کد خبر: ۳۸۸۷۳۹
زمان انتشار: ۱۴:۴۶     ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
امروزه سيره اهل‌بيت (ع) در زندگانيمان بسيار كمرنگ شده وچقدر خوب است تنها توجهي به سيره رفتاري آن بزرگواران در قبال موضوعات مختلف داشته باشيم و ببينيم آنان كه براي هدايت ما انسانها فرستاده شدند، چقدر مقيد به مسائل ديني حتي در موراد جزئي بودند.

به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام سعيدي راد، مدرس حوزه علميه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگي باشگاه خبرنگاران تسنيم، با اشاره به لزوم الگوبرداري از برترين الگوهاي الهي در تمام ابعاد زندگي گفت: اهل‌بيت (ع) تالي تلو رسول‌الله (ص) هستند و خُلق عظيم ايشان را نيز به ارث برده‌اند.

ابراهيم بن عباس درباره ويژگيهاي رفتاري امام رضا (ع) اينگونه نقل مي‌كند «و لا رايته شتم احدا من مواليه و مماليكه قط، و لا رايته تفل قط، و لا رأيته يقهقه في ضحكه قط، بل كان ضحكه التبسم»، هيچگاه نديدم امام رضا (ع) يكي از غلامان و بردگان خود را دشنام دهد، هيچگاه نديدم آب دهان خود را بيندازد و خنده قهقهه از او نديدم، بلكه خنده‌اش تبسم بود. (عيون الاخبار، ج 2، ص 184)

وي افزود: اين سيره امام رضا (ع) در اين برهه از زمان با توجه اينكه برخي زر اندوزان در فضاهايي متفاوت‌تر از ديگران زندگي مي‌كنند، برترين الگوست تا بهانه‌اي باشد كه خودمان را در ابعاد مختلف زندگي شبيه به اين انوار عرشي كنيم.

اين مدرس حوزه با اشاره به اينكه امروزه سيره رفتاري و كلامي اهل‌بيت (ع) در زندگانيمان بسيار كمرنگ شده است، گفت: چقدر خوب است تنها توجهي به سيره رفتاري آن بزرگواران در قبال موضوعات مختلف داشته باشيم و ببينيم آنان كه براي هدايت ما انسانها فرستاده شدند، چقدر مقيد به مسائل ديني حتي در موراد جزئي بودند.

حجت‌الاسلام سعيدي‌راد با بيان اين مطلب كه تعريف از خلق‌وخو و ويژگيهاي امام‌رضا(ع) منحصر به شيعيان نيست، اظهار كرد: ابن ابي الحديد معتزلي از علماي بزرگ اهل سنت، حضرت علي بن موسي الرضا (ع) را اينگونه وصف مي‌كند: «داناترين مردم، با سخاوت‌ترين مردم و بزرگوارترين مردم از جهت اخلاق و رفتارها بوده است». خلق امام رضا (ع) آن قدر جاذبه داشت كه حتي كساني كه حضرت رضا (ع) را به عنوان امام نپذيرفتند، اينگونه از صفات آنان ياد مي‌كنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها