کد خبر: ۴۰۳۰۷۶
زمان انتشار: ۱۵:۲۴     ۰۷ آذر ۱۳۹۵
طبق پژوهش مرکز مطالعات استراتژیک اوراسیا در ترکیه درصد شهروندانی که به سؤال: «اگر امروز در ترکیه انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود به اردوغان رأی خواهید داد؟» پاسخ مثبت دادند، با کاهش زیادی روبرو شده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم ، مرکز مطالعات استراتژیک اوراسیا، طبق پژوهشی که در ترکیه در تاریخ 9 الی 17 نوامبر در 78 شهر از 30 استان این کشور بر روی  چهار هزار و 240 نفر از شهروندان ترکیه انجام داده است، فقط 2.9 درصد از مردم ترکیه به محاکم قضایی اعتماد دارند و 97.1 درصد از مردم این کشور به محاکم قضایی ترکیه بی‌اعتماد هستند.

طبق این پژوهش، فشارها و دستگیرهای گسترده علیه رسانه‌های ترکیه باعث شده است که 95 درصد مردم ترکیه اعتماد خود به رسانه‌ها را از دست بدهند.

اگر امروز در ترکیه انتخابات برگزار شود...

مطابق با نظرسنجی مرکز مطالعات استراتژیک اوراسیا، اگر امروز در ترکیه انتخابات برگزار شود، حزب «عدالت و توسعه» 45.59 درصد، حزب «جمهوری‌خواه خلق» 30.34 درصد، حزب «حرکت ملی» 11.21 درصد و حزب «دموکراتیک خلق‌ها» 11.36 درصد از آرای مردم را به خود اختصاص می‌دهند.

همچین درصد شهروندانی که به سؤال: «اگر امروز در ترکیه انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود به اردوغان رأی خواهید داد؟» پاسخ مثبت دادند، با کاهش جدی روبرو شده است.

رجب طیب اردوغان در انتخابات 10 آگوست 2014 توانسته بود 52 درصد از آرای مردم ترکیه رأی به دست آورد، طبق این نظرسنجی میزان آرای اردوغان به 36.5 درصد کاهش یافته است.

نتایج دیگر این نظرسنجی نشان می‌دهد که 72 درصد مردم ترکیه معتقدند که کودتای نافرجام 15 جولای در ترکیه را تشکیلات «فتح‌الله گولن» انجام داده است و 39 درصد مردم ترکیه معتقدند مقصر اصلی این کودتا دولت ترکیه و اردوغان است.

طبق این نظرسنجی 56.2 درصد مردم ترکیه معتقدند که وزیران و نمایندگان مجلس وابسته به تشکیلات «فتح‌الله گولن» در داخل حزب «عدالت و توسعه» وجود دارند.

دیگر نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که 74.4 درصد مردم ترکیه معتقدند که حل مسئله کُردها در ترکیه بدون راه‌حل نظامی و با گفتگو و مذاکره قابل حل است.

این نظرسنجی نشان داد که 58 درصد مردم ترکیه موافق با پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا هستند و 42 درصد مردم ترکیه مخالف این مسئله هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها