کد خبر: ۳۸۷۰۷۳
زمان انتشار: ۰۹:۰۵     ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
۳۳ سال پیش در چنین روزی
امام خمینی: من به حکومت حجاز نصیحت می‏کنم که اینطور طرفدار دشمن‏های اسلام و دشمن‏های بیت اللّه‏ الحرام نباشند. آن روزی که شما گرفتار بشوید امریکا به دردتان نمی‏خورد؛ همان طوری که امروز صدام، امریکا به دردش نمی‏خورد.نگذارند یک وقت که وقت گذشته است آن وقت عذرخواهی کنند.

رخدادهای 12 مرداد 62

چکیده :

  • امام خمینی :حکومت حجاز کوچکتر از این است که جلوی حجاج  ایرانی را بگیرد یک روز به خود می آید که دیر شده است.

 

  • رئیس جمهور و رئیس مجلس با استانداران سراسر کشور دیدار کردند.

 

  • هاشمی: انسان باید خیلی بی تعهد و خدانشناس باشد که در پستی بقیمت خون شهدا ریاست طلبی کند.

 

  • موسوی خوئینی ها : زائران ایران به حج خواهند رفت حتی اگر در خیابان ها،مساجد و زیر چادر ها زندگی کنند.

 

هشدار امام خمینی به عربستان

امام خمینی در دیدار با جمعی از پرسنل وزارت راه و ترابری و همچنین گروهی از کارکنان وزارت نیرو و مدیدارن کل وزارت آموزش و پروش که دیروز برگزار شد فرمودند : ایران حکومت مردم است، حکومت مردمی دیگر نمی‏تواند بترسد از اینکه امریکا چی می‏گوید. حکومت مستمندان است، حکومت مستضعفان است. اینها در دلشان خوف نیست به اینکه اگر چه بشود ما مقام مان را از دست می‏دهیم. بنابراین امریکا و امثال امریکا تصور نکنند که با یک کلمه‏ای که در سابق، زمان شاه و زمان رضاخان و محمدرضاخان می‏گفتند در اینجا اطاعت می‏شد، حالا هم آن هست. نخیر، حالا آن نیست این از خاصیت حکومت محرومین است که نه از این ابرقدرت می‏ترسد و نه از آن ابرقدرت می‏ترسد و از جنگ هم نمی‏ترسند.

امام درباره اشکالتراشی عربستان مقابل حجاج ایرانی نیز فرمودند : قضیۀ جلوگیری از حجاج ایران یک مسئله‏ای نیست که بتواند حکومت حجاز یک همچو امری را انجام بدهد. حکومت حجاز کوچکتر از این است که جلوی حجاج را بگیرد؛ لکن اشکالتراشی می‏کنند و این اشکالتراشی یک روزی بیدار می‏شوند که وقت گذشته است و دیگر نمی‏توانند عذرخواهی کنند.

امام ادامه دادند : ایران تمام حجاجش را می‏فرستد یا اصلاً نمی‏فرستد. من به حکومت حجاز نصیحت می‏کنم که اینطور با مسلمین رفتار نکنند و اینطور طرفدار دشمن‏های اسلام و دشمن‏های بیت اللّه‏ الحرام نباشند. من نصیحت می‏کنم که تا دیر نشده به خود آیند. نگذارند یک وقت که وقت گذشته است آن وقت عذرخواهی کنند؛

امام ادامه دادند : خدا نکند که امسال حجاج ایرانی نروند به مکه، و خدا نکند که این اسباب این بشود که اسلام و مسلمین انفجار در آنها حاصل بشود، و دیگر نه از شیخی وجود پیدا بشود و نه از بستگان امریکا. ؟ بنابراین، من باز هم از آنها می‏خواهم که تجدیدنظر بکنند در افکار خودشان. آن روزی که شما گرفتار بشوید امریکا به دردتان نمی‏خورد؛ همان طوری که امروز صدام امریکا به دردش نمی‏خورد، هی می‏گوید ما بیطرفیم. نمی‏تواند بگوید من هم طرفم. اصلاً اینها می‏خواهند یک دسته‏ای را به جان هم بریزند و استفاده اش را آنها بکنند. آنها حاضر نیستند که سربازهای خودشان را به کشتن بدهند.(1)

دیدار استانداران سراسر کشور با رئیس جمهور و رئیس مجلس

استانداران سراسر کشور در دومین روز از سمینار خود به اتفاق معاونین و مدیران کل وزارت کشور و حجت الاسلام ناطق نوری وزیر کشور با رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی به طور جداگانه دیدار کردند.

آیت الله خامنه ای در این دیدار خطاب به استاندارن گفت :مردم بایستی احساس کنند که شما برای آنها خدمت می کنید و این وظیفه شماست که آنها را از جریان امور مطلع کنید.

 آیت الله خامنه ای افزود :امروز بزرگتری خطراتی که ممکن است ما را تهدید کند این است که کسانی می خوهند  اختلاف های سلیقه ای را عمده کنند شما باید مراقب باشید و همواره بر زخم های تفرقه و اختلاف مرهم بگذارید تا التیام پیدا کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در دیدار با استانداران سراسر کشور با اشاره به این مطلب که در جمهروی اسلامی پست و مقام داشتن بعنوان یک فرصت و  راحت طلبی و انگیزه های مادی نیست گفت : انسان باید خیلی بی تعهد و خدانشناس باشد که در پستی بقیمت خون شهدا ریاست طلبی کند.(2)

موسوی خوئینی ها : ایران با وجود تمامی اشکالرتاشی ها زائران خود را به حج می فرستد

حجت الاسلام موسوی خوئینی ها سرپرست حجاج ایرانی در یک مصاحبه مطبوعاتی  و رادیو تلویزیونی شرکت کرد و به سئولات خبرنگاران پاسخ گفت.

وی در این مصاحبه مطبوعاتی گفت :حجاج ایرانی امسال به عربستان خواهند رفت و با وجود تمامی کارشکنی ها حج را برگزار خواهند کرد حتی اگر لازم باشد در مساجد و خیابان ها و در زیر چادر ها زندگی کنند.

وی افزود : رژیم عربستان با سیاست وابستگی به آمریکا و سیاست پنهانی حمایت از اسرائیل اصولا صلاحیت خود را در رباطه به اداره حج از دست داده است.(3)

پی نوشت:

1. اطلاعات،12 مرداد 62 ، ص2
2. جمهوری اسلامی، 12 مرداد 62، ص 4
3. کیهان،12 مرداد 62 ، ص 21


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها