کد خبر: ۳۸۹۸۱۹
زمان انتشار: ۱۴:۳۶     ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
باشگاه پرسپوليس بايد اقدام فوري در مورد شكايت مانوئل ژوزه داشته باشد وگرنه سرخپوشان به خطر مي‌افتند.

به گزارش پایگاه 598، تسنيم نوشت: باشگاه پرسپوليس در مورد پرونده مانوئل ژوزه دچار چالش شده است. مسئولان اين باشگاه در تلاش هستند هر طور شده، براي مختومه كردن پرونده شكايت سرمربي پرتغالي سرخپوشان در فصل دوازدهم كه كاملاً هم ناكام بود و تيم را در نيمه پايين جدول رده‌بندي به دستيارش يحيي گل‌محمدي تحويل داد و رفت، قرار ملاقات بگذارند و براي پرداخت پول به توافقاتي برسند.

قرارداد اين مربي كه در زمان مديريت محمد رويانيان منعقد شده بود، بسيار گرانقيمت به‌نظر مي‌رسيد، اما در آن زمان كسي در مورد رقم دريافتي و توافق مانوئل ژوزه خبري در اختيار رسانه‌ها و مردم قرار نمي‌داد تا اينكه ژوزه از ايران رفت و پس از شكايت به كميته تعيين وضعيت مربيان و بازيكنان فيفا، مشخص شد پرسپوليسي‌ها ضرر هنگفتي بابت عقدقرارداد با اين مربي پرتغالي خواهند داشت.

چند روز قبل علي‌اكبر طاهري، سرپرست باشگاه پرسپوليس در مصاحبه‌اي شركت كرد و خبر از بدهي شش ميليارد توماني اين باشگاه به ژوزه داد. او سپس گفت اگر اين پول را خيلي زود پرداخت نكنند، باشگاه با چالش جدي و شايد كسر امتياز مواجه شود. همين امر سبب ايجاد نگراني‌هاي جديد در اطراف باشگاه پرسپوليس شد، به‌خصوص كه باشگاه به غير از ماجراي مانوئل ژوزه، چند بدهي ديگر نيز دارد؛ مثل بدهي به مايكل اومانيا و تادئو كه نامه‌هاي تهديد به شكايت‌شان به دست پرسپوليسي‌ها رسيده است.

اما پرونده مانوئل ژوزه كمي خطرناك شده است. در زمينه اين پرونده آرش نجفي، مسئول پيشين دايره حقوقي باشگاه پرسپوليس به خبرنگار تسنيم گفت: «طلب فعلي اين مربي تا زماني كه من مسئوليتي در باشگاه داشتم، چيزي در حدود يك ميليون و 400 هزار يورو بود كه با رقم فعلي يورو حدود شش ميليارد تومان مي‌شود. البته يكسري مبالغ ديگر از جمله حق دادرسي در فيفا يا جريمه ديركرد نيز به طلب ژوزه اضافه خواهد شد».

وي ادامه داد: «آن زمان كه من مسئول پيگيري بودم، پرونده را به خوبي مديريت كرديم و منتظر تصميم فيفا مانديم تا به محض دريافت آن، دلايل ديگر خود را براي شكستن هر رأي كه از سوي فيفا صادر مي‌شود در اختيار CAS قرار دهيم. پس از آن من جدا شدم و ديگر نمي‌دانم چه اتفاقي در اين پرونده رخ داد».

هزينه ارسال دفاعيه به دادگاه CAS بيش از 100 هزار فرانك سوئيس است كه چيزي حدود 360 ميليون تومان مي‌شود. به غير از اين مسئله بايد براي انتخاب وكيل كاركشته و زبده نيز پول خرج شود كه به طور مجموع چيزي بيش از 500 ميليون تومان براي شروع كار دفاعيه خواهد بود. البته اگر باشگاه پرسپوليس در دادگاه محكوم شود، هم اين 500 ميليون تومان از جيب باشگاه مي‌رود و هم بايد پول كامل ژوزه را پرداخت كنند.

جالب اينكه ژوزه پيش از ترك ايران، 300 هزار يورو (شايد بيشتر) گرفته بود كه اگر باشگاه در كميته تعيين وضعيت فيفا شكست بخورد، با توجه به همه هزينه‌ها، جذب و قطع همكاري با اين مربي پرتغالي، نزديك به دو ميليون يورو براي باشگاه پرسپوليس خرج در برخواهد داشت.

وقتي طاهري از پرداخت شش ميليارد تومان آن هم پس از توافق با مانوئل ژوزه و فقط براي جلوگيري از كسر امتياز صحبت مي‌كند، بايد به اين نتيجه رسيد كه وضعيت بغرنجي در انتظار باشگاه است.

باشگاه پرسپوليس در آخرين اقدام وكلاي بين‌المللي خود را به زوريخ مقر فيفا فرستاده تا به نوعي مانع صدور راي نهايي فيفا در مورد اين پرونده شوند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها