أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۸۵۵۲۶
زمان انتشار: ۱۰:۵۰     ۳۰ تير ۱۳۹۵
دستیار ویژه رییس مجلس گفت: سردار سلیمانی به عنوان فرمانده ای عالی رتبه که دارای تجربیات ارزشمند در مبارزه با تروریسم است، کمک بزرگی به مردم و دولت عراق و سوریه و منطقه کرده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از صدا و سیما، حسین  امیر عبداللهیان با رد برخی تحلیل ها درباره تغییر در سیاست های منطقه ای وزارت خارجه با تغییر سمتش گفت: سیاست خارجی جمهوری اسلامی اصول ثابت و روشنی در چارچوب قانون اساسی و اتکا بر مباحث کارشناسی در شورای عالی امنیت ملی دارد که در نهایت به تایید مقام معظم رهبری می رسد.

وی افزود:‌ دستگاه دیپلماسی ملزم است که در چارچوب این فرایند راهبردها و سیاست های ثابت را با روش هایی که متناسب با مقتضیات زمان است اجرا کند و قطعا همکاران من در دستگاه دیپلماسی آن را پیگیری می کنند و شخص وزیر نیز با نگاه به این اصول و با در نظرگرفتن راهبردها، سیاست های منطقه ای کشور را مدیریت خواهد کرد.

امیرعبداللهیان اضافه کرد: در عین حال ممکن است در روش ها، افراد یا تیم های کارشناسی و مدیریتی کارها را سلایق مختلف پیگیری کنند اما مهم این است که تغییری در اصول سیاست خارجی کشور وجود ندارد.

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل همچنین درباره موقعیت و شرایط محور مقاومت در مقایسه با جبهه صهیونیستی ـ تکفیری تاکید کرد: تردیدی نیست که در ورای تحولات سوریه و رویدادهای منطقه مثلثی متشکل از نظام سلطه با تلاش های آشکار و پنهان آمریکا، اقدامات و تحرکات رژیم صهیونیستی و اقدامات عوامل تکفیری و تروریستی وجود دارد که هر یک سهمی در بی ثبات کردن و ایجاد خسارت بر منطقه دارند.

وی گفت: با وجود خسارات انسانی و مالی که این تحولات بر سوریه وارد کرده نظام سیاسی سوریه حفظ شده و این مثلث نتوانسته است ساختار سیاسی این کشور را تغییر دهد.

امیرعبداللهیان افزود: نباید فراموش کنیم در ابتدای بحران سوریه از حدود  ۵ سال پیش بیش از ۸۱ کشور تلاش کردند نظام سیاسی سوریه را سرنگون کنند، اما با وجود اقدامات تروریست ها و حمایت های آشکار و پنهان برخی کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای در نهایت شکست خوردند.

کارشناس ارشد مسائل راهبردی تصریح کرد : امروز شاهد هستیم که همان کشورهایی که از تروریسم برای پیشبرد اهداف نادرستشان در سوریه، عراق، لبنان، یمن و دیگر کشورهای منطقه استفاده ابزاری می کردند، خودشان هدف قرار گرفتند و با وجود فشارهای وارده اکنون این محور مقاومت است که برتر است.

وی افزود:‌ محور مقاومت امروز می تواند با اقتدار و با صدای بلند به جهانیان اعلام کند که همزمان در مسیر مبارزه با رژیم صهیونیستی و تروریسم تکفیری قدم بر می دارد.

امیرعبداللهیان اضافه کرد: آمریکا و برخی کشورهای منطقه به علت سیاست های غلط هیچ پیروزی ملموسی کسب نکرده اند جز اینکه خسارات فراوان بر اثر این سیاست ها به منطقه وارد شده است.

مشاور وزیر امور خارجه گفت: امنیت منطقه ای و جهانی در مبارزه با تروریسم مرهون فرماندهی سردار سلیمانی است.

وی در ادامه درباره اظهارات نماینده فرانسه در شورای امنیت علیه سردار سلیمانی گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران در موضوع تامین حداکثری امنیت ملی با هیچ طرفی تعارف ندارد.

کارشناس ارشد مسایل منطقه افزود: در مقطعی که داعش تا نزدیک مرز مشترک ایران و عراق پس از سقوط موصل توسط به ظاهر داعش و در واقع عوامل امنیتی و سرویس های خارجی پیش آمدند، جمهوری اسلامی تصمیم گرفت از ورود تروریست ها به ۴۰ کیلومتری مرزهای ما در عمق خاک عراق جلوگیری کند.

امیرعبداللهیان گفت:‌ دستگاه های نظامی و امنیتی کشورمان برای زمین گیر کردن عناصر تروریستی و تا دندان مسلح داعش در عمق خاک عراق اقدامات موثری با هماهنگی دولت این کشور انجام دادند و این مسئله موضوعی جدی، حیاتی و اساسی برای کشورمان است.

وی تصریح کرد:  ما در چارچوب اعتقادات و قانون اساسی کشورمان، حمایت از متحدانمان در منطقه و کشورهای منطقه در مقابله با تروریسم را مدّنظر داریم و سردار سلیمانی به عنوان فردی آزاده و فرمانده ای عالی رتبه که دارای تجربیات ارزشمند در مبارزه با تروریست است،  کمک بزرگی به مردم  و دولت عراق و سوریه و منطقه در مبارزه با تروریسم کرده است.

این کارشناس ارشد مسائل راهبردی افزود:  اقدمات ما در مبارزه با تروریسم  بخشی از هزینه های جمهوری اسلامی ایران برای ارتقاء  امنیت منطقه ای  و جهانی است.

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل تاکید کرد: بازیگران منطقه ای و جهانی باید از جمهوری اسلامی ایران برای این گونه ایثارگری ها، تلاش ها و پیش گامی ها در مبارزه با تروریسم که ضامن امنیت منطقه و جهان است قدردانی کنند نه اینکه چنین اظهارات سخیفی را مطرح کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها