أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۰۰۵۴۱
زمان انتشار: ۱۱:۰۳     ۱۸ آبان ۱۳۹۵
رئیس جمهور آمریکا به مردم این کشور هشدار داد مراقب باشند نامزد جمهوری‌خواه انتخابات، آنان را اغفال نکند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از داشنجو، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، در آخرین ساعت های باقیمانده به آغاز رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری در این کشور به آمریکایی ها هشدار داد مراقب باشند دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه انتخابات، آنان را اغفال نکند. 

 
وی در سخنانی در میان دانشجویان دانشگاه های میشیگان، ایالتی که از گذشته های دور به حزب دموکرات تمایل داشته و نمایندگان این حزب را انتخاب کرده است، بار دیگر به دونالد ترامپ تاخت و افزود: «فردا روزی سرنوشت ساز است. فردا مردم آمریکا تصمیم خواهند گرفت آیا مسیر پیشرفت همچون هشت سال گذشته ادامه پیدا کند و یا همه دستاوردها نابود می شود.»   
 
رئیس جمهور آمریکا به مردم این کشور  با قدردانی از سازمان‌دهندگان رویدادهای انتخاباتی در پشتیبانی از نامزدهای حزب دموکرات در مجالس سنا و نمایندگان آمریکا و نیز حمایت از خودش در انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 میلادی گفت: « هنگامی که هشت سال پیش من برای ریاست جمهوری نامزد شدم برخی از شما تنها ده سال داشتید. آن دسته از شما که هشت سال پیش را به خاطر ندارید کشور ما داشت با پیامدهای دو جنگ طولانی دست و پنجه نرم می کرد. بحران اقتصادی حاکم بر کشور در هشتاد سال پیش از آن بی سابقه بود. اما توانایی و ویژگی برگشت پذیری مردم آمریکا و فرصتی که به من دادند تا به کشور خدمت کنم.»
  
اوباما در ادامه هیلاری کلینتون را فردی خواند که تمام زندگی خود را برای کشورش و هر چه بهتر شدن شرایط آمریکا صرف کرده است. وی گفت: « هیلاری کلینتون رئیس جمهور آتی آمریکاست. اگر چنین نشود همه پیشرفتی که در میشیگان و باقی کشور بدست آمده از بین می رود. برخی از شماها که برای نخستین بار رای می دهید با دیدن تبلیغات منفی انتخاباتی، اتهام هایی که نامزدها به یکدیگر می زنند و صحبت هایی که در جریان تبلیغات مطرح می شود شاید اینگونه رویدادها برایشان عجیب و غریب به نظر برسد. همیشه اینطور نبوده.
 
وی اضافه کرد: من به شما که فردا به شعبه های رای گیری می روید توصیه می کنم دونالد ترامپ خلق و خوی مناسبی ندارد که بتواند فرماندهی کل نیروهای مسلح را در اختیار بگیرد. ترامپ لیاقت این را ندارد که عالی ترین مقام اجرایی کشور باشد. 
 
رئیس جمهور آمریکا در ادامه اظهاراتش درباره نامزد جمهوری‌خواهان گفت: او را هو نکنید. ترامپ شاید صدای هو کردن شما را نشنود اما هنگامی که فردا پای صندوق های رای می روید و به هیلاری رای می دهید او صدای شما را خواهد شنید. او تهدید کرده با دنیا وارد جنگ تجاری خواهد شد . همین تهدید ممکن است دوباره شرایط بدی را در کشور حاکم کند.» 
 
باراک اوباما افزود: هنگامی که به شما می گویم دونالد ترامپ کسی نیست که برای شما کار کند باید به حرفم گوش بدهید. گول ترامپ را نخورید. دونالد ترامپ در هفتاد سالی که زندگی کرده هیچ گاه به حقوق کارگران احترام نگذاشته و نخواهد گذاشت. اما هیلاری کلینتون در نظر دارد بزرگترین سرمایه گذاری پس از جنگ جهانی دورم را در بخش ایجاد شغل انجام دهد.»
 
وی با اشاره به اظهارات نژادپرستانه ترامپ اضافه کرد: «فردی که پیش از رئیس جمهور شدن به اقلیت ها اهانت و آنان را تضعیف کند پس از رسیدن به مقام ریاست جمهوری هم همین رویه را در پیش خواهد گرفت.  اگر همین فرد پیش از بدست گرفتن سکان ریاست جمهوری مهاجران را متجاوز و جانی بخواند پس از آن هم همین رویکرد را خواهد داشت.  فردی که معلولان را مسخره می کند و با زنان همچون شی ء رفتار می کند آنان را خوک و سگ می خواند پس از در دست گرفتن مقام هم چنین رفتاری خواهد داشت. فردی که اسرا و نظامیان را تحقیر و ادعا می کند بیشتر از ژنرال های ارتش درباره مقابله با تررویسم می داند، چگونه می خواهد فرمانده ی کل قوا باشد
 
رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: آیا می توان به فردی اعتماد کرد که هیچکاره است اما آزادی مطبوعات را تهدید می کند و یا در میانه مسیر تبلیغات ریاست جمهوری، رقیبش را به زندان تهدید می کند؟ دونالد ترامپ حتی اگر سوگند یاد کند که به قانون اساسی وفادار خواهد بود نمی تواند قابل اعتماد باشد و لذا وی اصلا لیاقت رئیس جمهور شدن را در آمریکا ندارد. اما شما مردم کاملا لیاقت دارید که تضمین کنید وی در چنین مقامی قرار نخواهد گرفت. باید فردا رای بدهید و از رئیس جمهور شدن ترامپ جلوگیری کنید.»  
 
اوباما در ادامه، هیلاری کلینتون را فردی باهوش و ثابت قدم خواند و گفت هیلاری شاید شایسته‌ترین فردی باشد که برای رئیس جمهور شدن در آمریکا پیشقدم شده است.  
 
وی از آمریکایی ها خواست به وی اعتماد کنند و همانگونه که او به هیلاری کلینتون رای داده آنان هم به هیلاری رای بدهد تا اطمینان پیدا کنند آینده آمریکا را به دست فردی شایسته و بالیاقت قرار داده اند که همه زندگی اش را برای سربلندی کشورش گذاشته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها