کد خبر: ۴۰۵۲۸۹
زمان انتشار: ۱۱:۳۲     ۲۵ آذر ۱۳۹۵
رییس فدراسیون تکواندو گفت: من هم در این ناکامی سهم دارم و نمی‌توانم بگویم که سهمی ندارم.
 به گزارش پایگاه 598، سیدمحمدپولادگر درباره عملکرد ضعیف تیم ملی تکواندو در رقابت های گرندپری (جایزه بزرگ) و جام جهانی باکو گفت: متاسفانه نتایج تیم ملی در مسابقات جام جهانی در حد انتظار نبود و این واکنش ها معمولا در ورزش وجود دارد که وقتی تیمی ناکام است کادر فنی و مسئولان مربوط به آن استعفا می دهند، اکنون هم این اتفاق رخ داده اما متاسفانه بیش از حد این موضوع سیاه نمایی شده است.

 

وی افزود: مسابقات جام جهانی باکو از لحاظ سطح اهمیت براساس اعلام فدراسیون جهانی در سطح مسابقات درجه 2 نسبت به مسابقات جهانی و المپیکی که دارای درجه 12 و 20 است، قیاس می شود.

 

ناکامی را توجیه نمی کنم

رییس فدراسیون تکواندو گفت: نمی خواهم این نتایج را توجیه کنم، قطعا ناکامی بوده است، تدابیری هم باید صورت می گرفت، می خواهم خیال مردم را راحت کنم که جام جهانی با گرید 2 در حد تورنمنت است.

 

وی ادامه داد: تقویم مسابقات تکواندو در سال 2017 اعلام شده است که در آن هشت رویداد گرید 2 داریم و یکی از آنها هم مسابقات جام جهانی سال بعد در ساحل عاج است، مسابقات سطح 2 باکو نمی تواند سنگ محکی برای عملکرد تیم ملی باشد که تکواندو ما سقوط کرده است، کمی بی انصافی و سیاه نمایی است و متاسفانه بعضی از اعضای خانواده تکواندو به آن دامن می زنند.


به قهرمانی زنان پرداخته نشد

پولادگر رییس فدراسیون تکواندو با اشاره به نتایج خوب زنان ایران در عرصه جهانی گفت: تکواندو ایران از بضاعت و توان بالای فنی برخوردار بوده و این گونه نیست که بگوییم نابود شده است، نباید فراموش کنیم که کمتر از یک ماه قبل تیم دختران ما در مسابقات جهانی نوجوانان نخستین بار قهرمان جهان شد، 2 نفر از مدال آوران این تیم قبلا هم در مسابقات جهانی نونهالان مدال طلا گرفته بودند، فاطمه صفرپور سرمربی تیم ملی دختران نوجوان عنوان بهترین مربی جهان را با حضور 110 کشور جهان در کانادا بدست آورد.

 

وی افزود: در آن حد که در این چند روز رسانه ها به این ناکامی پرداختند درباره موفقیت تیم ملی زنان در مسابقات جهانی نوجوانان به آن پرداخته نشد، درصورتی که رییس جمهور و وزیر ورزش تبریک گفتند.


اتفاقی رخ نداد و همچنان مقتدریم

رییس فدراسیون تکواندو گفت: همان طور که می دانید موفقیت در بخش زنان علاوه بر ذات این موضوع برای ما یک جنبه کاربردی درخصوص اتهاماتی که به نظام اسلامی در جهان می زنند دارد و متاسفانه این روزها شاهد این سیاه نمایی ها هستیم، اتفاق ویژه ای رخ نداده است و تکواندو ایران همچنان همان اقتدار را دارد به هرحال ورزش دارای فراز و نشیب هایی است.


دلایل شکست جام جهانی

وی درباره علل شکست تیم ملی در مسابقات جام جهانی باکو گفت: اگر این رویداد را به صورت خاص نگاه کنیم، قرعه سختی داشتیم و 2 نفر آسیب دیده داشتیم، بهنام اسبقی با آرنج شکسته به بیمارستان منتقل شد و ابوالفضل یعقوبی هم با مصدومیت مواجه شد، 2 نفر از بازیکنان تیم ملی که بهترین های لیگ بودند نخستین بار به تیم ملی دعوت شدند، اینها عواملی است که باعث شد در رویدادی نتیجه مطلوب نگیریم، باید با کارشناسی تصمیم درست و منطقی گرفته شود، عکس العمل کادر فنی تیم ملی هم با استعفای سرمربی تیم ملی همراه شد.


انتخاب سرمربی در شورای فنی

پولادگر در خصوص انتخاب سرمربی جدید تیم ملی تکواندو با توجه به در پیش بودن مسابقات جهانی گفت: برای این موضوع قطعا شورای فنی به زودی تصمیم گیری خواهد کرد، لیگ 20 ساله ای داریم که یکی از دستاوردهای آن مربیان خوبی است که سال ها در عرصه لیگ فعال هستند، مربیانی هم در مسابقات کشوری موفق بوده اند، قطعا یک مربی واجد شرایط و توانمند که بتواند ازعنوان قهرمانی ما در مسابقات جهانی دفاع کند انتخاب می شود.

وی با اشاره به میزبانی کره جنوبی در مسابقات سال آینده افزود: کار سختی داریم، مسابقات جهانی میدان بزرگی برای محک است، بیش از 169 کشور در دوره قبل این رقابت ها حضور داشتند که قطعا در سال آینده این تعداد بیشتر هم خواهد شد، رقابت ها جهانی با گرید 12 بعد از المپیک مهمترین رویداد است.


مهماندوست خودش رفت

رییس فدراسیون تکواندو درباره احتمال حضور رضا مهماندوست در بین گزینه های سرمربیگری تیم ملی گفت: کسی نگفت که مهماندوست برود که حالا بگوییم بازگرد، او خودش استعفا داد، ممکن است او هم در بین گزینه ها باشد اگر تمایلی داشته باشد، به هر حال او هم از پتانسیل های تکواندو کشور است.

 

وی در مورد اینکه مهماندوست سرمربی تیم ملی جمهوری آذربایجان برای حضور مجدد در راس کادر فنی تیم ملی ایران اظهار تمایل کرده است، افزود: خیلی خوب است و خوشحالیم.


مهماندوست تنها مربی نیست که بتواند کمک کند

پولادگر در پاسخ به اینکه به مهماندوست پیشنهاد می شود یا خیر؟ گفت: نه من پیشنهادی به او نمی دهم او هم یکی از مربیان ما است و همانطور که از مهماندوست هم شنیده ام، اشاره کرده است که در تکواندو مربیان توانمند زیاد در کشور کم نداریم.

وی ادامه داد: افتخارات بیژن مقانلو به عنوان سرمربی تیم ملی تکواندو نسبت به مهماندوست در زمان حضورش به عنوان سرمربی تیم های ملی ما به مراتب بیشتر است، مقانلو قهرمانی جهان و آسیا را بدست آورد و بهترین نتیجه تاریخ تکواندو ایران در بازی‌های آسیایی کسب کرد، در واقع تکواندو ایران قائم به فرد نیست که فکر کنیم تنها کسی که می تواند تیم ملی ما را هدایت کند مهماندوست است.


انتخاب ذوالقدری و خانلرخانی شایعه است

رییس فدراسیون تکواندو در خصوص احتمال انتخاب پیام خانلرخانی و یا بازگشت مجدد غلامحسن ذوالقدری به عنوان سرمربی تیم ملی گفت: ما یک شورای فنی داریم و در آنجا تصمیم گیری خواهد شد حالا نمی‌توانم بگویم چه کسی سرمربی تیم ملی می شود اما این حرف ها در حد شایعه است.


در ناکامی‌ها سهم دارم

پولادگر درباره سهم خود و فدراسیون تکواندو در ناکامی های اخیر تیم ملی و احتمال استعفا از سمتش افزود: من هم در این ناکامی سهم دارم، نمی توانم بگویم که سهمی ندارم اما نسبت به حمایت از تیم ملی و فضای اردوهایی که در این مدت آماده شد در طول مدیریتم بهترین تدارک انجام شد.

 

وی ادامه داد: این مربی که از او انتقاد می شود، بهترین مربی جهان و آسیا بود که به عنوان سرمربی تیم ملی در المپیک ریو انتخاب شد، چه کسی بهتر از مقانلو می‌توانستم در المپیک انتخاب کنم، نمی‌خواهم بگویم همه تقصیرها برعهده کادر فنی است هر کسی به نسبتی در این نتایج مقصر است، هیچ گاه از مسئولیت شانه خالی نمی کنم اما 2 دیدگاه وجود دارد، دیدگاه طلبکارانه و دیدگاه بدهکارانه، افرادی هستند که استعفا می‌کنند و خیلی وقت‌ها می‌گویند به خواسته مان نرسیدیم اما فردی که خودش را بدهکار می‌داند می‌ایستد و بدهی اش را پرداخت می کند.

 

پولادگر با بیان اینکه بدهکار مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران است، گفت: فرد بدهکار که نمی تواند بگوید خسته شدم و خداحافظ، مگر آنکه تصمیم گیرندگان بگویند برو جایی دیگر بدهی ات را بپرداز.


بدهکار مردم هستم

رییس فدراسیون تکواندو در پاسخ به انتقاداتی نسبت به اینکه بعد از ناکامی در ریو عذرخواهی صورت نگرفت، گفت: این صحبت ها دیگر کم لطفی است، مصاحبه هایم در فرودگاه وجود دارد که از مردم عذرخواهی کردم، اینها بهانه است و اینکه متاسفانه وقتی نگاه ها بدبینانه می شود دیگر فقط آن چیزی که فرد دلش می خواهد، می شنود و تحلیل می کند، این طور نیست ما همیشه خود را مدیون و بدهکار مردم می دانیم و در آینده هم به همین گونه رفتار می شود.


منتقدان منصف دعوت می شوند

وی درباره احتمال دعوت از منتقدان فدراسیون در کمیته ارزیابی افزود: از منتقدان منصف و کسانی که زبانشان به دروغ و تهمت باز نشود، استفاده خواهد شد.

 

شاید رضایی نباشد

پولادگر در خصوص انتخاب احتمالی سیروس رضایی رییس سابق کمیته داوران به جای ذوالقدری در سازمان تیم های ملی تکواندو گفت: شاید هم او انتخاب نشود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها