کد خبر: ۳۹۳۱۵۰
زمان انتشار: ۰۹:۵۴     ۲۳ شهريور ۱۳۹۵
دولت کانادا اعلام کرد تا پایان سال جاری میلادی دستکم شش هزار آواره سوری را پذیرش خواهد کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران: وزیر امور مهاجرت و تابعیت کانادا با اشاره به تصمیم کشورش برای پذیرش دستکم شش هزار آواره سوری گفت: دولت این کشور به آوارگان سوری که پذیرش خواهند شد براساس برنامه موسوم به « نظام دوازده ماهه» کمک های مالی اعطا خواهد کرد.

شایان ذکر است براساس برنامه « نظام دوازده ماهه»، دولت کانادا به مدت 12 ماه به آوارگان کمک می کند تا بتوانند هزینه مایحتاج خود را از جمله تهیه غذا و سرپناه تامین کنند. این برنامه ، در دهه های گذشته نیز درخصوص مهاجران ویتنامی و اوگاندایی و مجارستانی در کانادا اجرا شده و نتایج مثبتی به دنبال داشته است.

جان مالکوم خاطر نشان کرد دولت کانادا کمک های خود به آن دسته از آوارگان سوری را که اکنون در خاک کانادا به سر می برند، افزایش نخواهد داد و برخی از ایالت ها و شهرداری ها در کانادا هم از احتمال ناتوانی در تامین هزینه های آوارگان سوری به سبب متوقف شدن کمک های فدرالی در کانادا به این آوارگان ، نگران هستند .

وزیر امور مهاجرت و تابعیت کانادا در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برخی مشکلات و موانع پیش روی آوارگان سوری هنگام ورودشان به کانادا از جمله مشکل زبان و عدم برخورداری ازآموزش کافی تصریح کرد برای کسی که از یک کشورجنگ زده آمده باشد ،بسیار سخت است و چیرگی بر این سختی ها و موانع به زمان نیاز دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها