کد خبر: ۳۸۹۴۹۰
زمان انتشار: ۱۳:۵۵     ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
به گزارش پایگاه 598 به نقل از بانک ورزش، محمد رویانیان که از کش مکش‌های پیرمرد غرغروی پرتغالی علیه کی‌روش خسته شده بود دعوای این دو پرتغالی را بهانه کرد تا ژوزه را به خاطر نتایج ضعیفش برکنار کند اما این برکناری آنطور که باید انجام نشد تا مربی دنیا دیده پرتغالی از پرسپولیس شکایت کند. ژوزه حضور در کمیته فنی و پاسخگویی به نتایج ضعیف را قبول نکرد و در عوض رویانیان به او اجازه نداد تا در هتل محل اقامت تیم و ورزشگاه درفشی فر محل تمرین پرسپولیس حاضر شود. ژوزه هم از تمام این اتفاقات فیلم گرفت و به‌عنوان مدرک به کمیته انضباطی فیفا ارائه داد. در عوض رویانیان که با مسائل مربوط به فوتبال و نوع صحیح کنار گذاشتن مربیان آشنا نبود با این توجیه که سرمربی تیم از دستور او تمکین نکرده شکایت متقابلی از ژوزه به فیفا فرستاد تا یکی از سنگین ترین پرونده‌های فوتبال ایران در فیفا باز شود. اینجاست که باید نوشت صبح بخیر آقای رویانیان. او همیشه می‌گفت در دادگاه هیچ اتفاقی نمی‌افتد اما سرانجام به اینجا رسیدیم که پرسپولیس باید 6 میلیارد به ژوزه بپردازد.

شهریور سال 93 بود که فیفا لایحه دفاعیه ژوزه و همکارانش را بعد از یک سال برای پرسپولیس فرستاد و از آن روز فعالیت‌های بخش حقوقی باشگاه برای جلوگیری از ضرر این باشگاه آغاز شد. مهرماه همان سال پرسپولیس برای تنظیم لایحه دفاعیه خود از فیفا مهلت گرفت و روز 24 مهر ماه این اتفاق افتاد.

خردادماه سال 94 فیفا دفاعیات پرسپولیس را نپذیرفت تا باز هم همه چیز به سود مرد پرتغالی پیش برود و باشگاه ایرانی دنبال راه‌های دفاعیه تازه باشد.

ماجرای ژوزه و دستیارانش اما در آبان ماه سال گذشته وارد فاز تازه‌ای شد.

موضوع تعدد قراردادهای این مربی که یکی در سازمان لیگ 400 میلیون تومان بود و دیگری در باشگاه یک میلیون و 80 هزار یورو و سومی 720 هزار یورو بار دیگر رویانیان و فعالیت‌هایش را زیر سوال برد. رویانیان البته این تخلف را به خاطر محدودیت‌های سقف قراردادها رد نکرد اما در پاسخ به اتهامات مربوط به سنگین بودن این قرارداد گفت بعد از او مدیران متعدد باشگاه نتوانسته‌اند این مساله را درست پیش ببرند و دفاع درستی داشته باشند. وی در مصاحبه‌های متعددش تاکید می‌کرد بدهی پرسپولیس به ژوزه و دستیارانش کلا 400 هزار یوروست در حالی که همان زمان فیفا حکم داده بود پرسپولیس باید مابقی مبلغ قرارداد ژوزه که بالغ بر یک میلیون و دویست هزار یورو است را بپردازد.

در واقع با اعلام معاون حقوقی وقت باشگاه پرسپولیس این باشگاه محکوم به پرداخت این مبلغ گزاف به علاوه دیرکرد پرداخت، باید چیزی حدود یک میلیون و پانصد هزار یورو پرداخت می‌کرد که حالا و بعد از گذشت 9 ماه از آن زمان حتما این مبلغ بیشتر هم شده و با در نظر گرفتن مبلغ 4 هزار تومانی هر یورو حالا باشگاه پرسپولیس باید چیزی حدود 6 میلیارد تومان بسلفد.

آذرماه سال گذشته بود که طاهری اعلام کرد باشگاه همچنان منتظر شرح حکم ژوزه است. بهمن ماه سال 94 نجفی معاون حقوقی باشگاه اعلام کرد خبری از مصالحه با ژوزه نیست . او اعلام کرد هیچ دیداری با وکیل مربی پرتغالی نداشته اما خطر کسر امتیاز پرسپولیس را تهدید نمی‌کند.

در آن روزها پرسپولیس منتظر رای دادگاه عالی ورزش (CAS) درباره این پرونده بود تا پرسپولیس در مهلت 21 روزه‌اش از حقوق خود دفاع کند و این پرونده را نبازد.

اسفندماه 94 علی اکبر طاهری با تاکید براینکه مطمئنا امتیازی از پرسپولیس کسر نخواهد شد و باشگاه را خطری تهدید نمی‌کند از هواداران کمک خواست تا این معضل را حل کنند.

حالا اما حدود شش ماه از آن زمان گذشته ولی بعد از جلسه اخیر هیات مدیره پرسپولیس به نظر می‌رسد مسوولان باشگاه بازی‌ که رویانیان به راه انداخته بود را باخته، دست‌ها را به علامت تسلیم بالا برده و قصد دارند به هر نحوی که شده پول ژوزه را فراهم کنند. جالب اینکه طی 4 ماه گذشته و روی کار آمدن جمشیدی معاون حقوقی باشگاه وی هیچ اظهارنظری در این خصوص نکرده است . ظاهرا بعد از رسیدن GROUNDS (ادله توضیح رای) باشگاه پرسپولیس طی 4 ماه اخیر نتوانسته کاری انجام دهد و پرونده را در CAS باخته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها