کد خبر: ۳۷۹۴۵۸
زمان انتشار: ۱۵:۲۳     ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
خانواده «محمد مرسي» رئيس جمهور عزل شده مصر اعلام كردند كه مسئولان اين كشور از زمان بازداشت مرسي در نوامبر ۲۰۱۳ تا كنون به خانواده اش اجازه ملاقات با وي را نداده‌اند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از رسانه هاي خبري مصر، «اسامه» پسر بزرگ محمد مرسي در صفحه رسمي خانواده خود در سايت اجتماعي فيس بوك طي بيانيه اي نوشت: «از زمان كودتاي نظامي در 3 جولاي 2013 تا كنون اين چهارمين ماه مبارك رمضان است كه محمد مرسي در زندان سپري مي كند بدون آنكه با خانواده خود ملاقاتي داشته باشد».

در اين بيانيه آمده است: رئيس جمهور – تا جائيكه ما اطلاع داريم- تنها بازداشتي در مصر است كه از زمان كودتاي نظامي تا كنون با خانواده خود ملاقات نكرده است و ملاقات ما تنها يكبار در تاريخ 7 نوامبر 2013 بوده است.

اسامه افزود: ما چيزي از غذا، مكان حبس، شرايط حبس و يا وضعيت جسماني وي نمي دانيم و به ما اجازه بردن لباس و لوازم شخصي براي مرسي داده نمي شود.

محمد مرسي نخستين رئيس جمهور منتخب مصر به دنبال سرنگوني رژيم حسني مبارك، پس از گذشت يكسال از حكومتش در 3 جولاي 2013 توسط ارتش مصر از رياست جمهوري عزل شد.

مرسي در 5 پرونده تحت محاكمه قرار دارد كه عبارت است از:

1- وادي نطرون كه مرسي در اين پرونده طي حكم اوليه به اعدام محكوم شده است
2- جاسوسي بزرگ؛ مرسي در اين پرونده طي حكم اوليه به 25 سال حبس محكوم شده است
3- حوادث الاتحاديه؛ مرسي طي حكم اوليه به 20 سال محكوم شد
4- جاسوسي براي قطر؛ جلسه قرائت حكم اين پرونده روز 18 ماه جاري ميلادي تعيين شده است
5- اهانت به دستگاه قضايي كه محاكمه مرسي در اين پرونده همچنان ادامه دارد.

اين در حالي است كه پايگاه خبري «مصراوي» گزارش داد كه «شوقي علام» مفتي مصر در پاسخ كاملا محرمانه به دادگاه جنايي مصر حكم اعدام محمد مرسي و ساير متهمان پرونده معروف به «جاسوسي و فرار از زندان وادي النطرون» را تاييد كرده است.

بر اساس اين گزارش، دادگاه جنايي قاهره حكم محمد مرسي و ساير رهبران اخوان المسلمين و در راس آنان عصام العريان و سعد الكتاتني را به مفتي مصر ارجاع داده بود تا نظر شرعي خود را در خصوص حكم اعدام آنان اعلام كند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها