کد خبر: ۳۹۳۰۵۸
زمان انتشار: ۱۴:۳۱     ۲۱ شهريور ۱۳۹۵
فرمانده كميته‌هاي انقلابي يمن با اعلام پيشروي رزمندگان يمني به سوي مركز استان مأرب در شرق صنعا و حمله موشكي به نيروگاه برق جيزان گفت: مقاومت اسطوره‌اي ملت يمن محاسبات دنيا را به هم ريخت.

به گزارش پایگاه 598، «علي الحوثي»، يك فرمانده كميته‌هاي انقلابي يمن در گفت‌وگو با فارس در صنعا از تداوم درگيري‌هاي شديد بين كميته‌هاي انقلابي با شبه نظاميان تروريست در استان مأرب خبر داد و گفت: نيروهاي يمني همچنان در حال پيشروي به سوي مركز استان مأرب در شرق صنعا هستند.

وي افزود: شبه نظاميان تروريست با بكارگيري انواع تسليحات پيشرفته به دنبال پيشروي و تسلط بر مواضع كميته هاي انقلابي هستند اما با اين وجود نيروهاي يمني در حال پيشروي به مركز استان هستند و براي آزادسازي آن تلاش مي كنند.

الحوثي گفت: طي عمليات ويژه‌اي نيروهاي يمني پادگان ويژه شبه نظاميان تروريست در جنوب استان مأرب را تحت تسلط خود گرفته و پست‌هاي امنيتي در جنوب استان پس از اين عمليات در هم شكسته شد.

حمله موشكي به نيروگاه برق و تاسيسات تصفيه آب جيزان

از سوي ديگر يگان‌هاي موشكي ارتش يمن و كميته‌هاي مردمي روز شنبه يك فروند موشك بالستيك به سوي نيرووگاه برق و يكي ديگر به نيروگاه آب در منطقه جيزان در جنوب عربستان شليك كردند.

يك منبع نظامي يمن گفت:‌ يگان‌هاي موشكي يمن يك فروند موشك بالستيك اسكاد به نيروگاه توليد برق و تاسيسات تصفيه آب در منطقه الشقيق جيزان شليك كردند.

عمليات موشكي رزمندگان يمني در چارچوب پاسخ نظامي يمن به ادامه تجاوز سعودي عليه اين كشور كه از مارس سال 2015 آغاز شده انجام مي‌شود.

مقاومت اسطوره‌اي يمني‌ها محاسبات دنيا را به هم زد

ائتلاف سعودي و متحدانش از ابتداي تجاوز نظامي خود عليه يمن با وجودي كه از پشتيباني بي حد و حصر آمريكا برخوردارند نتوانستند به هيچ كدام از اهداف خود از اين حمله دست نيافتند.

ائتلاف سعودي همه ظرفيت‌هاي خود را بكارگرفته و حتي از طريق رسانه‌هاي خود اقدام به جوسازي گسترده و دروغ پردازي درباره پيروزي‌هاي ادعايي عربستان و مزدورانش در يمن پرداخته است، تهديدهاي پي در پي احمد عسيري، سخنگوي رسمي ائتلاف سعودي نيز ناكامي متجاوزان در رسيدن به دستاوردي قابل توجه و گرفتار آمدن در بن بستي تاريك را ثابت مي‌كند.

با گذشت هجده ماه از آغاز تجاوز نظامي عربستان و متحدانش عليه يمن گزارش‌هاي اطلاعاتي غربي شكست اين ائتلاف را برملا كردند.

با وجود فروپاشي وضعيت اقتصادي يمن طي اين مدت و اشغال برخي مناطق توسط تروريست‌هاي مزدور ائتلاف سعودي، ملت يمن با مقاومت اسطوره‌اي خود و حمايت از نيروهاي ارتش و كميته‌هاي مردمي محاسبات قدرت‌هاي جهاني را برهم زده و نشان دادند كه ائتلاف سعودي و در راس آن آمريكا با تجاوز به خاك يمن بزرگ‌ترين خطاي استراتژيك خود را مرتكب شده و هم اينك به دنبال خروج آبرومندانه از باتلاقي هستند كه در آن گرفتار آمده‌اند.

پاسخ يمني‌ها محدود به خاك اين كشور نيست، بلكه با انتقال نبرد به خاك عربستان چيزي را كه دشمن سعودي تصورش را نمي‌كرد، محقق كردند، به گونه‌اي كه آتش درگيري‌هاي نظامي در مناطق نجران، جيزان و عسير شعله كشيده و نيروهاي يمني با در دست گرفتن زمام امور ارتش سعودي را پس از تحمل تلفات سنگين جاني و تجهيزاتي مجبور به فرو بردن در لاك دفاعي خود كردند.

صبر و استقامت ملت يمن در برابر تجاوز وحشيانه ائتلاف سعودي معجره عصر خوانده شده و همه كارشناسان و تحليلگران نظامي اين قضيه را كاملا درك مي‌كنند، حتي آنهايي كه براي دشمن سعودي كف مي‌زنند از آشفتگي صفوف ائتلاف سعودي و شكست رواني آنها رنج مي‌برند .

طرح اخير آمريكا را كه «جان كري»، وزير خارجه اين كشور مطرح كرد براي توقف حملات عليه يمن ارائه نشده بلكه براي نجات سعودي‌ها از بن بست يمن است و اينكه واشنگتن خود را در مساله يمن يك ميانجي و ناجي نشان بدهد.

همه مي‌دانند كه حمايت‌هاي اصلي از تجاوز نظامي ائتلاف سعودي عليه يمن توسط آمريكا انجام مي‌شود و اظهارات رسمي مقامات آمريكايي در ابتداي تجاوز و تا همين چند هفته قبل مويد اين مطلب است و هم اينك به دنبال شكست ائتلاف سعودي در استفاده از همه فرصت‌هايي كه برايش فراهم بود نقش نيروهاي يمني اين ميدان نبرد در داخل عمق سعودي تعيين كننده سرنوشت بحران يمن است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها