کد خبر: ۳۸۸۱۹۵
زمان انتشار: ۱۴:۴۰     ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: با توجه به قیمت بالای ذرت، هرکیلوگرم مرغ برای پرورش دهنده ۵ هزار تومان تمام می‌شود و اگر ستاد تنظیم بازار فکری به حال قیمت مصوب نکند، تولیدکنندگان باید با زیان کار کنند.
به گزارش پایگاه 598، محمد یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری فارس، در مورد آخرین وضعیت قیمت مرغ در بازار که طی 2 هفته اخیر نوسان زیادی داشته است، خاطرنشان کرد: اگر مرغ در هر کیلو 7500 تومان کمتر فروخته شود، برای تولیدکنندگان چیزی جز ضرر و زیان در پی نخواهد داشت.

وی با اشاره به قیمت بالای تمام شده مرغ برای تولید کننده، خاطرنشان کرد: قیمت جهانی ذرت به عنوان خوراک اصلی مرغ کیلویی 750 تا 800 تومان است و تولیدکنندگان ما هر کیلو ذرت را از بنادر جنوبی کشور 1050 تومان می‌خرند که با کرایه حمل 1150 تومان به مرغداری‌ها می‌رسد. همچنین در بنادر شمالی هر کیلو ذرت 1150 - 1200 تومان بوده که به این رقم 100 تومان کرایه حمل اضافه می‌شود.

یوسفی در پاسخ به اینکه قیمت مرغ در درب مرغداری‌ها چقدر تمام می‌شود که اکنون در بازار به مصرف کننده 7 هزار و 500 تومان فروخته می‌شود، گفت: با توجه به هزینه‌ جانبی رقمی بین 4900 تا 5000 تومان برای تولیدکننده مرغ بسته به تجهیزاتی که به کار می‌گیرد، قیمت تمام شده مرغ است که باید به طور منطقی حداقل 10 درصد سود در هر کیلوگرم داشته باشد.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی تصریح کرد: قرار بود ستاد تنظیم بازار برای قیمت گذاری مرغ فکری بکند که متاسفانه هنوز این اتفاق نیفتاده است.

وی در پاسخ به این سوال که ظاهراً آقای نعمت زاده وزیر صنعت، معتقد به قیمت گذاری کالاهای اساسی نبوده و عرضه و تقاضا و بازار آزاد باید قیمت‌ها را تعیین کنند، گفت: آقای شریعتمداری معاون رئیس جمهور چنین نظری نداشته و کالاهایی از جمله برنج، روغن، مرغ و تخم مرغ باید در ستاد تنظیم بازار قیمت‌گذاری شود.

به گزارش خبرنگار فارس، طی هفته اخیر، مرغ علیرغم وفور تولید در بازار از 7500 تا کیلویی 9 هزار تومان هم به فروش رسید که امروز ظاهراً بنا به گزارش برخی رسانه‌ها، وزیر جهاد کشاورزی رقم 7500 تومان را برای هر کیلو مرغ گرم تائید کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها