کد خبر: ۳۸۲۶۹
زمان انتشار: ۲۰:۱۳     ۱۶ بهمن ۱۳۹۰
وزیر امورخارجه گفت: دخالت نظامی در سوریه موجب وقوع انفجار در تمام منطقه خواهد شد. در همین حال معاون وزیر امور خارجه عراق بیان کرد: در صورت تشدید بحران میان ایران و غرب بیش‌ترین خسارات متوجه عراق خواهد شد.

علی‌اکبر صالحی در گفت‌وگو با شبکه خبری المنار که شب گذشته انجام شد، در بخشی از سخنانش با ابراز تعجب از اقدام اتحادیه عرب در انتقال مساله سوریه به شورای امنیت سازمان ملل در حالی که ماموریت ناظران اتحادیه عرب در این کشور همچنان ادامه دارد، بیان کرد: روس‌ها و چینی‌ها نسبت به طراحی‌های غرب در جهت تقسیم منطقه هوشیار شدند. وی در رابطه با مساله تحریم‌ها علیه ایران نیز تصریح کرد: تهران بدترین سناریوها را هم بررسی و خود را برای مقابله با آن‌ها آماده می‌کند.

از سوی دیگر‌ لبید عباوی درگفت‌وگو با خبرگزاری اصوات العراق با اشاره به نگرانی عراق از افزایش تنش‌ها میان ایران و غرب گفت: در صورت تشدید این بحران بیش‌ترین آسیب متوجه ما خواهد بود. او اقدام نظامی احتمالی (علیه ایران) را خط قرمزی برای عراق دانست و بر ضرورت گفت‌وگو و در پیش‌گرفتن راه‌حل‌های سیاسی تاکید کرد.

عباوی گفت: وزارت امور خارجه به همراه تمامی طرف‌ها تلاش می‌کند تا به واسطه ملاقات‌ها به بیان دیدگاه‌هایش در قبال بحران بپردازد. از سوی دیگر تهدیدهای پیش ‌روی عراق را در صورت بسته شدن تنگه هرمز، به طرف ایرانی ابلاغ کردیم.

معاون هوشیار زیباری، وزیر امور خارجه عراق در ادامه بیان کرد: ما خسارات ناشی از تشدید تحریم‌ها علیه ایران را نیز اعلام کرده و از نهادهای بین‌المللی خواستیم تا ما را از اجرای برخی تحریم‌ها و در راس آن بانک مرکزی ایران به دلیل تعاملات تجاری‌ ما با ایران، مستثنی کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها