کد خبر: ۴۰۲۳۱۴
زمان انتشار: ۰۹:۵۳     ۰۲ آذر ۱۳۹۵
دبیر ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه تا ساعت 6 صبح امروز یک میلیون و 620 هزار زائر از مرزهای زمینی و هوایی به کشورمان بازگشته‌اند گفت: مرز مهران با 52 درصد شاهد بیشترین حجم ورود زائرین اربعین از عتبات بوده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس،‌ مجید آقابابایی با بیان اینکه یک میلیون و 620 هزار زائر تا ساعت 6 صبح امروز از مرزهای زمینی (شلمچه،‌چذابه، مهران) و مرزهای هوایی کشورمان بازگشته‌اند، گفت: بیشترین حجم ورود زائرین اربعین از عتبات مربوط به مرز مهران است.

وی افزود: مرز مهران با 52 درصد حجم ورود زائرین اربعین، مرز شلمچه با 25 درصد، مرز چذابه با 16 درصد و همچنین مرز هوایی با 7 درصد ورود زائرین اربعین به کشور را به خود اختصاص داده است.

دبیر ستاد مرکزی اربعین اظهار داشت: طبق دستور وزیر کشور ستادهای مدیریت بحران با توجه به وضعیت خاص آب و هوایی و همچنین عزیمت زائرین اربعین به کشورمان در آماده‌باش به سر می‌برند که این موضوع در استان‌های ایلام، خوزستان، کرمانشاه، لرستان ویژه‌تر است لذا می‌کوشیم تا در حین عزیمت زائرین به کشورمان مشکلات احتمالی را برطرف کنیم.

آقابابایی تصریح کرد: در حال حاضر 500 تخته چادر توسط هلال‌احمر در مرز مهران برای شرایط خاص تعبیه شده و نگرانی خاصی را در این مرز حین بازگشت زائرین اربعین به کشورمان نداریم ضمن اینکه 1500 دستگاه اتوبوس هم در این مرز جهت استقبال از زائرین برای مواقع اضطراری تعبیه شده است.

وی در پایان گفت: تنها نگرانی ستاد مرکزی اربعین افزایش تصادفات زائرین اربعین حین عزیمت از مرزها به استان‌ها و شهرهای خود به دلیل خستگی مسیر است؛ لذا از زائرین می‌خواهیم که توجه بیشتری به علائم راهنمایی و رانندگی داشته باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها