کد خبر: ۴۰۰۲۶۰
زمان انتشار: ۱۹:۴۹     ۱۵ آبان ۱۳۹۵
مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: آسمان تهران در روز یکشنبه 16 آبان، کمی ابری، همراه با غبار صبحگاهی، بتدریج افزایش ابر، گاهی بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، احد وظیفه اظهار کرد: بر اساس تحلیل داده‌های و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، بر اثر عبور امواج تراز میانی جو، امروز در برخی مناطق غرب کشور افزایش ابر و در ساعات بعدازظهر بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز یکشنبه 16 آبان در بخش‌هایی از زاگرس مرکزی، البرز مرکزی ، غرب سواحل دریای خزر و مرکز کشور رشد ابر و بارش پراکنده رخ خواهد داد. روز دوشنبه 17 آبان نیز در شرق سواحل دریای خزر و شمال شرق ، مناطقی از زاگرس مرکزی، البرز مرکزی و مرکز کشور رشد ابر و بارش پراکنده دور از انتظار نخواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در مورد وضعیت هوای استان تهران گفت: آسمان تهران در روز یکشنبه 16 آبان، کمی ابری، همراه با غبار صبحگاهی، بتدریج افزایش ابر، گاهی بارش باران و وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 17 و 10 درجه سانتیگراد و در روز  دوشنبه 17 آبان، نیمه ابری، گاهی بارش پراکنده، همراه با وزش باد، بتدریج کاهش ابر با حداکثر و حداقل دمای 16 و 8 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

هشدار مدیریت بحران خوزستان در خصوص بارندگی/ بیماران تنفسی مراقب باشند

اداره‌کل مدیریت بحران استانداری خوزستان در خصوص وقوع بارندگی در سطح استان اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایسنا، در این اطلاعیه خطاب به فرمانداران خوزستان آمده است: با توجه به اطلاعیه اداره‌کل هواشناسی خوزستان در خصوص پیش‌بینی خط ناپایداری که باعث بارش‌های پراکنده بعضا همراه با رعد و برق طی اواسط وقت فردا (یکشنبه) تا روز دوشنبه در بخش‌های مرکزی، شمالی و شرقی می‌شود، احتمالا میزان بارندگی در ارتفاعات از حجم بیشتری برخوردار خواهد بود و همچنین تا اواخر هفته خلیج‌فارس مواج می‌شود.

لذا دستور فرمایید اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان نسبت به اتخاذ تمهیدات لازم، کنترل و بازدید و بررسی سیستم‌های دفع فاضلاب و آب‌های سطحی و شبکه برق‌رسانی،‌ نظارت بر وضعیت سیل‌بندها و پل‌ها و راه‌ها در مناطق شهری و روستایی، لایروبی کانال‌ها و مسیل‌های آب، مسدود نمودن جاده‌های حادثه‌خیز (در صورت ضرورت با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و نیروهای نظامی و انتظامی مرتبط شهرستان طبق ضوابط) و به کارگیری تجهیزات و امکانات راهداری و هماهنگی با ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌ها به منظور آمادگی مقابله با حوادث غیرمترقبه اقدام کنند.

همچنین در زمینه اطلاع‌رسانی به شهروندان به ویژه صیادان، لنج‌داران، صاحبان قایق‌های موتوری، ‌کشاورزان، ‌بیماران تنفسی و افراد سالخورده،‌ دامداران، عشایر، ساکنان مناطق در معرض خطر، حریم رودخانه‌ها و مسیر سیلاب‌ها و مناطق با احتمال وقوع تندباد و صاعقه جهت رعایت نکات ایمنی و بهداشتی و سایر تدابیر لازم جهت پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی اقدام لازم معمول و گزارش اقدامات به عمل آمده را به این اداره کل ارسال نمایند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها