أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۵۰۶۹
زمان انتشار: ۱۴:۲۰     ۰۶ مهر ۱۳۹۵
وزير ورزش و جوانان و سرپرست پيشين باشگاه استقلال در حالي عليه يكديگر موضع گرفته‌اند كه در گذشته بارها از يكديگر تعريف كرده بودند.

به گزارش پایگاه 598، تسنيم نوشت: محمود گودرزي و بهرام افشارزاده كه روزگاري در تعريف از يكديگر حد و مرزي نمي‌شناختند، حالا عليه يكديگر موضع گرفته‌اند آن هم به شدت.

كافي است به آرشيو روزهايي كه افشارزاده سرپرست باشگاه استقلال بود، مراجعه كنيم تا متوجه شويم كه اين دو چقدر به همديگر علاقه داشتند! افشارزاده، وزير ورزش را انساني خالص معرفي كرد و گودرزي هم بارها اشاره كرده بود كه وزارتخانه بايد از تجريبات افشارزاده استفاده كند.

در زير به سال‌هاي مديريت افشارزاده در استقلال و ارتباطاتي كه بين او و گودرزي بوده، اشاره مي‌كنيم.

سكانس اول: پس از اينكه سال 93 علي فتح‌الله‌زاده از استقلال جدا شد، گودرزي و معاونانش فردي را براي مديرعاملي باشگاه استقلال پيشنهاد كردند كه براي خيلي‌ها نام او آشنا بود. مديري كه سن و سالش از تاسيس باشگاه استقلال بيشتر بود! افشارزاده كه بيشتر عمر مديريتي خود را در كميته ملي المپيك و سمت‌‌هاي گوناگون خارج از فوتبال گذرانده بود، مديرعامل تيم پرطرفدار استقلال شد.

سكانس دوم: اولين سال مديريت افشارزاده همراه با نتايج ضعيف استقلال با امير قلعه‌نويي بود. استقلال دربي رفت و برگشت را واگذار كرده و بسياري از هواداران و منتقدان خواهان جدايي افشارزاده و قلعه‌نويي شده بودند. در تاريخ نهم خرداد، افشارزاده به ديدار وزير ورزش رفت و در اين جلسه، گودرزي از مديرعامل استقلال حمايت و از او خواست با قدرت به كارش ادامه دهد.

 

سكانس سوم: در بحبوحه بحران در استقلال، گودرزي در حكمي افشارزاده را به سرپرست حوزه وزارتي و نظارتي وزارت ورزش و جوانان منصوب كرد. مديرعامل استقلال هم به دنبال اين موضوع در اظهارنظري گفت كه فضا براي خدمت فراهم شده و خوشحال است كه مي‌تواند تجربه پنجاه ساله‌اش را در اختيار وزير ورزش قرار بدهد. مديرعامل آن زمان استقلال گودرزي را انساني خالص و با صفا توصيف كرد! متعاقب آن گودرزي نيز در پايگاه وزارت ورزش اعلام كرد كه تجربه افشارزاده به سود اين وزارتخانه خواهد بود. 

سكانس چهارم: نتايج ضعيف استقلال با پرويز مظلومي هم ادامه داشت تا اولين تركش هواداران معترض به افشارزاده بخورد. در ابتداي سال 95 عده‌اي از هواداران استقلال مقابل وزارت ورزش تجمع كرده و از وزير خواستند مديرعامل استقلال را بركنار كند.

سكانس پنجم: حضور مداوم افشارزاده در وزارت ورزش به جاي حضور در باشگاه استقلال انتقادات زيادي را متوجه او كرد. در همين راستا، وزير ورزش دستور داد تا حميدرضا گرشاسبي جايگزين افشارزاده در وزارت ورزش شود. مديرعامل استقلال هم در سايت باشگاه اعلام كرد كه كار كردن كنار گودرزي براي او افتخار بوده و از طرف همه هواداران استقلال از او بابت زحماتش تشكر مي‌كند.

سكانس ششم: تعريف‌هاي افشارزاده از گودرزي، باعث شد وزير ورزش هم به تعريف و تمجيد از مديرعامل استقلال بپردازد.

 

سكانس هفتم: در مراسم توديع و معارفه افشارزاده و گرشاسبي، باز هم افشارزاده و گودرزي از يكديگر تعريف كردند. 

سكانس هشتم: پس از اينكه افشارزاده دوباره در باشگاه استقلال مستقر شد، تقريبا يك روز در ميان از گودرزي تشكر مي‌كرد. او اعلام كرد كه وزير ورزش باعث ايجاد نظام درست و منطقي در باشگاه استقلال شده است. تعريف و تمجيدهاي افشارزاده از گودرزي با دل‌نوشته‌هايي هم همراه بود.

سكانس نهم: جنجالي‌‌ترين روزهاي مديريت بهرام افشارزاده از اواخر دوران مربيگري پرويز مظلومي در استقلال آغاز شد. استقلال با مظلومي هفته‌ها صدرنشين بود و پس از شكست‌ مقابل پرسپوليس و تراكتورسازي و همچنين از دست دادن قهرماني حذفي، انتقادات زيادي متوجه افشارزاده شد. مديرعامل استقلال كه به دليل قانون بازنشسته‌ها سرپرستي باشگاه را برعهده داشت، هر روز مجبور بود، انتقادات هواداران استقلال را بشنود. افشارزاده پس از پايان فينال جام حذفي سراغ عليرضا منصوريان رفت و پس از تاييد وزير ورزش، او را سرمربي استقلال كرد.

در ابتداي سرمربيگري منصوريان، سه بازيكن نامي جذب استقلال شدند تا كمي از فشار هواداران برداشته شود، اما در روزهايي كه استقلالي‌ها دنبال گزينه‌هاي سرشناس ديگري بودند، وزير ورزش در جلسه‌اي به افشارزاده تذكر داد كه جلوي ريخت و پاش‌ در باشگاه گرفته و اين روند متوقف شود. افشارزاده كه به كمك پندار توفيقي در حال جذب ستاره‌هاي نامي بود و خودش را روي عرش مي‌ديد، روند نقل و انتقالات را متوقف كرد. اختلاف بين او و وزير ورزش هم دقيقا از همين روزها آغاز شد. شماري از هواداران استقلال با پلاكاردهاي مختلف به وزارت ورزش رفته و علاوه بر پرسپوليسي خطاب كردن گودرزي، او را عامل توقف نقل و انتقالات استقلال معرفي كردند. افشارزاده هم در چند نوبت ميان معترضان حاضر شد و از آنها خواست به وزير توهين نكنند. هواداران استقلال دست بردار نبوده و عليه وزير ورزش مقابل ساختمان مجلس شوراي اسلامي هم موضع گرفته و اعتقاد داشتند كه وزير هواي پرسپوليس را دارد.

سكانس دهم: اعتراض‌هاي مداوم هواداران استقلال مقابل وزارت ورزش و همچنين صفحات مجازي واكنش‌هاي زيادي را در پي داشت و شهاب جهانيان رئيس هيئت مديره استقلال خطاب به هواداران گفت كه منظور وزير تنها به استقلال نبوده است. پس از چند روز توقف نقل و انتقالات استقلال، با رفت‌وآمدهاي مديران استقلال به وزارت ورزش بار ديگر استقلالي‌ها دنبال گزينه‌هاي منصوريان رفتند و توانستند بازيكناني چون كاوه رضايي را جذب كنند. در نهايت استقلال بازي‌هاي خود را در فصل جاري با مديريت افشارزاده آغاز كرد، اما به دليل فشار وزارت ورزش و همچنين بحث قانون بازنشسته‌ها، سرپرست باشگاه دوازدهم مرداد از سمت خود كناره‌گيري كرد. وزارت ورزش دليل كنار رفتن افشارزاده را قانون بازنشسته‌ها از سوي دولت اعلام كرد.

سكانس يازدهم: زماني كه افشارزاده كناره‌گيري كرد، موضع خاصي عليه استقلال يا وزارت ورزش نگرفت و مدت‌ها سكوت كرده بود. خيلي‌ها منتظر بودند تا مديرعامل يا سرپرست پيشين استقلال حرف‌هاي زيادي مطرح كند، اما او بارها به خبرنگاران گفت كه بنا ندارد صحبتي انجام دهد، تا اينكه گودرزي در گفت‌وگويي اعلام كرد كه افشارزاده هزينه‌‌هاي زيادي متوجه بيت‌المال كرده و قراردادهايي با بازيكنان بسته كه خارج از باشگاه بوده است. همين مسئله كافي بود تا قفل زبان مديرعامل پيشين استقلال باز شود و اعلام كند وزير ورزش به عنوان يك پرسپوليس وكيل مدافع اين باشگاه بوده و نمي‌خواهد عليه اين تيم موضع بگيرد. واكنشي تند از سوي افشارزاده كه معمولا بنا را بر تعامل مي‌گذارد.

جمع‌بندي: اگر گودرزي از افشارزاده ناراضي و چند وقت پيش و قبل از اين ماجراها گفته بود او دوشغله است و بايد از بين استقلال و وزارت ورزش يكي را انتخاب كند چرا همان زمان تصميم نهايي را درباره او نگرفت؟ گودرزي در زماني كه افشارزاده به عنوان مديركل وزارتي وزارت ورزش فعاليت مي‌كرد پي به اين مسائل نبرده بود؟ افشارزاده هم كه تعريف‌هاي زيادي از گودرزي مي‌كرد، امروز چگونه تا اين حد از او انتقاد مي‌كند؟ و سؤال پاياني اينكه آيا سطح وزير ورزش اين است كه اينگونه درباره سرپرست يك باشگاه صحبت كند؟


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها