کد خبر: ۳۹۵۹۹۲
زمان انتشار: ۱۵:۱۷     ۱۲ مهر ۱۳۹۵
پيشكسوت فوتبال كشورمان گفت: بازيكنان كنوني پرسپوليس و استقلال پسرخواندگان اين دو تيم هستند زيرا از آكادمي دو باشگاه نيستند.

به گزارش پایگاه 598، حسن روشن در حاشيه مراسم تجليل از نخبگان ورزشي كردستان و برترين‌هاي دومين المپياد ورزشي شهرداري سنندج، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: فوتبال ايران نسبت به جهان خيلي عقب است و اگر جايگاه 100 را بالاترين درجه قرار دهيم، فوتبال كشورمان در جايگاه 20 قرار دارد.

وي تصريح كرد: آكادمي در تمامي رشته‌هاي ورزشي و بخصوص فوتبال در كشور فعال نيست، و اگر مواردي نيز وجود داشته باشد، خصوصي است و با دريافت پول‌هاي كلان، موجب زدگي و سرخوردگي ورزشكاران مي‌شود.

به گفته اين پيشكسوت آبي‌پوش فوتبال كشورمان، تا زماني كه آكادمي رشته‌هاي ورزشي در استان‌ها و شهرهاي كشور فعال نباشد، ما هر ساله عقب‌نشيني خواهيم داشت.

روشن تصريح كرد: اگر اكنون در زيرساخت‌ها جهش‌هايي ايجاد شده است، نبايد تنها پول را مبنا قرار دهيم، چون تا زماني كه اين وضعيت پيش‌رونده باشد، جز اظهار تاسف، پيشرفت نمي‌كنيم.

وي در ادامه به دربي اخير پرسپوليس استقلال در تهران اشاره كرد و گفت: اينطور فوتبال بازي كردن، ضعف در مديريت و آكادمي هر دو تيم را مي‌رساند و اكنون بازيكناني كه در پرسپوليس و استقلال بازي مي‌كنند، پسرخوانده‌هاي اين دو تيم هستند.

اين پيشكسوت فوتبال افزود: وقتي دو تيم پرسپوليس و استقلال ضعيف باشند، فوتبال كشور ضعيف است.

روشن تصريح كرد: به دليل اينكه من به استقلال نزديك‌تر بودم، متأسفانه افشارزاده با آن همه قدرتي كه در مديريت داشت، ثابت كرد اجرايي نيست.

وي در پاسخ به سؤالي كه چرا از مربيان ايراني براي هدايت تيم ملي فوتبال استفاده نمي‌شود، افزود: چون پايه و اساس باشگاه‌ها خراب است، مسابقات را مرتب اما نه قوي، برگزار مي‌كنند، بنابراين نمي‌توانند از افراد ايراني استفاده كنند.

پيشكسوت فوتبال كشورمان به اين نكته هم اشاره كرد كه مربيان ايراني از مربيان خارجي كه در كشورمان هستند، خيلي بهترند، اما عدم ثبات مديريتي و اينكه با يك باخت، مربي را عوض مي‌كنند، بايد اجبارا به سمت مربيان خارجي روي بياوريم.

روشن در پايان تشريح كرد: اگر نقش آكادمي فوتبال در كشورمان اجباري شود و بودجه كافي را به آن اختصاص دهند، آينده فوتبال اميدواركننده خواهد بود و گرنه با اين وضعيت، در اين مقطع مي‌مانيم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها