کد خبر: ۳۷۸۴۹۵
زمان انتشار: ۱۲:۳۳     ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
دولت چین در بیانیه ای رسمی در واکنش به اظهارات «اشتون کارتر» وزیر دفاع ایالات متحده، گفته است آمریکا به دنبال راه اندازی جنگ سرد در منطقه است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، دولت چین به طور رسمی صحبت های اشتون کارتر درباره سیاست های خارجی چین را محکوم کرد و کاخ سفید را به راه اندازی یک جنگ سرد جدید متهم کرد.

در بیانیه دولت چین آورده شده است: صحبت های اشتون کارتر و دیگر مقامات آمریکایی در انتقاد از چین بیشتر به یک فیلم هالیوودی واشنگتن شباهت دارد که چین علاقه ای به ایفای نقش در آن ندارد.

اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در جمع نظامیان این کشور در آکادامی نیروی دریایی از سیاست های دولت چین در دریای چین جنوبی انتقاد کرده بود.

کارتر در این آکادمی گفت: دریای چین جنوبی آزادراهی است که همه کشورها حق استفاده از آن را دارند و نباید توسط دولت چین به صورت انحصاری محدود شود.

«هوا چوئینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به اظهارات اشتون کارتر گفت: به نظر می رسد صحبت های کارتر درباره محدود کردن دریای چین جنوبی به این معنی است که آمریکا درصدد اعزام نیروهای نظامی اش به این منطقه است.

وی افزود: صحبت های کارتر برگرفته از سیاست های استعماری و هژمونی آمریکا در سراسر جهان است.

چوئینگ در ادامه صحبتهایش خاطر نشان کرد که در قرن بیست و یکم چنین تفکری از راه اندازی یک جنگ سرد نمی تواند طرفدار زیادی داشته باشد.

وی گفت: چین علاقه ای به ورود به هرگونه جنگ سردی را ندارد و در فیلمی که سناریو آن توسط آمریکایی ها نوشته شده است بازی نخواهد کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها