کد خبر: ۳۸۰۹۶۷
زمان انتشار: ۱۵:۰۲     ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
دیروز اتفاق افتاد؛
به منظور برپایی جلسات قرآن در جامعه طرح چلچراغ دیروز افتتاح شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان  عصر چهارشنبه آیین افتتاحیه طرح ملی چلچراغ به همت شبکه قرآن سیما و سازمان قرآن و عترت سپاه تهران در میدان امام حسین(ع) با حضور جمع کثیری از حلقه های صالحین بسیج  رسما آغاز بکار نمود.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام  و المسلمین سیدجوادموسوی رئیس شبکه قرآن و سیما به تشریح این طرح پرداخت.

موسوی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) که فرموده اند "خداوند رحمت کند قومی که پیرامون خودشان را روشن می کند و خداوند رحمت کند قومی را که نقطه های دورتر خودشان را روشن کند"، طرح چلچراغ را در راستای این سخنان گوهربار عنوان نمود.

رئیس شبکه قرآن ابراز داشت: طرح چلچراغ طرحی است برگرفته از جلسات خانگی قرآنی و طرحی مردم محور است که اتکای اصلی آن بر مردم بنا شده و هدف اصلی آن اعتلای فرهنگ قرآن خوانی می باشد.

موسوی با اشاره به این نکته که باید تلاش کرد در هر محله، مسجد، مدرسه یا باشگاه ورزشی و... با اجرای این طرح، جلسات قرآنی برپا شود افزود: کسانی که تمایل دارند می‌توانند با تشکیل جلسات قرآنی و پیگیری های آن که از طریق شبکه قرآن و سایتی که در این رابطه راه اندازی خواهد شد، ایفای نقش نمایند.

موسوی با اشاره به وجه تسمیه این طرح افزود: چلچراغ متشکل از 40 حلقه 10 نفره قرآنی می باشد که مدت زمان هر جلسه 60 دقیقه شامل 30 دقیقه تلاوت قرآن، 10 دقیقه توضیح و شرح آیات منتخب،10 دقیقه بیان احکام و آموزش صحت نماز و 10 دقیقه آخر بحث در مورد مسائل روز می باشد. 

رئیس شبکه معارف سیما هدف از  برگزاری این طرح را مطابق بیانات اخیر مقام معظم رهبری که فرموده اند: جلساتی تشکیل شود و مردم در این جلسات فقط استماع قرآن کنند عنوان کرد.

موسوی در پایان با اشاره به اینکه این طرح در تهران آغاز شده است از تصمیم گیری برای ملی شدن طرح چلچراغ در سطح کشور خبر داد و گفت: محوریت و مسئولیت اجرای این طرح با امامان محترم جمعه سراسر کشور است که در جهت تداوم و پیگیری های این طرح ایفای نقش خواهند نمود.

در ادامه افتتاحیه طرح، دکتر قربانی رئیس سازمان عترت و قرآن سپاه تهران با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که در ابتدای ماه مبارک رمضان در جمع قاریان قرآن به اهمیت ترویج جلسات قرآنی تاکید داشتند، اظهار داشت: بار دیگر بسیجیان در اجرای فرامین رهبری پیشتاز بوده اند.

رئیس سازمان عترت و قرآن افزود: هرجا که جلسات قرآنی رونق گیرد و نوای قرآنی طنین انداز شود همانجا دارای نور و بصیرت و هدایت بخشی خواهد بود.

در انتهای مراسم آیاتی از کلام‌الله مجید توسط قاریان برجسته کشور قرائت شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها