کد خبر: ۳۹۷۸۶۷
زمان انتشار: ۱۴:۱۹     ۲۷ مهر ۱۳۹۵
نخبه قرآني و رزمي‌كار تبريزي مي‌گويد: اين تصور اشتباهي است كه اگر كسي در راه قرآن گام بردارد تنها به امور مذهبي مي‌پردازد افرادي كه با قرآن انس مي‌گيرند شاداب‌تر از سايرين در تمام مراحل زندگي موفق و پيروزند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس از تبريز، هميشه آشنايي با نخبگان جامعه قرآني و هم صحبتي با آنها برايم لذت بخش است و سعي مي‌كنم از مصاحبت با آنها نهايت استفاده را بكنم، وقتي كه نخبگان جامعه قرآني ما جزو زنان موفق و ورزشكار هم كه باشند لذت اين دوستي، آشنايي و بهره‌مندي از تجربيات آنها بسيار مفيد و سودمند است. در جامعه ما چنين تصور مي‌شود كه زنان يا مردان نخبه قرآني فقط فعاليت تك بعدي داشته و از پرداختن به ساير امور غافلند. در حالي كه اين تصور اشتباهي است كه كاملا برعكس بوده و در مورد نخبگان قرآني صدق نمي‌كند.

وقتي با سميه وظيفه‌شعاع، بانويي كه حافظ كل قرآن كريم بوده و داراي مقام‌هاي متعدد استاني و كشوري در رشته‌هاي مختلف ورزشي و قرآني است هم صحبت شدم، وي نيز بر اين نكته تاكيد كرد كه فعالان عرصه قرآني در عرصه‌هاي مختلف نيز فعاليت گسترده دارند.

سميه وظيفه شعاع داراي خانواده مذهبي است كه در كم‌ترين زمان موفق به حفظ كل قرآن كريم شده  و تحصيلاتش را تا مقطع كارشناسي علوم تربيتي ادامه داده است.

 وي در حال حاضر به عنوان داور و مربي قرآن كريم فعاليت داشته و در كنار آن فعاليت‌هاي ورزشي نيز بخش مهمي از زندگي او را تشكيل مي‌دهند. با ما همراه باشيد در هم كلامي با بانوي نخبه قرآني شهرمان

زندگي با طعم قرآن چه لذتي دارد؟

مانوس شدن با معاني و مفاهيم قرآني و تدبر در معاني آن و به كار بستن آيات الهي در زندگي، از محكم‌ترين و استوارترين مسير هدايت در زندگي از سفارشات قرآن كريم به شمار مي‌رود كه در تمام مراحل زندگيم سرلوحه خويش قرار داده و هميشه احساس آرامش كرده و همان‌طوري كه خداوند متعال در قرآن كريم نيز مي‌فرمايند تنها ياد خدا آرام بخش دل‌هاست.

شيرين‌ترين خاطره قرآني؟

لحظه لحظه با قرآن بودن شيرين و لذت بخش است، اگر بخواهم به يكي از خاطرات خوب قرآني اشاره كنم بايد بگويم قبولي در آزمون حفظ كل قرآن كريم كه باعث شد از سوي مدير محترم موسسه مهد قرآن استان به مكه معظمه مشرف گردم.

شيرين‌ترين آيه قرآن؟

به قرآن به عنوان يك مجموعه واحد مي‌نگرم كه آيات آن در عين كثرت موضوعي و تنوع فوق‌العاده داراي يك وحدت پيوندي مي‌باشد.

مطمئنا حافظ كل قرآن بودن مسئوليت‌آور است، بفرمائيد چه مسئوليت‌هايي به همراه دارد؟

آيات و روايات در تحليل از مقام حافظان و حاملان قرآن كريم بسيار است اما مسئوليت اين افراد بسيار سنگين مي باشد.توفيقات انسان با عمل حاصل مي گردد و همه حافظان مسئوليت دارند در حد توان در برگزاري كلاس جهت توسعه فعاليت هاي قرآني قدم بردارند.

يك مربي خوب قرآني چه رفتاري دارد؟

مهم‌ترين ويژگي يك مربي خوب، دلسوز بودن او است اگر يك مربي دلسوز زيردستان خود نباشد اهميت زيادي براي آنان قائل نمي شود و عاقبت و سرنوشت آنها برايش ارزش زيادي نخواهد داشت.

معمولا روز معلم چه هديه هايي دريافت مي كنيد؟

يك شاخه گل بهترين هديه است كه مورد پسند و رضايت اينجانب مي‌باشد.

با هديه دادن به معلمين موافقيد؟

هديه دادن در دين اسلام بسيار سفارش شده است. پيامبر گرامي اسلام مي فرمايند به يكديگر هديه بدهيد كه كينه‌ها را ازبين مي‌برد.

تعريف شما از داور؟

"و اذا حكمتم بين الناس ان تحكموا بالعدل هنگامي كه ميان مردم داوري مي كنيد،به عدالت داوري كنيد

داوري كار سخت و مشكلي است؟

اگر چنانچه مطابق با آيه مذكور عمل شود مورد رضاي حق تعالي خواهد بود.

داوري مسابقات قرآني با داوري مسابقات فوتبال چه فرقي دارد؟

چنين استنباط مي گردد كه داوري در هر نوع مسابقات بايد دقيقا مطابق با موازين قانوني انجام شود تا حقي از كسي ضايع نشود كه حق‌الناس است.

شما به عنوان بانوي قرآني ورزشكار در چه رشته‌هاي ورزشي فعاليت مي‌كنيد؟

در رشته ورزشي هنر رزمي كاراته زير نظر استاد عزيزم سركار خانم عباس‌زاده  فعاليت دارم همچنين در رشته شنا مشغول به فعاليت هستم.

شما را با نام يك فعال و نخبه  قرآني مي‌شناسند يا نخبه ورزشي؟

در سال 1394 در جشنواره ورزشي كاراته به عنوان نخبه قرآني و ورزشي انتخاب و مورد تشويق قرار گرفتم.

مقام‌هايي كه تاكنون كسب كرده‌ايد؟

در رشته‌هاي ورزشي موفق به كسب مقام‌هاي استاني شده و در ارتباط با قرآن نيز موفق به اخذ مقام‌هاي متعدد استاني و كشوري شده‌ام.

چرا برخي از افراد جامعه فكر مي‌كنند افراد قرآني از پرداختن به ساير امور خودداري مي‌كنند؟

اين تصور اشتباهي است كه عده‌اي از افراد جامعه  مي‌پندارند كه اگر كسي در راه قرآن قدم بردارد تنها به امور مذهبي پرداخته و از ساير فعاليت‌هاي اجتماعي محروم خواهند بود بديهي است تصور غلطي بوده از اين رو افرادي كه با قرآن انس مي‌گيرند شاداب‌تر از سايران در تمام مراحل زندگي موفق و پيروزند.

يك جمله به نشانه سپاس؟

در كمال ادب و احترام از تمام كساني كه در راستاي پيشرفت و موفقيتم از جمله والدين، عموي عزيزم و اساتيد مربوطه  تشكر و قدرداني مي‌كنم و از خداوند متعال آرزوي توفيق سلامتي و پيروزي آنها را خواستارم.

يك پند جوان پسند؟

راز آرامش در زندگي حاصل نمي‌شود مگر با توكل بر خداوند.

خداوند در سوره طلاق آيه 2-3 مي فرمايد: هر كس تقواي الهي را پيشه كند، خدا راه بيرون رفتن از سختي‌ها را براي او مي گشايد و هر كس بر خدا توكل كند خداوند امر او را كفايت مي‌كند.

خدايا چنان كن سرانجام كار تو خشنود باشي و ما رستگار آمين يا رب العالمين


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها