کد خبر: ۳۸۱۹۱۸
زمان انتشار: ۱۶:۰۵     ۰۲ تير ۱۳۹۵
رييس حوزه علميه اصفهان با توجه به آيه اول سوره قدر ، گفت: اگر كسي شب قدر را درك كند، مثل اين است كه يك عمر هشتاد ساله به عبادت خداوند مشغول بوده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاري بسيج از اصفهان ، آيت الله حسين مظاهري در سلسله جلسات تفسير قرآن كه در مسجد اميرالمؤمنين(ع) جي برگزار مي شود، افزود: در زبان عرب زماني كه قصد منزلت دادن به چيزي مطرح باشد، از واژه «مَا اَدراكَ» استفاده مي شود وگرنه شأن و منزلت پيامبر(ص) بالاتر از اين است كه خداوند ايشان را نافهم خطاب كند.

وي با اشاره به آيه اول سوره قدر كه مي فرمايد «إِنَّا أَنزَلْنَاهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ» افزود: چيزي كه به طور حتم اتفاق افتاده نزول به يكباره همه قرآن در شب قدر بر قلب پيامبر(ص) است ولي مسأله مبهم اين است كه اين تنزيل قبل از بعثت پيامبر(ص) بوده يا بعد از بعثت پيامبر(ص)، كه با توجه به مفهوم برخي از روايات معصومين(ع) احتمالاً اين نزول به يكباره قرآن به قلب پيامبر(ص) مربوط به شب قدر قبل از بعثت پيامبر(ص) است.

رييس حوزه علميه اصفهان تبيين كرد: شب قدر داراي فضيلت هاي زيادي است ولي بالاترين فضيلت براي اين شب عظيم القدر نزول به يكباره قرآن در اين شب بر قلب مبارك پيامبر(ص) است.

وي در تفسير آيه سوم سوره قدر «لَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْرٌ مِّنْ أَلْفِ شَهْرٍ» تأكيد كرد: فضيلت دوم شب قدر برتري اين شب نسبت به هزار ماه است كه در آن شب قدري وجود نداشته باشد و اگر كسي در اين شب بتواند از نماز مغرب تا اذان صبح ارتباط خوبي با خداوند برقرار كند، مثل اين است كه يك عمر هشتاد ساله به عبادت خداوند مشغول بوده است.

رييس حوزه علميه اصفهان ابراز كرد: يكي از مسائل مبهم ديگر پنهان بودن شب قدر در بين شب هاي بيست و يكم، بيست و دوم و بيست و سوم ماه مبارك رمضان است، البته رواياتي از معصومين(ع) منقول است كه نشان مي دهد شب قدر همان شب بيست و سوم ماه مبارك رمضان است ولي متأسفانه روايات ديگري هم وجود دارد كه اختصاص شب قدر به شب بيست و سوم ماه مبارك رمضان را رد مي كند.

حضرت آيت الله مظاهري در پايان اذعان كرد: انشاء الله با ظهور امام زمان(عج) شب قدر واقعي مشخص مي شود و مردم مؤمن بهتر مي توانند از اين شب بهره ببرند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها