کد خبر: ۳۸۰۷۰۳
زمان انتشار: ۱۱:۰۲     ۲۶ خرداد ۱۳۹۵
به گزارش پایگاه 598 به نقل از بانک ورزش، وقتی به درست یا غلط ویترین هر باشگاهی شد تیم بزرگسالانش، به خودی خود تیم‌های پایه آن فراموش می‌شود. امروز پرسپولیس مثل همه تیم‌های لیگ برتری مشغول جذب بازیکن است و همه تمرکزش را به این معطوف کرده است. صد البته که باید همینطور باشد چون در لیگ شانزدهم باید پاسخگوی هواداران‌شان باشند اما آیا همه چیز یک باشگاه، تیم بزرگسالانش است؟ پرسپولیس در همه سال‌های گذشته چند بازیکن از رده‌های پایه‌اش به تیم اصلی اضافه کرده است؟ هر زمان هم که نقل و انتقالات فرا می‌رسد تازه یادمان می‌افتد که چرا از تیم‌های امید و جوانان بازیکنی جذب نمی‌شود. اصلا چقدر بها داده‌ایم که حالا انتظار این اتفاق را داشته باشیم. مسابقات لیگ‌های پایه از اواخر ماه آینده (احتمالا بیستم تیرماه) آغاز می‌شود. باشگاه‌هایی که چارت سازمانی مشخصی دارند و به آنها عمل می‌کنند تکلیف‌شان مشخص است و بدون شک بهتر از تیم‌های بدون برنامه نتیجه خواهند گرفت. امروز می‌شنویم که تیم امید استقلال با هدایت علی سامره از مدت‌ها قبل تمرین‌هایش را آغاز کرده و اینطور که این مربی مدعی بود نفرات خوبی را هم به خدمت گرفته است اما آیا رقیب دیرینه آنها پرسپولیس هم همین وضعیت را دارد؟ پاسخ منفی است. امروز در باشگاه پرسپولیس همه به فکر ترکاندن  بمب در نقل و انتقالات هستند اما ظاهرا توجهی به وضعیت پایه و بمب‌هایی که شاید در این تیم‌ها ترکیده شود را ندارند. بمب‌هایی که به مراتب پر سر و صداتر از بمب‌های نقل و انتقالات است.

در حالی که کمتر از یک ماه دیگر مسابقات تیم‌های پایه آغاز می‌شود اما هنوز وضعیت آکادمی پرسپولیس مشخص نیست. در روزهای اخیر صحبت از محمود کلهر، حمید استیلی و البته مصطفی قنبرپور هم شنیده شده است. شاید معنای این پیشنهاد به قنبرپور همان جدایی او از کادرفنی باشد. هر چند این مربی مدعی شده که در لیگ شانزدهم همچنان مربی پرسپولیس خواهد بود.

اما مهم نیست که کدامیک از این افراد مسوولیت آکادمی را برعهده می‌گیرند بلکه آنچه اهمیت دارد مشخص شدن وضعیت آکادمی است. تا همین الان هم آنها زمان بسیار زیادی را نسبت به بعضی از رقبای‌شان از دست داده‌اند. چطور می‌توان از تیمی که هنوز شکل نگرفته و 25 روز تا آغاز مسابقات فرصت دارد انتظار موفقیت داشت؟

آیا برای طاهری که انصافا مدیری بی‌حاشیه است بهتر نیست در کنار همه کارهای مربوط به تیم بزرگسالان، شخصا پیگیر وضعیت آکادمی هم باشد؟ نباید فراموش کنیم که هر چقدر بحث نتیجه‌گیری در تیم بزرگسالان برای باشگاه و هوادارانش اهمیت دارد حساسیت کار در آکادمی هم به همان اندازه است چرا که همیشه بحث حاشیه پیرامون تیم‌های پایه در خیلی از باشگاه‌ها وجود داشته و بعضا شنیده شده که بیشتر از مسائل فنی، مسائل مالی مهم بوده است.

پس باید سرپرست باشگاه پرسپولیس شخصا و خیلی زود به این موضوع ورود و تکلیف آکادمی را مشخص کند. تمام کسانی که در بالا نام‌شان به عنوان گزینه مطرح شد همه انسان‌های موجه، با اخلاق و دارای کارنامه هستند پس طاهری یک گام برای انتخاب مسوول آکادمی پیش است و فقط باید زمانی را خیلی سریع برای این کار در نظر بگیرد چرا که خیلی زود بازی‌ها آغاز می‌شود و آن وقت به شهرآورد پایه‌ها که می‌رسیم تازه همه یادشان می‌آید و نگران بازی می‌شوند.

اما در واقع امروز زمان نگرانی است که فرصت بسیاری را پرسپولیسی‌ها از دست داده‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها