کد خبر: ۳۹۶۶۵۶
زمان انتشار: ۱۴:۳۸     ۱۷ مهر ۱۳۹۵
همراه با کی‌روش‌های داخل زمین
سرمربی تیم ملی شرایط خاصی برای بازیکنی که مجوز دریافت بازوبند کاپیتانی دریافت می کند در نظر می گیرد و همین مساله باعث می شود گاهی برخلاف سنت موجود سابقه مدنظر او قرار نگیرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از "ورزش سه"، سیدجلال حسینی، مسعود شجاعی، اشکان دژآگه، احسان حاج صفی و ... بازیکنانی هستند که در این مدت توانسته اند نظر کارلوس کی روش را برای بستن بازوبند کاپیتانی به خود جلب کنند. در حالی اگر بنا به سابقه و چیزی که عرف است در نظر گیریم سیدجلال حسینی و بعد از او آندرانیک تیموریان نسبت به سایر بازیکنان برای رهبری تیم درون زمین محق هستند. کی روش که نشان داده برای سپردن این ماموریت به سابقه بازیکنان توجه چندانی ندارد تاکنون مهره های زیادی را که خاصیت رهبری تیم را برخودار هستند به عنوان رهبر درون زمین برگزیده که در ادامه به مرور این اسامی خواهیم پرداخت.


شجاعی: قدیمی‌ترین
در دیدار با ازبکستان و در روز نیمکت‌نشینی آندو که کاپیتان اول حال حاضر تیم ملی است این مسعود شجاعی بود که علیرغم حضور حسینی و حاج‌صفی در زمین پیشاپیش سایر ملی‌پوشان در کسوت کاپیتان ایران وارد زمین شد. این در حالی است که شجاعی تنها 67 بازی ملی دارد.
از یک زاویه دیگر اما هیچ ایرادی به کاپیتانی شجاعی وارد نیست زیرا او قدیمی‌ترین ملی‌پوش حال حاضر فوتبال ایران است و اولین بازی ملی خود را اواخر سال 2004 و در زمان سرمربیگری برانکو ایووانکویچ انجام داده است. آندو هم دیگر بازیکنی است که اولین بازی ملی‌اش به زمان برانکو برمی‌گردد با این تفاوت که کاپیتان فعلی تیم ملی 9 ماه دیرتر از شجاعی اولین بازی ملی خود را پشت سر گذاشت.


سیدجلال: رکورددار
حسینی اولین بازی ملی خود را در سال 2007 و زمان حضور امیر قلعه‌نویی روی نیمکت تیم ملی پشت سر گذاشت. جالب آنکه سیدجلال در حالی از چند ماه پیش رسماً به باشگاه صدتایی‌های تیم ملی پیوسته و در بین ملی‌پوشان فعلی بیشترین بازی ملی را دارد  که در زمان تجربه اولین بازی ملی خود خیلی جوان نبود و چهار روز از تولد 25 سالگی‌اش می‌گذشت اما این مدافع مستحکم و کم‌نوسان از آن زمان تا به امروز آنچنان مورد وثوق مربیان مختلف تیم ملی قرار داشته و جایگاهش در جمع ملی‌پوشان چنان تثبیت شده بوده که ظرف کمتر از 10 سال تعداد بازی‌های ملی خود را سه‌رقمی کرده است.


حاج‌صفی: کاپیتان آینده
برعکسِ سیدجلال، حاج‌صفی اولین بازی ملی خود را زمانی پشت سر گذاشت که هنوز نوجوان بود و درست سه ماه از هجده ساله‌شدنش می‌گذشت. اولین بازی ملی احسان در زمان سرمربیگری علی دایی در اواسط سال 2008 اتفاق افتاد. از آنجا که بقیه مدعیان بستن بازوبند کاپیتانیِ تیم ملی همگی 30 سالگی را رد کرده‌اند و در سال‌های پایانی ملی‌پوشی خود به سر می‌برند حاج‌صفی 26 ساله را باید کاپیتان اول سال‌های نه چندان دور تیم ملی دانست مگر آنکه در آینده یک اتفاق غیرمترقبه این بازیکن را به شکل دور از انتظاری از تیم ملی دور کند.


آندو: کاپیتان تمام‌عیار
اگر تعداد بازی‌های ملی معیار اصلی انتخاب باشد سیدجلال و اگر کسوت ملاک تصمیم‌گیری قرار گیرد شجاعی کاپیتان اول تیم ملی ایران است اما اگر هر 2 معیار توأمان با هم لحاظ شود منصفانه‌ترین انتخاب همان آندو خواهد بود که هم عمر ملی‌پوشی‌اش تقریباً به اندازه شجاعی است و هم تعداد بازی‌های ملی‌اش دست‌کمی از سیدجلال ندارد.


اشکان دژآگه؛ ماشین آلمانی
فنی ترین بازیکن تیم ملی با توجه به سابقه طولانی مدت در فوتبال اروپا و آلمان بعد از سومین سال حضورش در تیم ملی، در چند دیدار موفق به دریافت بازوبند کاپیتانی شد. شاید کمی عجیب باشد که او با 31 بازی ملی موفق به دریافت این عنوان و اعتماد از سوی کارلوس کی روش شده باشد اما حضور 8 ساله در رده های مختلف تیم ملی آلمان و همچین باشگاهی این کشور از او بازیکنی پخته و باتجربه ساخته که باعث اعتماد ویژه‌ی کی روش به او شده است. انتخابی که البته در برخی دیدارها باعث نارضایتی زیرپوستی برخی بازیکنان باتجربه تیم شده بود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها