کد خبر: ۴۰۰۶۶۹
زمان انتشار: ۰۸:۵۱     ۱۹ آبان ۱۳۹۵
آخرین اخبار از شمارش آراء انتخابات آمریکا:
با اعلام نتایج انتخابات در ایالت پنسیلوانیا، تعداد آرای دونالد ترامپ برای ورود به کاخ سفید به حد نصاب لازم رسید. رایان رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا طی تماس تلفنی با دونالد ترامپ و مایک پنس صحبت کرد و بابت شب بزرگ انتخابات به آنها تبریک گفت.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، چهل و پنجمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با بازگشائی شعب اخذ رأی در ایالت های شمال شرقی این کشور شامل «ورمونت»، «نیوهمپشایر»، «نیویورک»، «ویرجینیا»، «کانتیکت» و «نیوجرسی» کار خود را آغاز کرد.

** با اعلام نتایج انتخابات در ایالت پنسیلوانیا، تعداد آرای دونالد ترامپ برای ورود به کاخ سفید به حد نصاب لازم رسید.



**توئیت ایندیپندنت: ترامپ تقریبا رئیس جمهور بعدی آمریکا است.

**- تاکنون ترامپ 238 رأی مجمع گزینندگان و کلینتون 209 رأی مجمع گزینندگان را کسب کرده‌اند.

**-ترامپ موفق شد 6 رای مجمع  گزینندگان در ایالت آیوا را کسب کند.

**-ترامپ موفق شد 16 رأی مجمع گزینندگان در ایالت جورجیا را کسب کند.

** -کلینتون موفق شد 12 رأی مجمع گزینندگان در ایالت واشنگتن را کسب کند.

**-ترامپ موفق شد 29 رای مجمع گزیدگان در ایالت فلوریدا را کسب کند. پیروزی در این ایالت می‌تواند مسیر رسیدن ترامپ به کاخ سفید را هموار کند.  

**-در ایالت نبراسکا، 4 رای مجمع گزیدگان به ترامپ و 1 رای به کلینتون رسید. نبراسکا رای مجمه برگزیدگان به صورت درصدی تقسیم می‌شود.

**-کلینتون موفق شد 7 رای مجمع گزیدگان در ایالت اورگان را کسب کند.

**-ترامپ موفق شد 16 رای مجمع گزیدگان در ایالت کارولینای شمالی را کسب کند.

**-ترامپ موفق شد 4 رای مجمع گزیدگان در ایالت آیداهو را کسب کند.

**-کلینتون موفق شد 4 رای مجمع گزیدگان در ایالت هاوایی را کسب کند.

**-کلینتون موفق شد 55 رای مجمع گزیدگان در ایالت کالیفرنیا را کسب کند.

**-کلینتون موفق شد 9 رای مجمع گزیدگان در ایالت کلورادو را کسب کند.

**- کلینتون موفق شد 13 رای مجمع گزیدگان در ایالت ویرجینیا را کسب کند.

**- ترامپ موفق شد 18 رأی مجمع گزینندگان در ایالت اوهایو را کسب کند.

رقابت اصلی دو نامزد انتخاباتی در ایالت‌های چرخشی مانند فلوریدا، کارولینای شمالی و اوهایو است که نتایج رأی آن‌ها تعیین‌کنندۀ برندۀ انتخابات ریاست‌جمهوری می‌باشد.

هر نامزد انتخاباتی باید برای راه‌یابی به کاخ سفید 270 رأی مجمع گزینندگان (الکترال کالج) را کسب کند.

**- در ایالت نیویورک که به‌صورت سنتی پایگاه حزب دموکرات است، هیلاری کلینتون پیروز شد. این ایالات در مجموع دارای 29 رأی مجمع گزینندگان (الکترال کالج) است.

**- در ایالات تگزاس و آرکانزاس دونالد ترامپ پیروز شد. این ایالات در مجموع دارای 44 رأی مجمع گزینندگان (الکترال کالج) است.

**- در ایالت‌های کارولینای جنوبی و آلاباما که به‌صورت سنتی پایگاه حزب جمهوری‌خواه هستند، دونالد ترامپ پیروز شد. این ایالات در مجموع دارای 18 رأی مجمع گزینندگان (الکترال کالج) است.

**- دونالد ترامپ در ایالت‌های ایندیانا، کنتاکی، میسیسیپی، اوکلاهاما، تنسی و ویرجینیای غربی برنده‌شده است.

**- هیلاری کلینتون در ایالت‌های دلاویر،اوهایو، ایلینوی، مریلند، ماساچوست، نیوجرسی، رودآیلند، ورمونت، و ناحیۀ کلمبیا پیروز شده است.

رقابت اصلی دو نامزد انتخاباتی در ایالت‌های چرخشی مانند فلوریدا، کارولینای شمالی و اوهایو است که نتایج رأی آن‌ها تعیین‌کنندۀ برندۀ انتخابات ریاست‌جمهوری می‌باشد.

**- بنا بر گزارش‌ها، دونالد ترامپ در ایالت‌ کارولینای شمالی با اختلاف اندک پیشتاز است. کلینتون هم فعلاً در ایالت فلوریدا پیشتاز است. این دو ایالت ازآنجایی‌که جزء ایالت‌های چرخشی هستند، از اهمیت بالایی برخوردارند. ایالت‌های فلوریدا و کارولینای شمالی به ترتیب دارای 29 و 15 رأی مجمع گزینندگان (الکترال کالج) هستند.

**- در ایالت ورمونت که به‌صورت سنتی پایگاه حزب دموکرات است، هیلاری کلینتون پیروز شد. این ایالت دارای 3 رأی مجمع گزینندگان (الکترال کالج) است.

**- در ایالت ایندیانا که به‌صورت سنتی متمایل به حزب جمهوری‌خواه است، دونالد ترامپ بیش از 60 درصد آرا را کسب کرده است. این ایالت دارای 11 رأی مجمع گزینندگان (الکترال کالج) است.

**- برآوردهای اولیه حاکی از آن است در ایالت کنتاکی که به‌صورت سنتی پایگاه جمهوری‌خواهان محسوب می‌شود، دونالد ترامپ با اختلاف چشمگیر پیشتاز است. ترامپ در این ایالت بیش از 73 درصد آرا را کسب کرده‌ است. کلینتون در این ایالت 23 درصد آرا را به خود اختصاص داده است. این ایالت دارای 8 رأی مجمع گزینندگان (الکترال کالج) است.

**- نتایج اولیه نشان می‌دهد که 70 درصد رأی‌دهندگان سفیدپوست، 12 درصد سیاه‌پوست و 11 درصد لاتین‌تبار و 4 درصد نیز آسیایی‌تبار بوده‌اند.



**- نتایج اولین نظرسنجی از افرادی که آرای خود را در ایالت پنسیلوانیا به صندوق انداخته‌اند، تا دقایقی دیگر منتشر می‌شود. این ایالت دارای 20 رأی مجمع گزینندگان (الکترال کالج) است. آرای پنسیلوانیا ازاین‌جهت مهم است که این ایالت ازجملۀ ایالت‌های چرخشی است.

**- به گزارش رسانه‌های محلی، سامانه‌های ثبت‌نام رأی‌دهندگان در سرتاسر ایالت کلرادو دچار نقص فنی شده‌اند.

**- سخنگوی جورج بوش، رئیس‌جمهور پیشین امریکا، می‌گوید بوش و همسرش دو هفته پیش رأی خالی خود را به صندوق انداختند و هیچ‌کدام به کلینتون یا ترامپ رأی نداده‌اند.

**- به گزارش نشریۀ انگلیسی «ایندپندنت» هیلاری کلینتون در انتخابات جزیرۀ گوام ۷۱/۶ درصد آراء را به دست آورده است. آراء مردم گوام درنتیجۀ انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا تأثیری ندارد اما در ۳۲ سال گذشته با نتیجۀ نهایی هم‌خوانی داشته است.

**- یک قاضی امریکایی شکایت دونالد ترامپ را برای کنار گذاشتن آرای اخذشده در یک حوزۀ رأی‌گیری در لاس‌وگاس رد کرده است. بنا بر قوانین ایالت نوادا افرادی که در صف رأی‌گیری حضور دارند، می‌توانند بعد از اتمام زمان رأی‌گیری، آرای خود را به صندوق بیاندازند. در شکایت‌نامۀ ترامپ آمده است مسئولان این حوزۀ رأی‌گیری به افرادی که در زمان مقرر در صف حضور نداشتند نیز اجازه دادند که رأی بدهند.

**- لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه ایالت کارولینای جنوبی، می‌گوید به ترامپ رأی نداده است.

**- نتایج اولین نظرسنجی از افرادی که آرای خود را به صندوق انداخته‌اند تا کمتر از یک ساعت دیگر منتشر می‌شود.

**- در نقشۀ زیر، اعداد نشان‌دهندۀ تعداد آراء الکترال (آراء مجمع‌ گزینندگان) در هر ایالت است. در این نقشه همچنین ایالت‌هایی که آراء‌شان متعلق به حزب دموکرات خواهد بود با رنگ آبی و ایالت‌هایی که آراءشان متعلق به حزب جمهوری‌خواه خواهد بود با رنگ قرمز مشخص‌شده‌اند. ایالت‌هایی که به رنگ نارنجی و آبی کم‌رنگ مشخص‌شده‌اند، به ترتیب متمایل به نامزد جمهوری‌خواه و متمایل به نامزد دموکرات هستند. ایالت‌هایی که رنگ بنفش دارند نیز ایالاتی هستند که به اصطلاحاً چرخشی نامیده می‌شوند و مشخص نیست تمایل مردم به سمت کدام نامزد است.

**- تازه‌ترین نظرسنجی‌ها از برتری چهاردرصدی هیلاری کلینتون در برابر رقیبش دونالد ترامپ حکایت می‌کند. حدود ۴۷ درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی‌ها گفته‌اند به کلینتون رأی می‌دهند و حدود ۴۳ درصد گفته‌اند که به ترامپ رأی می‌دهند.

**- بلومبرگ نوشت گزارش‌ها حاکی است هیلاری کلینتون احتمالاً در ایالت‌های فلوریدا، آیووا، نوادا، اوهایو، ویسکانسین و کلرادو آرای زودهنگام بیشتری نسبت به دونالد ترامپ کسب کرده است.

**- یک مقام ارشد امریکایی که نخواست نامش فاش شود، به شبکۀ تلویزیونی «ای‌بی‌سی» گفت دولت واشنگتن به روسیه هشدار داده که در انتخابات امروز ریاست‌جمهوری ایالات‌متحده مداخله نکند در غیر این صورت با «پیامدهای جدی» روبرو خواهد شد.

** - دونالد ترامپ در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا فکر می‌کند انتخابات امشب تمام شود گفت: «باید ببینم چه می‌شود... روش قدیمی رأی‌گیری با کاغذ خوب بود. شمارش آرا خیلی بیشتر طول می‌کشید، اما نکتۀ مثبتش این بود که نگران هک شدن سیستم و مشکلاتی که شاهدش هستیم، نبودید.»

** - برنی سندرز که پیش‌تر رقیب هم‌حزبی کلینتون بود، رأی خود را ثبت کرد و در توئیتر خود نوشت:«امیدواریم امروز ترامپ را شکست دهیم.»

**- ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجۀ روسیه، در صفحۀ فیس‌بوک خود نوشت پلیس فدرال امریکا (اف‌بی‌آی) به دیپلمات‌های روسِ ساکن ایالات متحده دستور داده که روز انتخابات از مراکز اخذ رأی دور باشند.

**- ستاد ترامپ از مسئولان برگزاری انتخابات زودهنگام در کلارک کانتی در ایالت نوادا شکایت کرد. ترامپ گفت رأی‌گیری جمعه شب در این حوزه دو ساعت بیش از زمان قانونی ادامه یافته است.

**- چلسی کلینتون، دختر هیلاری و بیل کلینتون، در صفحۀ شخصی خود در توییتر خطاب به مادرش نوشت: «یکی از بزرگترین افتخارات زندگی من رأی دادن به تو بود. مثل همیشه احساس من به تو چیزی فراتر از افتخارکردن است.»

**- گری جانسون، نامزد حزب لیبرال از طرفداران خود خواسته اگر منع قانونی ندارد، با برگۀ رأی خود سلفی بگیرند و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

**- دو نفر از کارکنان یکی از حوزه‌های انتخاباتی در ایالت فلوریدا به دلیل «عدم رعایت سیاست‌ و خط‌ مشی» روند رأی‌گیری اخراج شدند. برخی رأی‌دهندگان در ایالت‌های یوتا و ویرجینیا از وجود «مشکل در باجه‌های الکترونیکی اخذ رأی» خبر دادند. همچنین بسیاری از شرکت‌کنندگان در انتخابات از انتظار در صف‌های طولانی ابراز ناراحتی کردند.

**- باراک اوباما، رئیس‌جمهور فعلی امریکا، در توییتر خود نوشت: «امروز پیشرفت (امریکا) در گرو برگه‌های رأی است. در رأی‌گیری شرکت کنید و اطمینان یابید دوستان، خانواده و هرکسی که می‌شناسید نیز رأی بدهد.»

**- مایک پنس، نامزد پیشنهادی ترامپ برای معاونت ریاست‌جمهوری، به همراه خانوادۀ خود در یک حوزۀ رأی‌گیری در ایندیاناپلیس در ایالت ایندیانا حضور یافت. پیش‌تر نیز تیم کین، نامزد پیشنهادی هیلاری کلینتون برای معاونت رئیس‌جمهوری، در یک حوزۀ رأی‌گیری در ریچموند در ایالت ویرجینیا رأی خود را ثبت کرد. تیم کین پس از ثبت رأی خود، به نیویورک سفر کرد تا در گردهمایی دموکرات‌ها در شب انتخابات شرکت کند.

**- ترامپ به همراه همسرش، ملانیا ترامپ و دیگر اعضای خانواده‌اش با حضور در یکی از حوزه‌های رأ‌ی‌گیری در منهتنِ نیویورک، رأی خود را ثبت کرد. او خطاب به خبرنگاران گفت: «همه‌چیز در مجموع خیلی خوب پیش می‌رود.»

**- در یکی از شعب اخذ رأی در نیویورک که ترامپ قرار است در آنجا رأی خود را ثبت کند، برخی رأی‌دهندگان علیه ترامپ شعارهایی سر دادند و دست به اعتراض زدند. در این میان پلیس دو زن را بازداشت کرد.

**- برخی از متخصصان امنیتی معتقدند باید به «خطر هک شدن آراء انتخاباتی» در امریکا توجه کرد. رأی‌گیری در امریکا از طریق باجه‌های الکترونیکی انجام می‌شود.

**- جنبشی با نام «روز انتخابات لباس سفید بپوشیم» در فضای مجازی در حمایت از هیلاری کلینتون به راه افتاده و بر اساس آن بسیاری از طرفداران وی با لباس سفید در حوزه‌های رأی‌گیری حاضر می‌شوند.

**- همزمان با برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا، وب‌سایت ویکی‌لیکس مدارکی را افشا کرد که بر اساس آنها هیلاری کلینتون در کمپین‌های انتخاباتی خود تخلفاتی مرتکب شده و همچنین روابطی گرم و مشکوک با برخی روزنامه‌نگاران سیاسی با نفوذ داشته است. این افشاگری مبتنی بر ایمیل‌های است که از جان پودستا، رئیس ستاد انتخاباتی‌ هیلاری کلینتون به دست آمده است.

**- جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور امریکا، در شهر ویلمینگتن در ایالت دِلاوِر به همراه همسرش در انتخابات شرکت کرد.

**- بسیاری از کسانی که از حوزه‌های رأی‌گیری بیرون می‌آیند برچسب «رأی دادم» همراه دارند.

**- دونالد ترامپ در روستای میلزفید در ایالت نیوهمشایر 16 رای و کلینتون 4 رأی کسب کرد.

**- اریک ترامپ، پسر دونالد ترامپ، در توییتر خود از رأی دادن به پدر خود در یکی از شعب نیویورک  خبر داد و  نوشت: «برای من افتخار بزرگی است که به پدرم رأی بدهم. او برای امریکا کارهای زیادی انجام خواهد داد.»

**- در فلوریدا تاکنون 50 درصدِ جمعیتِ رأی‌دهنده، یعنی حدود 6 میلیون و 400 هزار نفر، در انتخابات شرکت کرده‌اند. تاکنون اسپانیایی‌تبارهای فلوریدا 36 درصد بیشتر از انتخابات سال 2012 در رأ‌ی‌گیری شرکت کرده‌اند.  وی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: «بسیاری از مردم روی نتیجۀ انتخابات امروز حساب می‌کنند. این (انتخابات) برای کشور ما بسیار مهم است و من در صورتی که امروز پیروز شوم، تمام تلاشم را خواهم کرد.»

**- هیلاری کلینتون و همسرش بیل برای شرکت در رأی‌گیری به یکی از مراکز اخذ رأی در نزدیکی منزل خود در نیویورک مراجعه کرده‌اند. هنگامی که این دو وارد مرکز اخذرأی شدند، مردم آن‌ها را تشویق کردند.

**- مراکز اخذ رأی در ایالات فلوریدا، جرجیا، ایلینوی، لوییزیانا، ماساچوست، مری‌لند، میشیگان، میزوری، نیوهمشایر، پنسیلوانیا، ردآیلند، کارولینای جنوبی و بخشی از تنسی باز شده‌است. تاکنون درمجموع در 17 ایالت رأی‌گیری در حال انجام است.

**- ترامپ در پاسخ به سؤال خبرنگار فاکس نیوز مبنی بر اینکه در روز رأی‌گیری به آراء کدام ایالت‌ها بیشتر توجه نشان خواهد داد، گفت: «عملکرد من در کارولینای شمالی و فلوریدا بسیار عالی است.» ترامپ در پاسخ به پرسش دیگری گفت اگر در انتخابات پیروز نشود، این شکست را به منزلۀ اتلاف وقت، انرژی و پول خود می‌داند. وی افزود: «من بیش از 100 میلیون دلار از حساب شخصی خود برای این انتخابات هزینه کردم.»

**- دو فضانورد امریکایی رأی غیابی الکترونیکی خود را از ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) ارسال کردند.

**- رأی‌گیری 6 صبح (به‌وقت محلی) آغاز شده و آخرین حوزه‌های انتخاباتی ساعت ۲۳ (به وقت محلی) بسته‌خواهند شد.

**- ساکنان یک روستای کوچک به نام «دیکس ویل ناچ» در ایالت نیوهمشایر امریکا (در نزدیکی مرز با کانادا) رأی خود را به صندوق انداختند. در مجموع 8 نفر می‌توانستند شرکت کنند که 4 نفر از آنان به هیلاری کلینتون و 2 نفر به دونالد ترامپ رأی دادند.

رأی‌دهندگان امریکایی برای برگزیدنِ چهل‌وپنجمین رئیس‌جمهور ایالات‌متحدۀ امریکا از میان هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات و دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه به مراکز اخذ رأی مراجعه می‌کنند.

درمجموع 218 میلیون و 959 هزار نفر واجد شرایط رأی‌دهی در انتخابات امریکا هستند که از این تعداد تنها 146 میلیون و 311 هزار نفر برای رأی دادن ثبت‌نام کرده‎اند.

این بدین‌ معناست که حدود 72 میلیون و 650 نفر قصد شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا را ندارند و چنانچه فرض کنیم مشارکت طبق معمول بین 60 تا 65 درصد خواهد بود، بین 120 تا 130 میلیون رأی‌دهنده، رئیس‌جمهور جدید امریکا را می‌‎گزینند.

مطابق انتخابات‌ معمولِ امریکا، رقابت اصلی بین 2 نامزد حزب‌های اصلی، یعنی دموکرات‎ها و جمهوری‌خواهان خواهد بود، اما در بین نامزدهای دیگر این انتخابات، گری جانسون، نامزد حزب لیبرال، امید به کسب آرائی اندک دارد.

پرس تی وی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Sweden
۱۰:۵۶ - ۱۹ آبان ۱۳۹۵
۵
۰
عزا عزا است امروز روز عزا است امروز
دولت برجامیان صاحب عزا است امروز

البته این قضیه جای تبریک برای جریان انقلابی و مومن ندارد چرا که برای ما آمریکا آمریکا است و سگ زرد و شعالش فرق ندارد. اما حقا جای تسلیت به باند سازشکاران غربزده است که به بت برجام دخیل بسته بودند.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۴ - ۱۹ آبان ۱۳۹۵
۵
۰
انشاالله با پیروزی ترامپ شاهد فروپاشی امپراتوری شیطانی آمریکا باشیم
پاسخ
کبیری
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۸ - ۱۹ آبان ۱۳۹۵
۴
۰
مرگ بر آمریکا مرگ برسازش باشیطان بزرگ
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها