کد خبر: ۳۹۳۰۵
زمان انتشار: ۱۱:۲۱     ۲۰ بهمن ۱۳۹۰
بین ماه های ژوئیه و سپتامبر 2011 انگلیس به میزان 2.2 میلیون لیره استرلینگ به بحرین سلاح فروخته که یک و 3دهم میلیون لیره استرلینگ از آن برای استفاده های نظامی بود. پارسال در جریان سرکوب انقلاب مردم بحرین در میدان الؤلؤه 35 نفر کشته شدند. علاوه بر این 8.9 میلون لیره استرلینگ سلاح به عربستان سعودی فروخته شده که 4.5 میلیون لیره از آن برای استفاده های نظامی بود. عربستان سعودی پارسال از طریق پل ارتباطی با بحرین، به این کشور نیرو و تجهیزات نظامی ارسال کرد.
درپی عمل نکردن دولت انگلیس به تعهدات خود مبنی بر خودداری از فروش سلاح به کشورهایی که گرفتار بحرانهای داخلی هستند، نمایندگان پارلمان انگلیس تصمیم دارند از فروش سلاح به مصر، بحرین و عربستان به دلیل استفاده از آن علیه شهروندان، جلوگیری کنند.

به گزارش سرویس بین الملل بی باک، روزنامه ایندیپندنت امروز در گزارشی فاش کرد که قرار است نمایندگان با فراخواندن "وینس کیبل" وزیر کار و "ویلیام هیگ" وزیر امورخارجه به پارلمان آنها را به دلیل فروش سلاح به ارزش 12 میلیون لیره استرلینگ به بحرین، عربستان و مصر طی 3 ماه گذشته، مورد بازخواست قرار دهند.

بر اساس این گزارش، پارلمان انگلیس در تلاش است تا قراردادهای دفاعی با شفافیت بیشتری صورت بگیرد، و فروش سلاح به کشورهایی که گرفتار بحران های داخلی هستند، به صورت موقت متوقف شود.

ایندیپندنت تأکید کرد: نمایندگان دریافته اند که فروش سلاح به برخی کشورها در خاورمیانه افزایش یافته است، و این درحالی است که دولت پارسال وعده داده بود، تجارت سلاح با کشورهایی که در آن درگیری های داخلی وجود دارد متوقف شود تا این سلاح ها علیه شهروندان استفاده نشود.

بر اساس گزارش شبکه العالم ایندیپندنت می افزاید: بین ماه های ژوئیه و سپتامبر 2011 انگلیس به میزان 2.2 میلیون لیره استرلینگ به بحرین سلاح فروخته که یک و 3دهم میلیون لیره استرلینگ از آن برای استفاده های نظامی بود. پارسال در جریان سرکوب انقلاب مردم بحرین در میدان الؤلؤه 35 نفر کشته شدند. علاوه بر این 8.9 میلون لیره استرلینگ سلاح به عربستان سعودی فروخته شده که 4.5 میلیون لیره از آن برای استفاده های نظامی بود. عربستان سعودی پارسال از طریق پل ارتباطی با بحرین، به این کشور نیرو و تجهیزات نظامی ارسال کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها