أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۰۰۶۰۳
زمان انتشار: ۱۳:۲۵     ۱۸ آبان ۱۳۹۵
امیرعبداللهیان:
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفت: ایران برای همه بحران‌های منطقه راه حل سیاسی واقع بینانه ارائه داده است.
به گزارش پایگاه 598، باشگاه خبرنگاران نوشت:
 
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفت: ایران برای همه بحران‌های منطقه راه حل سیاسی واقع بینانه ارائه داده است.

آنیکا سودر قائم مقام وزیر خارجه سوئد روز گذشته (دوشنبه 17 آبان ماه) با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل دیدار و در خصوص گسترش روابط دوجانبه و مسائل بین‌المللی مورد اهتمام دو کشور گفت و گو کرد.
امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار ضمن تأکید بر تقویت مناسبات فیمابین دو کشور در تمامی زمینه‌ها اظهار داشت: تقویت مناسبات و روابط حسنه با کشور سوئد حائز اهمیت است.

وی با اشاره به زمینه‌های همکاری مشترک سیاسی و اقتصادی ابراز امیدواری کرد سطح روابط و همکاری‌های دو کشور به ویژه در زمینه اقتصادی و تجاری بیش از پیش ارتقاء یابد.
امیرعبداللهیان در ادامه با اشاره به تشکیل گروه دوستی پارلمانی ایران – سوئد در مجلس جمهوری اسلامی ایران افزود: مجلس شورای اسلامی و به ویژه گروه دوستی پارلمانی آمادگی هرگونه همکاری برای کمک به توسعه مناسبات دو کشور در تمامی زمینه‌های را دارند.

وی افزود: حضور 12 نماینده پارلمان و از جمله یک نماینده زن در ترکیب گروه دوستی پارلمانی ایران و سوئد نشانه توجه به همه ابعاد روابط می‌باشد.
دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل حضور جمعیت قابل توجه ایرانی در سوئد را سرمایه‌ای برای رشد همکاری‌های دو کشور دانست.
در این دیدار علاوه بر مناسبات دو جانبه با توجه به عضویت دوره‌ای سوئد در شورای امنیت سازمان ملل متحد ، درباره برخی مسائل منطقه، مبارزه با تروریسم و پیگیری راه حل‌های سیاسی برای بحران‌های منطقه گفتگو شد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران برای همه بحران‌های منطقه در سوریه، یمن و بحرین راه حل سیاسی واقع بینانه و مبتنی بر احترام به کشورها ارائه داده است اما بازیگرانی هستند که فاقد اراده جدی برای تمرکز بر راه حل سیاسی هستند.
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل در رابطه با وضعیت موجود در سوریه بیان کرد: یکی از ویژگی های بحران‌های منطقه به ویژه بحران تروریسم در سوریه تکثیر این بحران به سایر کشورهاست.

وی در ادامه در رابطه با موضوع فلسطین و عراق گفت: در فلسطین مادامی که شهرک‌سازی‌ها، تجاوز و کشتار فلسطینیان ادامه یابد و حقوق مردم فلسطین مراعات نشود چشم اندازی وجود ندارد.
امیرعبداللهیان تصریح کرد: جمهوری اسلامی با عراق بیش از 1300 کیلومتر مرز مشترک دارد و تحولات امنیتی عراق برای ما بسیار مهم است. خوشبینیم که موصل از بند تروریست‌ها به زودی آزاد شود.

وی افزود: آمریکا پروند داعش را مدیریت می کند و اراده جدی برای مبارزه با تروریسم در منطقه ندارد.
امیرعبداللهیان در ادامه گفتگوهای خود در رابطه با بحرین و یمن گفت: بحرین کشور کوچکی است اما مشکلات بزرگی دارد. نقض سیستماتیک حقوق بشر در این کشور و لغو تابعیت برخی اتباع بحرینی از نگرانی‌های موجود در جامعه بحرین است.

وی با اشاره به بحران یمن عنوان کرد: وضعیت انسانی در یمن فاجعه بار است. هر چه سریعتر می‌بایست در یمن جنگ متوقف شود و محاصره انسانی شکسته شود.
امیرعبداللهیان تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ حضور نظامی در یمن ندارد. ما از یمنی حمایت می‌کنیم که مبتنی بر اراده مردم بوده و همه گروه‌ها، احزاب و شخصیت های یمنی در آن نقش داشته باشند.

آنیکا سودر قائم مقام وزیر خارجه سوئد نیز در این دیدار با اشاره به نقش و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه از توسعه و گسترش روابط فی مابین دو کشور به ویژه در بعد پارلمانی، اقتصادی و تجاری استقبال کرد.
وی با ابراز خرسندی از توافق هسته‌ای صورت گرفته، گفت: امیدواریم توافق هسته ای نتایج خوب و مثبتی در بر داشته باشد و از افزایش همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران بهره‌مند شویم.

قائم مقام وزیر خارجه با اشاره به حضور جمع زیادی از مردم سوریه در کشور سوئد در رابطه با مسائل موجود در منطقه گفت: چه در سوریه، چه در یمن، عراق، فلسطین و سایر کشورها باید مسائل حقوق بشری جدی گرفته شود تا صلح و آرامش جهانی را به ارمغان آورد.
سودر با اشاره به ظرفیت‌های موجود در جمهوری اسلامی ایران و سوئد، توسعه همه جانبه روابط دو کشور را مهم خواند.
وی در پایان بر ضرورت افزایش همکاری‌ها در مبارزه با تروریسم تأکید کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها