أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۰۰۲۳۹
زمان انتشار: ۱۵:۴۲     ۱۵ آبان ۱۳۹۵
وحید یامین پور نوشت:
اینکه رهبر و امام جامعه نسبت به موضوعی حساس باشند و آنرا مهم یا غیر مهم بدانند آیا باید ملاک تعظیم و تصغیر دیگران هم باشد؟
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، دکتر وحید یامین پور در واکنش به سخنان امروز حجت الاسلام روحانی نوشت: اینکه رهبر و امام جامعه نسبت به موضوعی حساس باشند و آنرا مهم یا غیر مهم بدانند آیا باید ملاک تعظیم و تصغیر دیگران هم باشد؟

بیانی از امیرمومنان علیه السلام در خطبه ی 160 نهج البلاغه است که عدم توجه به تعظیم و تصغیر خدا و رسول را اعلام جنگ و شقاق با او دانسته است.

«و لو لم يکن فينا الا حبُّنا ما ابغض الله و رسوله و تعظيمنا ما صغّر الله و رسوله لکفی به شقاقاً لله و محادَّه عن امر الله»

«...اگر ما چیزی را که خدا و رسولش دوست ندارند، دوست بداریم، یا چیزی را که خدا و رسولش کوچک شمرده اند، تعظیم کنیم؛ همین کافی است برای این که با خدا مخالفت ورزیده و اعلان جنگ با امر خدای متعال کرده باشیم.»

به تعبیری دوست داشتن و نداشتن و بغض و حب و تعظیم و تصغیر امام جامعه ملاک دینداری است؛ و فراموش نکنیم بنابر فتوای امام راحل(ره) ولایت فقیه همان ولایت رسول الله صلوات الله علیه و آله است.

رهبر معظم انقلاب مکرراً از جمله در 12 تیر ۹۵ فرموده اند: «بنده روی مساله فتنه حساسم»؛ اینکه برخی نمایندگان نه تنها حساس نباشند بلکه این حساسیت را به سخره بگیرند، صرفاً یک اختلاف سلیقه نیست که بنابر تعبیر امیرمومنان علیه السلام نوعی اعلان جنگ است.

در مورد تعابیر پرکنایه ای که رییس جمهور عامدانه در مقابل رهبر معظم انقلاب بکار می برند خودتان قضاوت کنید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ثاقب
United States
۲۰:۴۸ - ۱۵ آبان ۱۳۹۵
۰
۰
نمیدونم مردم چه شون شده که اینهمه نفاق و خیانت آشکار رو نمیبینن...
چرا روشنگری های حضرت آقا در گوش این ملت اثر نمیگذاره.

فهم اینکه آمریکا دشمن بالفعل و فعال ماست کار سختیه؟
فهم اینکه ما نباید در حل مشکلاتمان به دشمن اتکا کنیم، و باید بر توان داخل و شکوفایی اقتصاد بومی تلاش کنیم، کار سختیه؟
پاسخ
ناشناس
-
۲۱:۲۳ - ۱۵ آبان ۱۳۹۵
۰
۰
خداوند همه را عاقبت بخیر کند و توقیق قدردانی و شکر گذاری از نعمت بزرگ ولایت را به ما عنایت فرماید .
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۰ - ۱۶ آبان ۱۳۹۵
۰
۰
اگر خواستید ببینید حرف آقا چقدر برش دارد در داخل ببینید در خصوص برخورد با دریافت کنندگان حقوق های نجومی چه فرمودند و چه عمل شد!!!!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها