يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۰۱۵۶
زمان انتشار: ۱۲:۲۸     ۰۱ شهريور ۱۳۹۵
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل گفت: لغو تابعیت آیت‌الله شیخ عیسی قاسم از سوی دولت بحرین یک مسئله کاملا غیرانسانی است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پانگ سن سفیر چین در تهران با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار امیر عبداللهیان با اشاره به سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به پکن بر اهمیت سفر رئیس مجلس چین به تهران و توسعه همکاری‌های پارلمانی دو کشور تأکید کرد.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل با اشاره به تشکیل گروه های دوستی – پارلمانی در مجلس شورای اسلامی، رایزنی‌های نمایندگان پارلمان دو کشور را با توجه به روند توسعه مناسبات دو جانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی ضروری خواند.

امیرعبداللهیان به توافق هسته‌ای ایران و برجام اشاره کرد و گفت: ایران صداقت خود را به همگان ثابت کرد اما آمریکا مثل گذشته و به روال معمول بدعهدی و پیمان‌شکنی کرد.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل در پایان گفته‌های خود از نقش دولت چین در منطقه و دیدگاه واقع‌بینانه این کشور تشکر نمود.

سفیر چین در تهران با اشاره به سابقه طولانی همکاری دو مجلس ایران و چین بر افزایش همکاری‌های دوجانبه و گسترش فعالیت‌ها تأکید نمود.

سفیر چین بیان داشت که با موضع‌ ایران در قبال سوریه موافق است و اعتقاد دارد که ایران و چین در بسیاری از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی دارای زمینه‌های مشترک می‌باشند.

وی افزود که حل بحران سوریه تنها از راه سیاسی می‌باشد و حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه مورد احترام است.

وی با اشاره به مسائل بحرین و یمن گفت باید صلح و ثبات در کشورها برقرار شود تا تروریست‌ها از این شرایط سوء استفاده نکنند.

وی همچنین به مذاکره هسته‌ای ایران اشاره و اذعان کرد که ایران با صداقت تمامی وظایف خود در چارچوب برجام را انجام داده است.

او به برخی تحریم‌ها اشاره کرد و گفت باید طبق برجام این تحریم‌ها که بیشتر مالی هستند سریع‌تر برداشته شوند.

او گفت چین از اجرای کامل برجام از سوی طرفین استقبال می‌کند زیرا آن را الگویی برای حل مسالمت‌آمیز مناقشات سیاسی می‌داند.

امیرعبداللهیان به اوضاع کشورهای منطقه از جمله سوریه، یمن  و بحرین اشاره نمود و گفت: ایران تلاش زیادی انجام داده است تا از طریق راه حل سیاسی مشکلات منطقه حل شود و برای این هدف حتی حاضر به شرکت در نشست چندجانبه حل بحران سوریه با حضر عربستان سعودی (در شرایط قطع رابطه با عربستان) و آمریکا شده و از سوی دیگر وزیر خارجه ایران طرحی 4 ماده‌ای برای حل سیاسی موضوع را ارائه نموده که از سوی سازمان ملل متحد نیز به یک قطعنامه تبدیل شد.

وی تصریح کرد:ایران همواره امیدوار بوده است که بازیگران این مسئله از طریق سیاسی عمل کنند اما در عمل اینگونه نشد و حمایتی جدی از راه‌حل سیاسی بین حکومت و معارضه به وجود نیامد. در سوریه برخی کشورها همچنان از تروریست‌ها حمایت می‌کنند و برخی بازیگران منطقه‌ای و خارجی اجازه نمی‌دهند که سازمان ملل طرح سیاسی را پیش ببرد.

دستیار ویژه رئیس مجلس به تحولات یمن اشاره کرد  و گفت: تشکیل پارلمان در هفته گذشته و حمایت میلیون‌ها یمنی از آن یک تحول مهم می باشد. جمهوری اسلامی ایران از این اقدام استقبال می‌کند.

در ارتباط با موضوع بحرین امیرعبداللهیان افزود: لغو تابعیت آیت‌الله شیخ عیسی قاسم از سوی دولت بحرین یک مسئله کاملا غیرانسانی است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها