يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۰۰۹۸۰
زمان انتشار: ۰۹:۱۶     ۲۲ آبان ۱۳۹۵
شورش و آشوب در اعتراض به نتیجه انتخابات آمریکا
آمریکایی‌ها موج بی‌سابقه‌ای از آتش زدن پرچم ایالات متحده را در آشوب‌های گسترده پساانتخاباتی در شهرهای مختلف به نمایش گذاشتند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از کیهان، کسی فکرش را هم نمی‌کرد که هفت سال پس از شهرآشوبی فتنه‌گران در انتخابات 88 و حمایت بی‌دریغ و همه جانبه آمریکایی‌ها از اراذل و اوباشی که با آتش‌سوزی و تخریب و قتل، امنیت مردم را نشانه رفته بودند، دست روزگار بومرنگ فتنه را به سوی آمریکا برگرداند و آتش در دامن آتش‌افروزان بیفتد.

در حالی که 7 سال پیش دولت آمریکا با حمایت از جریان فتنه‌گر در ایران طعم شیرین انتخابات را به کام ملت ایران تلخ کرد، حالا خود این کشور گرفتار جریان آشوب پس از انتخابات شده است که به گفته رسانه‌ها به سرعت نیز در حال گسترش است. پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات سه شنبه گذشته آمریکا زلزله‌ای بود که به سرعت سراسر آمریکا را از خود متاثر ساخت. پیش‌بینی‌ها بر این بود که در صورت پیروزی هیلاری این ترامپ و طرفدارانش خواهند بود که به خیابان‌ها می‌ریزند و فریاد تقلب سر می‌دهند اما همه چیز برعکس شد و با پیروزی ترامپ این طرفداران کلینتون بودند که در سراسر آمریکا بلافاصله به خیابان‌ها ریختند و فریاد زدند «ترامپ برو گم شو» ،«تو رئیس‌جمهور ما نیستی.»

این اعتراضات طی دو روز گذشته به سرعت سراسر آمریکا را فرا گرفت، به طوری که پلیس اعلام کرده در برخی ایالت‌ها اعتراضات رنگ و بوی شورش گرفته است. تصاویر منتشر شده به وضوح نشان می‌دهد که معترضان در برخی ایالات‌ها به تخریب و آتش زدن اموال عمومی پرداخته و حتی به پرچم کشور خود نیز رحم نکرده و آن را آتش زده‌اند.

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گزارش داد: هزاران معترض به پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، 25 شهر مهم آمریکا را به آشوب کشاندند و با ایجاد آتش و مسدود کردن مسیر خودروها خشم خود را ابراز کردند. پنسیلوانیا نابا، هایوورد، بالتیمور، فیلادلفیا تنسی، ناکسویل، نیویورک، تگزاس، پورتلند، لس‌آنجلس و سانفرانسیسکو شهرها و ایالت‌هایی بوده‌اند که بیشترین اعتراضات از آنها گزارش شده است. قوى‌ترین اعتراضات و خشونت‌ها در شهر «اوكلند» واقع در ایالت «كاليفرنيا» در جریان است که طرفداران هيلاری كلينتون به خیابانها آمده و به نشانه عدم پذیرش رئيس‌جمهوری جديد، اقدام به اقدامات خشونت آمیز و آتش زدن اموال عمومی نموده‌اند. بر اساس گزارش‌ها تاکنون ده‌ها نفر در این اعتراضات دستگیر شده‌اند.

هم‌اکنون شبکه‌های اجتماعی آمریکا نیز مملو از تصاویر و کلیپ‌هایی است که تظاهرات‌کنندگان را در نقاط و شهرهای مختلف نشان می‌دهد. تارنمای آمریکا« آنلاین امروز» نیز گزارش داد که، برخی از کاربران خشمگین توییتر ترور ترامپ را درخواست می‌کنند.

ساز جدایی کالیفرنیا
اما همزمان با پیروزی ترامپ و گسترش اعتراضات بر ضد وی در سراسر آمریکا برخی زخم‌های کهنه آمریکا نیز سرباز زده است. ایالت کالیفرنیا خواستگاه اصلی حزب دموکرات در آمریکا محسوب می‌شود و در انتخابات اخیر نیز تمام آرای الکترال خود را به ترامپ داد. گرایشات استقلال خواهانه نیز از گذشته در این ایالت فعال بوده است. روز چهارشنبه و همزمان با اعلام پیروزی ترامپ هزاران نفر در شهرهای مختلف کالیفرنیا به خیابان‌ها ریختند و علیه وی شعار دادند و خواستار جدایی از آمریکا شدند. سی ان ان گزارش داد میزان حمایتها از روند «جدایی ایالت کالیفرنیا از ایالات متحده آمریکا» در پی پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری این کشور سیر صعودی یافته است.

کمپین «بله به کالیفرنیا» درصدد جلب حمایتها از برگزاری یک همه پرسی مستقل درخصوص خروج قانونی ایالت کالیفرنیا از فهرست ایالتهای آمریکاست. با توجه به حمایت ۶۰ درصد از رأی دهندگان این ایالت از بازنده رقابت‌های ریاست‌جمهوری آمریکا- هیلاری کلینتون- این جنبش از روز اعلان نتایج انتخابات جان تازه‌ای یافته است. حامیان استقلال پیشنهاد برگزاری یک همه پرسی در سال ۲۰۱۹ را مطرح کرده‌اند. در این همه پرسی از رأی دهندگان پرسیده می‌شود که آیا کالیفرنیا باید به یک کشور مستقل تبدیل شود و یا خیر. این فراخوان با استقبال گسترده‌ای در فضای مجازی و توئیتر مواجه شده است و بسیاری از شخصیت‌های مهم کالیفرنیا نیز از آن استقبال کرده‌اند. در وبگاه کمپین «بله به کالیفرنیا» آمده است: «ایالت کالیفرنیا ششمین اقتصاد بزرگ جهان، به لحاظ اقتصادی از فرانسه قدرتمندتر و به لحاظ جمعیتی از لهستان بزرگتر است. این ایالت نه تنها با ۴۹ ایالت دیگر آمریکا، بلکه با سایر کشورهای جهان قابل مقایسه و در رقابت است».

ترامپ میراث اوباما را نابود می‌کند
اما در حالی که اعتراضات و شورش‌ها در سراسر آمریکا علیه ترامپ همچنان ادامه دارد رسانه‌ها منطقه‌ای و بین‌المللی همچنان در حال ارائه تحلیل در مورد چرایی انتخاب وی و رئوس برنامه‌های سیاست داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی وی هستند.

رویترز در همین رابطه نوشت :«باراک اوباما» امیدوار بود با حمایت از «هیلاری کلینتون» بتواند میراث خود در حوزه سیاست خارجی را به وی واگذار کند، اما با شکست کلینتون در مقابل «دونالد ترامپ» به نظر می‌رسد که این میراث به زودی بر باد خواهد رفت.

اما ترامپ پس از دیدار با رهبران جمهوریخواه کنگره آمریکا اولویت‌های خود برای ریاست‌جمهوری را نیز اعلام کرد. بر اساس گزارش شبکه ان‌بی‌سی نیوز، ترامپ در گفت‌وگو با خبرنگاران بعد از دیدار با میچ مک کانل، مسائل داخلی یعنی مهاجرت، بهداشت و درمان و اشتغال‌زایی را اولویت خود قرار داده است. وی در اولین پیام خود  نیز خطاب به رژیم صهیونیستی گفت: من عاشق اسرائیل هستم. درصددم تا پیوند ناگسستنی میان دو طرف را تقویت کنم. اسرائیل تنها دمکراسی خاورمیانه است و مانند بارقه‌ای از امید برای بسیاری از انسان‌هاست.!!

فتنه‌گران افسرده!
دقیقا همه آنها که در سال 88 با آشوب و بلوا قصد داشتند دیکتاتوری را بر کشور حاکم کنند و رای اقلیت را بر اکثریت غلبه دهند، در ایام انتخابات آمریکا چنان به حمایت از هیلاری کلینتون پرداختند که این شبهه برای مردم پدید آمد که نکند ما هم باید در انتخابات آمریکا شرکت کنیم و به کلینتون رای بدهیم! آنها پس از باخت کلینتون و رسوایی روزنامه‌های زنجیره ایشان، ناگهان مانند شخصی عزادار، صفحه نخست روزنامه‌هایشان را سیاه بستند تا بیش از پیش ثابت کنند که آبشخور فکری و روحی و اندیشه ایشان از کجاست! حالا می‌توان به آنها حق داد که عزاداری و افسرگی‌گریبانشان را بگیرد. آنها در سال 88 هم نمی‌توانستند حقیقت را بپذیرند و به قول معروف اخلاق باخت نداشتند!

مرد‌تر از فتنه‌گران!
سال 88 سران فتنه با آشوب و بلوا بدترین خیانت را به کشور کردند. آنها بدون در نظر گرفتن مصالح مهم کشور و مردم، کشور را به لبه پرتگاه سقوط بردند و نصیحت همه ناصحان را نشنیده گرفتند. حتی همین حالا هم به دروغ خود پای می‌فشارند. اما هیلاری کلینتون که بر اساس همه نظرسنجی‌ها برنده انتخابات بود،برعکس سران فتنه، به رقیب خود تبریک گفت و بر خلاف کسانیکه در اینجا بیانیه‌های پیاپی می‌دادند و مردم را دعوت به آشوب می‌کردند، از هوادارانش خواسته شکست را بپذیرند و به خیابانها نیایند. اگر مقایسه دقیقی بین فتنه 88 و وضعیت کنونی آمریکا صورت بپذیرد، حالا باید کسی در آنجا باشد که بگوید«اگر کلینتون رای نیاورد،مردم باید بریزند توی خیابانها»!

آتش در دامن طراح فتنه
اما حالا که نظام اسلامی از آن روزهای سیاه با سربلندی عبور کرده و روسیاهی ابدی برای فتنه‌گران و حامیان آنها در تاریخ ثبت شده، همان بلایی که آمریکایی‌ها برای ما طراحی کرده بودند و البته کاری از پیش نبردند، بر سر خودشان آمده و آتش به دامان خودشان بازگشته! آشوب و بلوایی که دقیقا با تئوری‌های خودشان اداره می‌شود. مهم نیست این حوادث تا کجا ادامه یابد. مهم این است که فرمول آمریکایی آشوب و بلوای پس از انتخابات و اعتراض به نتایج آن، حالا در همان کشور اجرا می‌شود! بومرنگ فتنه، به سوی آنها دور زده و آموزه‌های جین شارپ و دیگر سناریو نویسان فتنه در دل آمریکا راه خود را پیدا کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۰ - ۲۲ آبان ۱۳۹۵
۱
۰
اسرائیل تنها دمکراسی خاورمیانه است و مانند بارقه‌ای از امید برای بسیاری از انسان‌هاست.!!
عحب خرفت بزی است این یارو
دوم
حالا می‌توان به آنها حق داد که عزاداری و افسردگی‌گریبانشان را بگیرد. آنها در سال 88 هم نمی‌توانستند حقیقت را بپذیرند و به قول معروف اخلاق باخت نداشتند!
بخشی از همین متن خیلی خوب و به جاست
در کل برادر خیلی صحیح به نظر می اید این تحلیل اصلا معلوم نیست تا کجا
اما من یک جمله امام را یادم است همه به خاطر دارند که امام گفت
صدای در هم شکستن استخوان های کمونیست ... تا اخر
بعد هم فرمود
دیری نجنبد که غرب جنایت کار هم به همین سرنوشت دچار می شود
اما حقیقتا توهم برد چیز بدی است
همین چند روز پیش یک نفر در مصاحبه اش ادعا کرده بود که لیست خبرگانشان با رای قاطع پیروز شد
تا جایی که من اطلاع دارم و لیست های پیش از انتخابات خودشان را هر کس بررسی کنداز جمعیت خبرگان انگشت شمارش (در مقایسه با کل) از ان لیستیست که می گویند رای قاطع را برد
بالاخره این هم اغازی است بر اشوب امریکا که ادامه تظاهرات گسترده پیشین هم شاید به نوعی باشد ، یعنی امام گفته ظاهرا امریکا هم فروپاشی از درون می کند
الله اعلم
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۲ - ۲۳ آبان ۱۳۹۵
مریکا حتما فروپاشی می کند چون امام گفته
جدیدترین اخبار پربازدید ها