کد خبر: ۴۰۰۶۶۴
زمان انتشار: ۱۴:۴۰     ۱۸ آبان ۱۳۹۵
نیروهای سوری و مقاومت در ادامه پیشروی‌ها در جنوب و جنوب غرب شهر حلب موفق شدند مجتمع های «1070» معروف به حی النصر را به طور کامل آزاد کنند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، ارتش سوریه ونیروهای مقاومت امروز در جنوب و جنوب غرب شهر حلب عملیات غافلگیرانه‌ای را علیه ائتلاف جیش الفتح آغاز کردند.

یک منبع میدانی به بین الملل فارس اعلام کردند که مجتمعهای مسکونی «1070» در جنوب شهر حلب آزاد شده است.

به گفته این منبع، درگیریها هنوز در این منطقه شدید است و نیروهای مقاومت در حال تثبیت مواضع خود هستند.

اندازه واقعی    

این منبع همچنین تصریح کرد، عملیات پیشروی نیروهای سوری و مقاومت پس از آزادسازی مجتمعهای راهبردی 1070به سمت ارتفاع «البطیخ» و مدرسه الحکمه ادامه دارد.

با ازادسازی ارتفاع موته شهرک راشدین 5 هم زیر اتش نیروهای مقاومت قرار گرفته است.

رزمندگان مقاومت حزب الله و ارتش سوریه نیروها از این ارتفاع در حال پیشروی به سوی منطقه راشدین 5 هستند.

این منبع میدانی افزود: نیروهای مقاومت تاکنون دو تانک و تجهیزات پیشرفته نظامی را از تروریستها به غنیمت گرفته اند. یک تانک تروریستها هم که در تلاش بود از مجتمع 1070 متواری شود منهدم شد.

اندازه واقعی    

وی خاطرنشان کرد: اگر منطقه راشدین 5 باز پس گرفته شود،  شهرک الحکمه و الراشدین 4  ساقط شده محسوب می‌شوند و راه ارتباطی تروریستها از جنوب به غرب شهر حلب دچار مشکل می شود.

ساعتی قبل نیز نیروهای محور مقاومت موفق شدند ارتفاعهای «موته و الرخم» را آزاد کنند و تروریستهای «الترکستانی و جبهه النصره» مستقر در مجتمع های 1070 را در تیررس خود قرار دهند.

با پاکسازی این ارتفاعات راهبردی راه ارتباطی تروریستها از شهرک الراشیدن 5 و الحکمه به مجتمعهای 1070 قطع می شود. در این عملیات دهها تروریست از جمله چندتن از  عناصر سرشناس کشته شدند.

در صورت تثبیت مواضع ارتش سوریه در این مجتمعها امنیت محله «الحمدانیة» بخصوص مجتمعهای «3000» از محور جنوبی و دانشکده‌های فنی و توپخانه از محور غربی بطور کامل تامین می شود.

 نیروهای سوری و مقاومت چندی پیش توانسته بودند وارد بخش های جنوبی مجتمع های 1070 شوند و  90 درصد از این منطقه مهم را پاکسازی کنند.

مجتمع های 1070 در حد فاصل دو منطقه مهم و راهبردی دانشکده های نظامی (تسلیحات، توپخانه و فنی هوایی) و منطقه «الحکمة» واقع شده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها