کد خبر: ۴۰۰۰۱۳
زمان انتشار: ۰۸:۱۴     ۱۳ آبان ۱۳۹۵
از بارندگی در ایذه تا گرد و خاک ۱۵ برابر استاندار جهانی در اهواز
با وجود ورود گرد و خاک شدید به سطح خوزستان، بارش اولین باران پاییزی در برخی از شهرستان‌های استان باعث آب‌گرفتگی معابر عمومی شد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری فارس از خوزستان، با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی در چند روز اخیر مبنی بر ورود چند سامانه متفاوت به سطح استان، از روز گذشته شاهد فعالیت برخی از آنها در مناطق مختلف بوده‌ایم.

ورود دوباره گرد و خاک به سطح استان از روز گذشته نه تنها باعث تنگ شدن دوباره نفس‌ها شده است بلکه فعالیت مراکز آموزشی را در روز چهارشنبه به تعطیلی کشاند.

وزش بادهای شدید باعث ورود هر چه سریع‌تر خاک‌های مهاجر از کشورهای همسایه به سطح استان شد و آسمان تمام نقاط آن را تحت جریان و پوشش خود قرار داد.

این پدیده در حالی رقم خورد که روز چهارشنبه تا اواخر وقت و ساعات آغازین روز پنجشنبه میزان آلودگی و غلظت این خاک‌های معلق در آسمان کلان شهر اهواز از 15 برابر حد استاندارد جهانی گذشت و عرصه تنفس و داشتن هوای آزاد را  برای مردمان این شهر تنگ کرد.

با این وجود پیش‌بینی‌های چند روز اخیر علاوه بر ورود گرد و خاک، پیش‌بینی ابری و بارانی شدن آسمان مناطق شرقی و شمالی استان نیز شده بود و بر این اساس از اواخر وقت چهارشنبه بارش‌های گاها شدید در برخی از شهرستان‌های استان از جمله ایذه باعث کاسته شدن از میزان غلظت گرد و خاک‌های موجود در هوا و آب گرفتگی معابر عمومی شد.

با این شرایط پیش‌بینی‌ها برای روزهای آینده نشان از کاهش یافتن دمای بیشتر مناطق استان دارد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها