يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۰۰۹۸۱
زمان انتشار: ۰۹:۲۴     ۲۲ آبان ۱۳۹۵
مرحوم حضرت آیت الله العظمی بهجت می فرمود: خرما، شیر، ماست و زیتون جامع بین غذا و دوا است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، مرحوم حضرت آیت الله العظمی بهجت می فرمود: خرما، شیر، ماست و زیتون جامع بین غذا و دوا است. در بسیاری از موارد انسان به غذایی میل دارد، ولی مظنون است که مضر و موجب مرض و یا مبطی‌ء است.

اخلال در نظم خوردن غذا و هضم آن، و نیز اخلال در نظم خواب و دیگر کارها، موجب تاخیر تاثیر در آنهاست؛ لذا درباره پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) آمده است:

کان ادامه الجوع
جوع و گرسنگی خوراک و غذای او بود.
امتحان شده و مجرب است در وقت افطار، نان و چای برای صائم از طیباتی که دیگران می‌خورند، بیشتر لذت دارد.

آری، قرآن و عترت (علیهم السلام) دنیای ما را نیز تامین کرده‌اند.

کتاب در محضر حضرت آیت ا.... العظمی بهجت – ص 146
محمد حسین رخشاد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها