أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۰۱۸۱۴
زمان انتشار: ۱۴:۱۰     ۲۷ آبان ۱۳۹۵
یکی از شهروندان هلند که به اسلام گرویده و در راهپیمایی عظیم اربعین مشارکت کرده است گفت که مرقد امام حسین(ع) همواره و در طول تاریخ مردم را به خود جذب کرده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم به راهپیمایی اربعین حسینی، "آندره" یکی از تازه مسلمانان هلندی است که برای نخستین بار در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت می کند. وی که برای خود نام ابراهیم را انتخاب کرده است پیش از این نیز به کربلا سفر کرده بود اما این بار مشارکت در راهپیمایی اربعین و طی مسیر با دیگر عاشقان را برای زیارت اباعبدالله الحسین انتخاب کرده است.

آندره می گوید: من 16 سال پیش مسلمان شدم. در ابتدا من در یکی دیگر از فرقه ها و مذاهب اسلام بودم اما پس از مدتی سرانجام مذهب جعفری را انتخاب کردم. در تحقیقات خود یافتم که خداوند بیش از هزار سال پیش یک پیامبر و کتابی را فرستاده و در این کتاب اعلام کرده که حضرت محمد آخرین فرستاده من است بنابراین به این دین و مذهب بپیوندید چون در دوره پس از پیامبر دوران بسیار پیچیده ای وجود خواهد داشت. من پس از آنکه به اسلام گرویدم به این نتیجه رسیدم که پس از پیامبر نیز باید راهنماهایی وجود داشته باشند که همان امامان هستند.

او ادامه داد: رشته تحصیلی من در هلند تاریخ ادیان بوده است به همین دلیل درباره ادیان مختلف به تحقیق پرداختم. در همین مطالعات بود که به تاریخ ایران و همچنین کشورهای عربی علاقمند شدم به همین دلیل این فرصت برای من ایجاد شد که طی دو تابستان به قم سفر کنم و در آنجا دروسی را بخوانم. در تابستان نخست من دو ماه در قم بودم و این فرصت بوجود آمد که زبان فارسی را بخوانم و در وهله دوم یک دوره یک ماهه در حوزه علمیه قم بودم که اصولا این دوره را برای طلبه های اروپایی فراهم کرده بودند.

آندره درباره دیدگاه مردم اروپا درباره مسلمانان و اینکه آیا میان گروه های تروریستی و دیگر گروه های اسلام تفاوت قائل می شوند، گفت: در حال حاضر پیشرفت هایی در این زمینه حاصل شده است. در وهله نخست، اروپایی ها همه مسلمانان را یکی می دانند و اقداماتی که داعش انجام داده برتغییر قضاوتها درباره تمامی مسلمانان انعکاس داشته است و اروپایی ها مسلمانان را به طور معمول از حامیان داعش تصور می‎کنند.  به هر حال رسانه ها در ایجاد این نگرش ها موثر هستند و برخی عامدانه این مسیر را پیش می برند. اما اقدامات داعش باعث ایجاد تنش های زیادی در جامعه اروپا شده است و هنوز مردم این تمایز را قائل نشده اند اما از سال 2003 و پس از حمله آمریکا به عراق آگاهی ها درباره گروه های مختلف اسلام و تفاوت میان عموم مسلمانان با تکفیری ها در جامعه غرب افزایش یافته است.

این تازه مسلمان هلندی در ادامه به  صحبت درباره عظمت اربعین حسینی و زیارت امام حسین پرداخت و گفت: زیارت مرقد امام حسین به یکی از مهمترین رویدادها در تمام تاریخ اسلام تبدیل شده است و موضوع بسیار جالبی که وجود دارد این است که مرقد امام حسین همواره و در طول تاریخ مردم را به خود جذب کرده است و مردم هیچگونه اهمیتی به فرمان فرمانروایان و دستورات آنها درباره ممنوعیت رفتن به زیارت مرقد امام حسین نداده اند. به طور مثال در دوره عباسی ها حتی در زمانی زیارت امام حسین با مجازات مرگ همراه بوده است و حتی در دوره ای مرقد این امام نیز تخریب گردید اما مردم همچنان از تمام جهان اسلام، از یمن از شمال آفریقا و دیگر مناطق به زیارت این امام می روند که این موضوع به شدت جالب است به خصوص پس از سقوط صدام شوق زیارت امام حسین بسیار شدت یافته است. ما شاهد این هستیم که برخی ها 4 روز است که در راه هستند و از ناصریه به نجف رسیده اند و همچنان نیز مسیری را دارند که به کربلا بروند. زمانی که شما راهپیمایی به سوی یک مقصد مشخص و با هدف معینی را شروع می کنید و شاهد آن هستید که جمعیت زیادی نیز در کنار شما در حال پیاده روی به سوی همان مقصد هستند تاثیر بسزایی بر روی احساسات شما می گذارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها