کد خبر: ۴۰۰۶۴
زمان انتشار: ۱۳:۱۹     ۲۴ بهمن ۱۳۹۰

رییس سازمان امور مالیاتی كشور گفت: سپرده های بانكی مردمی مشمول مالیات نخواهد شد.

به گزارش ایرنا، علی عسكری در پاسخ به این پرسش كه آیا برنامه ای برای دریافت مالیات از سپرده های بانكی وجود دارد، افزود: مالیات بر سپرده های بانكی در نظام های اقتصادی جز مالیات بر عایدی سرمایه است.
 
به گفته وی، در نظام اقتصادی ایران هم اكنون مالیات بر عایدی سرمایه دریافت نمی شود و برنامه خاصی نیز در این زمینه وجود ندارد.
 
«عسكري» در خصوص وضعیت مالیات بر ارزش افزوده جایگاه داران CNG نیز گفت: برخی از جایگاه داران در پرداخت وجوه گازی كه به فروش رسانده بودند به شركت گاز تعلل می كردند كه البته این مشكل تا حدودی رفع شده است.
 
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره عملكرد سازمان امور مالیاتی در سال جهاد اقتصادی تصریح كرد: نظام مالیاتی با وجود همه مضیقه هایی كه كشورهای دیگر برای ایران ایجاد كرده اند، كاركرد مناسبی داشته و با توجه به شاخص 26 درصد رشد درآمدهای مالیاتی می توان نتیجه گرفت كه در فضای فعلی شاخص مقبولی به دست آمده است.
 
وی بزرگترین اقدام سازمان امور مالیاتی در سال جهاد اقتصادی را اجرای قانون دانست و افزود: در این زمینه اقدامات مناسبی انجام شده است.
 
رییس سازمان امور مالیاتی كشور گفت: نظام مالیاتی باید نیروی انسانی كارآمدی را در اختیار داشته باشد تا بتواند مطابق اقتضاعات زمان، مسایل مالیاتی را رصد كند و در تشخیص و رسیدگی مالیاتی از این ظرفیت استفاده كند.
 
عسكری با بیان آن كه برخی از موارد قانونی باید به طور گسترده تر اجرایی شود، گفت: به عنوان مثال مواردی از قانون مالیات های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده ظرفیت های خوبی دارد اما تاكنون از آن به نحو مطلوبی استفاده نشده كه در حال اجرایی كردن آن هستیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها