کد خبر: ۳۸۸۱۸۶
زمان انتشار: ۱۴:۲۵     ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
تیم ملی والیبال کشورمان ساعت 35 دقیقه بامداد روز سه شنبه به مصاف لهستان خواهد رفت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از کاپ، به قول کاپیتان تیم باید پرونده بازی با آرژانتین را ببندیم و به بازی با لهستان فکر کنیم، بدون شک رقابت با لهستان سخت تر از آرژانتین خواهد بود چراکه این تیم از مدعیان کسب مدال رقابت ها به حساب می آید. همه می دانند رائول لوزانو سرمربی فعلی تیم ملی والیبال کشومان، تیم ملی لهستان را پس از سالها دوری این کشور از صحنه قدرت های برتر جهان دوباره و در سال 2005 به سطح اول والیبال دنیا برگرداند و تا فینال جهان نیز پیش برد. لهستانی ها به دنبال اجرای برنامه بلند پروازانه خود برای کسب مدال های طلای جهان و المپیک، از ابتدای سال 2014 هدایت تیم شان را به استفان آنتیگا؛ کاپیتان سابق تیم ملی فرانسه سپردند، بازیکن 37 ساله ای که تا زمان انتخابش به عنوان سرمربی تیم ملی مردان لهستان، هیچ تجربه مربیگری ملی – باشگاهی نداشت و اتفاقا تا همان سال یعنی فصل 2013 – 2014 در ترکیب تیم اسکرا بِلخاتوف، در لیگ لهستان بازی می کرد.
 
استفان انتیگا به محض حضور در تیم ملی لهستان، فیلیپ بلان سرمربی سابق خود در تیم ملی فرانسه را به دستیاری برگزید و لهستان با کادر فنی جدیدش به خوشرنگ ترین مدال مسابقات قهرمانی جهان 2014 یعنی طلا دست یافت.لهستان با بازیکنانی که عمدتا در لیگ داخلی اش و بعضا در ایتالیا توپ می زنند، به دنبال حضور موفق در المپیک است.لهستان تاکنون هشت بار در رقابتهای المپیک حضور داشته است ومدال طلای المپیک ۱۹۷۶ مونترال بهترین نتیجه‌ای است که عقاب‌های سرخ و سفید تا به حال به دست آورده‌اند. اولین حضور آنها در المپیک ۱۹۶۸ بود که در پایان به مقام پنجمی رسیدند. درهر سه دوره‌ گذشته هم به جایگاه پنجمی بسنده کرده‌اند. لهستانی‌ها سال گذشته در رقابتهای انتخابی صعود مستقیم دو بار شانس حضور به المپیک ریو را از دست دادند و آخرین شانس خود را در رقابتهای انتخابی المپیک در تورنمنت ژاپن امتحان کردند، که در آنجا توانستند جایگاه اول را کسب کنند و مسافر سرزمین سامبا و سالسا شدند.
 
لهستان دارای تاریخچه طولانی و درخشانی در والیبال است، تیم ملی والیبال لهستان نقش مهمی در گسترش ورزش این کشور به خصوص از زمان حضور در آغاز رقابتهای قهرمانی جهان در سال ۱۹۴۹دارد. لهستانی ها در دهه ۱۹۷۰ بر میادین بین المللی تسلط ویژه ای داشتند.
 
تیم ملی لهستان با میانگین سنی 27 و میانگین قدی 193 یکی از شانس های رفتن روی سکو محسوب می‌شود.
 
 اسامی 12 بازیکن تیم ملی لهستان
 
پاسورها: گژگوش لوماچ، فابیان دژیزگا - مدافعان میانی: متئوش بینیک، کارول کلوس، پیوتر نواکوفسکی - قطر پاسورها: داوید کونارسکی، بارتوش کورک - دریافت کنندگان قدرتی: رافال بوشک، بارتوش بدنوژ، میخال کوبیاک (کاپیتان)، متئوش میکا - لیبرو: پاول زاتورسکی.
 
ما باور داریم می‌توانی بهتر باشی
 
به هر حال بازی‌های سختی پیش رو داریم بعد از لهستان باید سه بازی هم مقابل کوبا، مصر و روسیه برگزار کنیم ولی هیچ کدام از این تیم‌ها دست نیافتنی نیستند. ما توانایی و سابقه برد تمام این تیم‌ها را داریم. فقط باید کاملا با برنامه و انسجام تیمی به مصاف سایر حریفان برویم.ما می توانیم...
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها