يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۰۲۰۹۵
زمان انتشار: ۱۸:۴۰     ۳۰ آبان ۱۳۹۵
کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه نفوذ هوای سرد تا پایان هفته در نیمه شمالی و مرکز کشور باقی می‌ماند، گفت: دمای استان تهران در سه روز آینده به زیر صفر می‌رسد و شاهد بارش متناوب برف، باران و یخبندان خواهیم بود.

به گزارش پایگاه 598 ، امین‌حسین نقشینه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران تسنیم«پویا» درباره آخرین وضعیت جوی کشور در سه روز آینده اظهار کرد: نفوذ جریانات سرد به کشور موجب شده تا نیمه شمالی، شمال شرق و مرکز کشور در ساعتهای آتی دچار افت 10 درجه‌ای دما و بارشهای باران و برف شود.

وی ادامه داد: با استقرار توده هوای سرد بر روی کشور روند کاهش دما در اغلب مناطق کشور تا روزهای پایانی هفته ادامه دارد و حتی در برخی نقاط شاهد یخ زدگی و بارش برف شدید به همراه کولاک خواهیم بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: بارش باران و برف طی سه روز آینده در استان‌های حاشیه دریای خزر و به صورت خفیف‌تر در شمال شرق کشور ادامه می‌یابد و بر وسعت نواحی با بارش برف در این مناطق افزوده خواهد شد.

نقشینه با بیان اینکه بارشهای باران و برف از امروز یکشنبه آغاز شده و تا پایان هفته ادامه دارد، گفت: البرز، گیلان، مازندران، مشهد، تهران، دامنه‌های البرز، انزلی، دماوند، آبعلی، قزوین و آذربایجانها نقاطی هستند که در روزهای آتی به صورت متناوب دچار بارندگی باران و برف خواهد شد.

وی درباره افت دما در اکثر نقاط مرکزی و شمالی کشور اظهار کرد: برخی نقاط همچون بجنورد دمای 11 درجه زیر صفر را تجربه می‌کند و سایر مناطق نیمه شمالی کشور نیز 5 تا 10 درجه افت دما پیدا می‌کنند.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور عنوان کرد: این توده هوای سرد تا پایان  هفته در کشور می‌ماند و رفته رفته دوباره افزایش دما جای آن را خواهد گرفت و مردم هفته آینده افزایش دما را شاهد خواهند بود.

نقشینه درباره وضعیت تهران اظهار کرد: بارشهای متناوب باران و برف در استان تهران و نواحی شمالی آن در 72 ساعت آینده رخ می‌دهد و موجب کاهش دما در پایتخت خواهد شد به‌گونه‌ای که مردم تهران در سه روز آینده و در زمان صبحگاهی دمای سه درجه زیر صفر را تجربه می‌کنند.

وی در رابطه با وضعیت شهرهای زیارتی کربلا، نجف و سامرا نیز گفت: هوای شهرهای زیارتی کشور عراق صاف گاهی با وزش باد پیش‌بینی شده که غبار محلی نیز تا حدودی در این شهرها وجود دارد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها