کد خبر: ۳۷۹۶۱۶
زمان انتشار: ۱۴:۵۹     ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
در حالي كه با اجرايي شدن برجام مشكل مراودات بانكي ايران به قوت خود باقي مانده است بانك جهاني پيش‌بيني خود از رشد اقتصاد ايران را كاهش داد و اعلام كرد ايران در سال جاري رشد ۴.۴درصدي را تجربه خواهد كرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم،‌ بانك جهاني در جديدترين گزارش خود موسوم به دورنماي اقتصاد جهاني پيش‌بيني خود از رشد اقتصادي ايران در سال جاري ميلادي را كاهش داد.

در حالي كه با وجود اجرايي شدن توافق هسته‌اي هنوز بخش مهمي از تحريم‌هاي غرب عليه ايران باقي مانده است و به‌ويژه مراودات بانكي ايران از سر گرفته نشده است بانك جهاني پيش‌بيني خود از رشد اقتصادي ايران در سال 2016 را 1.4 درصد كاهش داده است.

اين نهاد بين المللي كه در ژانويه 2016 و باتوجه به امضاي برنامه جامع اقدام مشترك رشد اقتصادي 5.8درصدي را براي ايران در اين سال پيش‌بيني كرده بود در گزارش جديد خود اين رقم را به 4.4 درصد كاهش داده است.

بانك جهاني همچنين رشد اقتصادي ايران در سال 2015 را 1.6 درصد برآورد كرده و نوشته است افت قيمت نفت و بلاتكليفي‌ها در مورد زمان برداشتن تحريم‌ها رشد اقتصادي ايران در سال 2015 را كاهش داد.

اين گزارش با اشاره به اجرايي شدن برجام افزود: كاهش تحريم‌ها درهاي اقتصاد ايران را به‌روي تجارت و سرمايه‌هاي خارجي گشود. در آوريل 2016 توليد نفت ايران به 3.6 ميليون بشكه در روز رسيد كه نسبت به توليد ماهانه در سال 2015 رشد 25درصدي داشته است.

بانك جهاني در بخش ديگري از گزارش خود به سياستگذاران اقتصادي ايران توصيه كرده است سياست كنترل تورم را ادامه دهند و تك‌نرخي كردن ارز و حفظ ثبات نظام بانكي را در برنامه‌هاي خود لحاظ كنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها