أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۰۱۹۶۶
زمان انتشار: ۱۱:۲۰     ۲۹ آبان ۱۳۹۵
مدیرکل سازمانهای کارگری و کارفرمایی با تاکید بر الزام کارفرمایان به بیمه کارگران، از بازرسی‌های میدانی و تصادفی از کارگاهها و برخورد با کارفرمایان متخلف خبرداد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، دلاور نظری گفت: تمام کارفرمایان مکلف به بیمه کارگران خود از همان روز نخست فعالیت کاری هستند و در این زمینه‌ بازرسی‌های لازم انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اداره کل «بازرسی کار» وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت میدانی و تصادفی ضمن بازدید از کارگاه‌ها، وضعیت بیمه کارگران را نیز بررسی می‌کند افزود: در صورت مشاهده فعالیت کارگری بدون بیمه در یک کارگاه، در مرحله اول به کارفرما هشدار داده می‌شود و در صورت ادامه تخلف، تصمیمات لازم از سوی اداره بازرسی برای برخورد با کارفرمای متخلف گرفته می‌شود.

مدیر کل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت کار، بیمه را از الزامات حداقلی کارگران عنوان کرد و گفت: تلاش ما این است تشکل‌های کارگری و کارفرمایی همسو با یکدیگر و در جهت تقویت منافع یکدیگر فعالیت کنند.

نظری، توسعه علمی و کیفی تشکل‌های صنفی در حوزه اشتغال و تصمیم گیری‌های کارآفرینی را از برنامه‌های اداره کل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت کار عنوان کرد و گفت: پیش از دولت یازدهم تعداد این تشکل‌ها حدود ۷ هزار و۹۰۰ واحد بود که اکنون این میزان به حدود ۱۲ هزار تشکل رسیده است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش به لایحه اصلاح قانون کار اشاره کرد و گفت: این لایحه در دولت قبل تهیه شده و دولت فعلی هیچ نقشی در تهیه آن نداشته و تمام تلاش دولت و مجلس تامین نظر کارگران و کارفرمایان به عنوان ذی‌نفعان قانون کار است.

مدیر کل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه قرار نیست عین لایحه فعلی تبدل به قانون شود گفت: به کارگران عزیز اطمینان می‌دهیم که منافع آنها در قانون کار رعایت شود، بنابراین نباید از این بابت نگران باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها