظامی نیست بلکه قدرت سیاسی و اقتصادی شگرفی دارد. مهمترین دلیل وقوع انقلاب اسلامی سال 1979 در ایران پاسخ به نفوذ آمریکا بود. سپاه ایران مهمترین عامل بازدارنده راهبردی ایران «برنامه‌های موشکی» را در اختیار دارد و با متحدان این کشور  چون حزب‌الله لبنان، شیعیان عراق و حکومت «بشار اسد» در سوریه در  ارتباط است.

بر اساس این گزارش، اهداف سپاه ترکیبی از منافع ملی و عقیدتی است. بر این اساس، حفظ جایگاه رهبر ایران و محوریت اسلام اولویت نخست است. نیروهای سپاه ایران از سویی دیگر نفوذ غرب در کشور را شدیدترین چالش بر می‌شمارند و حامیان دموکراسی غربی از منظر آن‌ها در منافات با معیارهای انقلاب قرار دارد. نفوذ فرهنگی غرب موردی است که باید با آن مقابله شود.

در ادامه این مطلب به تجربیات سپاه ایران در جریان جنگ تحمیلی هشت ساله و حمایت آمریکا از دولت وقت عراق در زمان «صدام حسین» اشاره شده و آمده است: ارائه اطلاعات از سوی آمریکا به ارتش وقت عراق، سرنگونی هواپیمای مسافربری این کشور با شماره پروازی "655 " توسط ناو «یو. اس. اس. وینسنس» هنوز در یاد  نیروهای ایرانی مانده، موردی  که از دید سپاه و رهبر ایران اقدامی جنگی علیه کشورشان بود. همچنین  کمک آمریکا به صدام در استفاده از سلاح‌های شیمیایی  و فشار بر ایران از طریق حضور دریایی آمریکا در خلیج فارس هنوز در اذهان ایرانی‌ها باقی مانده است. همچنین باید به حمایت کشورهایی چون کویت و عربستان از عراق در زمان جنگ 8 ساله و کمک‌های مالی آن‌ها به صدام حسین نیز اشاره کرد. فرماندهان کنونی سپاه ایران همان‌ نیروهایی هستند که داوطلبانه در جنگ حاضر بودند. نیروهای سپاه و بسیج ایران در جنگ هشت ساله جان خود را از دست دادند و این واقعیتی است که نباید فراموش شود.

 سپاه بعد از  خاتمه جنگ در پی حصول اطمینان از این موضوع است که فداکاری رزمندگان ایرانی نادیده گرفته نشود و دلایلی که برای آن جنگیدند چون حفظ اصول  انقلاب با مواردی چون عادی سازی روابط با آمریکا  و بسط دموکراسی غربی به خطر نمی‌افتد.

 در بخش بعدی این مطلب آمده است: سپاه تقریبا انگیزه‌های شیطانی را در ورای تمامی اقدام‌های آمریکا در خاورمیانه می‌داند. بر این اساس، تاریخچه‌ای از بی اعتمادی در سپاه نسبت به رویکردهای آمریکا در خاورمیانه و مواردی چون سوریه و عراق به ویژه امروزه وجود دارد . از دید سپاه انقلاب اسلامی، نبرد آمریکا با داعش در خاورمیانه کاری استتاری برای برای ریشه کن کردن نفوذ ایران در سوریه با سرنگونی متحد دیرینه ایران، حکومت اسد، تضعیف حزب الله لبنان، و بی ثبات سازی منطقه برای ایجاد بهانه‌ای جهت بازگشت نیروهای  آمریکا در عراق است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها