کد خبر: ۳۸۶۴۴۸
زمان انتشار: ۱۴:۵۸     ۰۵ مرداد ۱۳۹۵
سيدحسن نصرالله گفت: فتنه «ايجاد تفرقه ميان مسلمين» با بهره‌گيري از انحرافات فكري و اعتقادي همراه شده است به موازات مقابله نظامي با حركت‌هاي افراط‌گرايانه و ارعابي بايد افشاگري فكري و انديشه‌اي را در قبال اين انحرافات مدنظر قرار داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، آيت‌الله محسن اراكي دبير‌كل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي در سفر كوتاهي به بيروت و سوريه با سيدحسن نصرالله دبير‌كل حزب‌الله لبنان، بدرالدين حسون و علماي برجسته اهل سنت سوريه ملاقات و پيرامون تحولات منطقه و همگرايي و واگرايي امت اسلامي گفت‌وگو كرد.

آيت‌الله اراكي در اين ديدار با تأكيد بر نصوص قرآني و روايي و با تأسي بر عقل و اجماع مسلمين، همگرايي و وحدت مسلمين را زمينه‌ساز تشكيل امت واحده اسلامي دانست.

وي همچنين، طراحي دشمنان در ايجاد تفرقه ميان مسلمين را يكي از فتنه‌هاي مهمي قلمداد نمود كه امروز بخشي از جهان اسلام و جوامع مسلمين را متأثر ساخته است.

سيدحسن نصرالله نيز در اين ديدار ضمن تأييد اين ديدگاه، دشمنان اسلام را همراهان اصلي فتنه سال‌هاي اخير عليه وحدت مسلمين قلمداد نمود و اظهار داشت: از آنجا كه اين فتنه با بهره‌گيري از انحرافات فكري و اعتقادي همراه شده است به موازات مقابله نظامي با حركت‌هاي افراط‌گرايانه و ارعابي بايد افشاگري فكري و انديشه‌اي را در قبال اين انحرافات مدنظر قرار داد و اين رسالتي است كه بر عهده علماي اسلام قرار داده شده است.

اگر ايران نبود، سوريه و مقاومت اسلامي نابود شده بود

آيت‌الله محسن اراكي دبير‌كل مجمع جهاني تقريب كه در رأس هيئتي براي ديدار با مقامات و علماي سوريه در اين كشور به سر مي‌برد عصر روز دوشنبه با شيخ بدرالدين احمد حسون مفتي اعظم سوريه ديدار و گفت‌وگو كرد.

دبير‌كل مجمع جهاني تقريب در اين ديدار با اشاره به اينكه صبر و ظفر دو يار قديمي و ديرينه هستند، گفت: ملت سوريه با صبري كه داشتند به زودي به پيروزي خواهند رسيد؛ زيرا صبر، پيروزي و ظفر را به دنبال دارد.

آيت‌الله اراكي تأكيد كرد: امروز ملت، دولت، ارتش و علماي سوريه اسوه ديگران هستند زيرا اينها ارزش‌هاي الهي را دنبال كردند و در برابر سختي‌ها صبر پيشه كردند.

وي با بيان اينكه پيروزي ملت سوريه در نبرد با دشمنان بسيار نزديك است، افزود: علما نقش بسيار مهمي در اين پيروزي ايفا مي‌كنند.

دبير‌كل مجمع جهاني تقريب در پايان ضمن تشكر از دولت و ملت سوريه تأكيد كرد: سوريه از تمام ابعاد مقاومت حمايت و پشتيباني كرده است.

شيخ حسون نيز در اين ديدار با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران از امت اسلامي حمايت مي‌كند، اظهار داشت: امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري در جايگاه پدري امت اسلامي قرار دارند و پيامبر گونه رهبري امت اسلامي را بر دوش كشيد‌اند.

مفتي سوريه با بيان اينكه اگر امروز جمهوري اسلامي ايران نبود سوريه و مقاومت اسلامي نابود شده بود، گفت: اگر مواضع صحيح جمهوري اسلامي نبود همه چيز از بين رفته بود.

وي اظهار داشت: اگر امروز خلفاي اسلام زنده بودند بدون شك از سيد حسن نصرالله و شجاعت و شهامتش ستايش مي‌كردند.

استكبارستيزي يكي از ويژگي‌هاي برجسته امت محمدي است

دبير‌كل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي ظهر روز دوشنبه طي سخناني در جمع علماي برجسته اهل سنت سوريه با اشاره به اينكه امروز جهان اسلام بويژه منطقه ما با بحران شديدي مواجه است، اظهار داشت: اين بحران آتشي است كه به دست جاهلان بر‌افروخته شده است.‌

وي افزود: در حالي كه در دين اسلام همواره بر برادري و اخوت ميان مسلمانان تأكيد شده است، اما عده‌اي جاهل كه ابزار دست دشمن هستند به  ايجاد اختلاف در ميان امت اسلامي و فتنه‌انگيزي دست مي‌زنند.

دبير‌كل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي، وحدت اسلامي را  تنها راه رهايي امت اسلامي از خطرات موجود عنوان كرد.

وي با اشاره به حديث «مثل المؤمنين في توادهم و تعاطفهم و تراحمهم كمثل الجسد الواحد اذا اشتكي منه عضو تداعي له سائر الجسد بالسهر و الحمي»؛ جامعه با ايمان در دوستي و مهرباني و ترحم به يكديگر بسان بدن واحد است كه هرگاه عضوي از آن به درد آيد، اعضاي ديگر نيز با بيداري و تب ابراز همدردي مي‌كنند، اظهار داشت: امت اسلامي همانند يك پيكر واحد هستند وقتي كه يك كودك فلسطيني با آن وضع توسط تروريست‌ها سر بريده مي‌شود همه امت اسلامي از اين حادثه اندوهگين شدند.

آيت‌الله اراكي با اشاره به ويژگي‌هاي امت محمدي گفت: مشخصه و ويژگي امت رسول الله(ص) اين است كه با يكديگر همدردي مي‌كنند و پيرو استكبار نيستند، استقلال دارند و در برابر دشمنان مقاومت مي‌كنند.

دبير‌كل مجمع جهاني تقريب افزود: اگر الان به وضعيت جهان اسلام نگاهي بياندازيم دو نوع اسلام مي‌بينيم. يكي اسلام ناب محمدي و ديگري اسلامي كه با فهم اشتباه از دين و با وابستگي و سرسپردگي مي‌خواهد اسلام ناب محمدي را از بين ببرد و اين نوع اسلام هم بيشتر به دنبال ايجاد تفرقه در ميان مسلمانان است.

آيت‌الله اراكي در ادامه با اشاره به اينكه شيعه و سني قرن‌ها با محبت در كنار يكديگر زندگي كرده‌اند، اظهار داشت: درگيري‌هاي كنوني جهان اسلام اختلاف ميان شيعه و سني نيست؛ بلكه اختلافاتي است كه از سوي دشمنان عليه اسلام راه‌اندازي شده است.

وي در پايان تأكيد كرد: آنچه در سوريه در حال وقوع است نشان مي دهد كه پيروزي نهايي از آن ملت و دولت سوريه است و به زودي آرامش و صلح به اين كشور باز‌خواهد گشت و سوريه به مركز گسترش وحدت اسلامي به اقصي نقاط جهان اسلام تبديل خواهد گشت.

در اين مراسم محمد عبدالستار السيد وزير اوقاف سوريه، شيخ احمد حسون مفتي اعظم سوريه، منوچهر متكي معاون بين‌الملل مجمع تقريب، ناظمي اردكاني معاون امور فرهنگي و اجتماعي مجمع تقريب، ماموستا رستمي نماينده مردم كردستان در مجلس خبرگان رهبري، محمد حسن تبرائيان قائم‌مقام معاونت‌بين‌الملل مجمع تقريب، محمد علي آذرشب و جمع كثيري از علماي برجسته سوريه حضور داشتند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها