کد خبر: ۳۹۶۵۰۶
زمان انتشار: ۱۵:۰۱     ۱۵ مهر ۱۳۹۵
نيروهاي دريايي ارتش رژيم صيهونيستي مسافران كشتي «زيتونه» را كه به‌منظور شكستن محاصره غزه به‌سوي نوار غزه در حال حركت بودند، در آب‌هاي بين‌المللي توقيف كردند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، كشتي زناني كه به‌منظور شكست محاصره عازم غزه شد و به‌سوي درياي مديترانه و نوار غزه در حال حركت بود توسط نيروهاي دريايي ارتش رژيم صيهونيستي توقيف شد.

زناني كه در اين كشتي حضور داشته بي‌صبرانه در انتظار بازديد از مردمي كه در نوار غزه چشم به راه آنها بودند، داشتند. برخي از فلسطيني‌ها نيز شب را كنار ساحل گذرانيده بودند تا در لحظه ورود كشتي به سواحل غزه، در آنجا حضور داشته باشند.

با وجود اين، ترتيب دهندگان سفر اين كشتي شب گذشته ارتباط خود را با مسئولين كشتي «زيتونه» از دست دادند. سفارت آمريكا اعلام كرد كه اين كشتي مورد رهگيري نيروهاي اسرائيلي قرار گرفته و توقيف شده است.

نيروهاي صيهونيستي كنترل اين كشتي را در دست گرفتند و مسير آن را به‌اجبار به‌سوي بندر اشدود در اسرائيل تغيير دادند.

نيروهاي اسرائيلي با «آن رايت» ديپلمات اسبق آمريكايي و ديگر زناني كه در اين كشتي حضور داشتند هيچ تماسي نداشته‌اند و هنوز كسي نمي‌داند كه آنها را دقيقاً به كجا منتقل كرده‌اند.

طي كنفرانس رسانه‌اي كه جنبش ضدجنگ «كد پينك» آن را برگزار كرد بر موضوعات زير تأكيد شد:

«اول از همه بايد اين موضوع را مورد تأكيد قرار داد كه اين اقدام در آبهاي بين المللي صورت گرفته است و اين اقدام اسرائيل به هيچ وجه قانوني و قابل توجيه نبوده است. اسرائيلي‌ها سوابق وحشتناك مشابهي دارند، با اين رفتار خود چراغ سبزي را به ديگر ملل براي يورش به كشتي هاي غيرنظامي در آبهاي بين المللي نشان مي‌دهند.

كشتي زيتونه براي انتقال كمكهاي مادي به‌سوي غزه حركت نكرده بود، اما نيروهاي اسرائيلي بر اين باور بودند كه اين كشتي قصد حمل سلاح و مهمات به غزه داشته است.

مالك اين كشتي يك اسرائيلي است، و رهبري اين ناو كوچك را آن رايت كه يك ديپلمات كاركشته آمريكايي و يك فعال سياسي بود به‌صورت داوطلبانه به‌عهده داشته است. در كنار رايت سه نماينده پارلماني، يك ورزشكار المپيك، و «لاورت ميريد ميگور» برنده جايزه صلح نوبل نيز حضور داشته‌اند.

اين افراد هيچ حركت خشونت‌آميزي نسبت به نيروهاي صيهونيستي انجام ندادند ولي قصد داشتند تا از محاصره اسرائيلي‌ها بيرون بيايند. 

زماني كه نيروهاي دريايي رژيم صيهونيستي قصد ورود به كشتي و رهگيري آن را داشتند، رايت توانست از اين صحنه فيلم برداري كند و از اين طريق اعلام كند كه نيروهاي اسرائيلي آنها را با به‌كارگيري زور دستگير كرده‌اند.

جنبش ضدجنگ كد پينك از مردم آمريكا خواسته است تا با باراك اوباما رئيس جمهور و جان كري وزير امور خارجه اين كشور تماس بگيرند و از آنان درخواست كنند تا دولت آمريكا رژيم صهيونيستي را مجبور به استرداد مسافرين كشتي زيتونه كند. آنها همچنين از دولت آمريكا خواسته‌اند تا تحقيقات خود را به‌منظور شفاف سازيِ علل دستگيري مسافرين و رهگيري اين كشتي آغاز نمايند».



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها