کد خبر: ۳۸۳۶۹۹
زمان انتشار: ۱۲:۰۰     ۱۵ تير ۱۳۹۵
پسر ١٩ ساله سازنده روبات تلگرامي منتشر‌كننده اطلاعات خصوصي ٢٠ ميليون مشترك ايرانسل، پس از دستگيري از سوي پليس، انگيزه خود را «تلاش براي مشهور شدن» اعلام كرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از اعتماد، او چندي پيش روباتي ساخته بود كه با وارد كردن شماره‌هاي مشتركين ايرانسل، اطلاعات خصوصي آنها از قبيل نام، نام خانوادگي، كد ملي و آدرس منزل را لو مي‌داد. به گفته پليس فتا، اين اطلاعات كه از سه سال پيش از سوي فردي ديگر به سرقت رفت، پس از مدتي در اختيار متهم قرار گرفت و او با ساخت روبات، آنها را در تلگرام فاش كرد.
 
متهم دانشجوي رشته نرم‌افزار در يكي از شهرهاي غربي كشور است و هيچ سابقه كيفري ندارد. او در بازجويي‌ها گفت «وقتي همه به موضوع انتشار اطلاعات حساس شدند، در خانه ماندم تا پليس بيايد و مرا دستگير كند.»
 
متهم درباره چگونگي دسترسي به اطلاعات خصوصي مشتركين ايرانسل گفت: «چند وقت پيش در يك گروه ٣٠٠ نفره كه بيشتر اعضاي آن از برنامه‌نويسي سر درمي‌آوردند عضو شدم. در آنجا هر كسي كاري از جمله هك و كرك بلد بود. يكي از اعضاي همين گروه، فايل‌هاي اطلاعات دارندگان خطوط ايرانسل را ارسال كرد. مي‌خواستم خودي نشان بدهم و بگويم من هم برنامه‌نويسي بلدم. ديده بودم بقيه اعضا با نوشتن برنامه‌ها، مشهور مي‌شوند، من هم مي‌خواستم روباتي طراحي كنم تا مثل آنها مشهور شوم.»
 
متهم به ساخت روبات تلگرامي اشاره كرد و ادامه داد: «سه روبات تلگرام درست كردم و با استفاده از يكي از آنها، اطلاعات ايرانسلي‌ها را در دو گروه فرستادم. آن موقع به خودم افتخار مي‌كردم كه توانستم اين كار را انجام دهم اما چند روز كه گذشت متوجه شدم اين موضوع در تمام كشور پيچيده. مطمئن شدم پليس به سراغم مي‌آيد و دستگيرم مي‌كند. براي همين در خانه نشستم و هر لحظه انتظار كشيدم تا بيايند و دستگيرم كنند.»
 
پسر ١٩ ساله در پايان بازجويي‌ها ابراز پشيماني كرد و گفت: «وقتي اطلاعات پخش شد پشيمان شدم و روبات را غيرفعال و اطلاعات را حذف كردم اما ديگر فايده نداشت. من تنها در دو گروه اين اطلاعات را فرستادم و بقيه به آن دامن زدند و باعث شدند اين اطلاعات در تمامي گروه‌ها پخش شود. دلم به حال پدر كارگرم مي‌سوزد. او كار كرد تا ما بزرگ شويم اما حالا مايه سرافكندگي‌اش شدم.»
 
دستگيري عامل ساخت روبات فاش‌كننده در حالي است كه هنوز چگونگي سرقت اطلاعات ٢٠ ميليون مشترك ايرانسل در سه سال پيش، از سوي پليس يا شركت ايرانسل اعلام نشده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها