کد خبر: ۴۰۵۶۰
زمان انتشار: ۱۱:۵۳     ۲۶ بهمن ۱۳۹۰
در نشست خبری بانوان جبهه پایداری مطرح شد:

عصر دیروز ساعاتی پس از اعلام فهرست انتخاباتی جبهه پایداری انقلاب اسلامی از سوي دکتر لنکرانی سخنگوي جبهه پايداري انقلاب اسلامي، اعضای کمیته بانوان اين جبهه با حضور در یک نشست خبری به بیان نظرات‌شان در مورد فضای انتخابات و مسائل امور بانوان و خانواده پرداختند.

به گزارش رجانیوز، دکتر زهره طبیب زاده مشاور سابق رئیس‌جمهور و رئیس سابق مرکز امور بانوان و خانواده، زهره سادات لاجوردی استاد دانشگاه، فاطمه آلیا نماینده دو دوره مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و دکتر بتول نامجو، دبیر شورای فرهنگی- اجتماعی زنان و خانواده کشور حاضرین در این نشست خبری بودند.

عدالت، ساده زيستي، رفع فاصله بين دولت و ملت و نزديك شدن هر چه بيشتر به مردم از جمله اهداف جبهه پايداري

فاطمه آليا دبیر کمیته بانوان جبهه پایداری در ابتدای این نشست در سخنانی با تاکید بر اینکه مسئولیت نمایندگی جنسیتی نیست، تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعم از زن و مرد به صورت مشترک برای تمام موضوعات کلان کشور نظر و رای داشته و بر حسن اجرای قانون نظارت دارند.

وی ادامه داد: در عین حال، زنان جامعه از نمایندگان زن انتظار ویژه‌ای برای پی‌گیری حقوق خود دارند که این انتظار، انتظار به حقی است که باید به آن اهتمام داشت.

اولین پرسش این نشست خبری در مورد علت کم بودن تعداد بانوان حاضر در لیست جبهه پایداری بود که آلیا پاسخ داد: جبهه پایداری بر اساس این اصل اساسی که تشکیل مجلسی در شأن نظام است، و بر مبنای معیارهای تشکیل چنین مجلسی اقدام به معرفی افراد کرد و در این انتخاب، جنسیت نقش نداشته است.

وی با بیان اینکه این جبهه فارق از بحث جنسیت، کمیته‌ای تشکیل داد که در آن رزومه نامزدها مورد بررسی قرار گرفت، اظهار داشت: از جمله موارد منحصر به فرد در جبهه پایداری برخلاف مابقي گروه‌ها، تشکیل کارگروهی برای تعیین لیست انتخاباتی بود که برخي از اعضای این کارگروه نيز اساساً ذی نفع در انتخابات نبودند و خود برای مجلس کاندیدا نشدند.

عضو شوراي مركزي جبهه پایداری خاطر نشان کرد كه ليست اين جبهه بر اساس معيارها و شاخص‌ها تهيه شده و اعضايي كه در ليست انتخاباتي ما قرار دارند، جزو نفراتي هستند كه بيشترين رتبه‌ها را در شاخص‌ها و معيارها كسب كرده‌اند.

دبير كميته بانوان جبهه پايداري در خصوص عملكرد فراكسيون زنان مجلس نیز که مورد سوال یکی از خبرنگاران قرار گرفت، گفت: در كل عملكرد اين فراکسیون را مثبت ارزيابي مي‌كنم، اما امیدوارم در مجلس نهم فراکسیون زنان و خانواده تشکیل شود که در آن مردان نیز حضور داشته باشند و ساز و كار آن، اظهارنظرهاي كارشناسي براي كميسيون‌هاي تخصصي باشد، تا طرح‌هایی که تصویب می‌کنیم، در راستای دیدگاه کلان نظام نسبت به اهمیت خانه و خانواده قرار گیرد.

گفتمان جبهه پايداري، گفتمان ناب اصولگرايي است

"چرا جبهه پایداری را انتخاب کردید؟" پرسش بعدی یک خبرنگار بود که زهره لاجوردی دیگر عضو كميته بانوان جبهه پايداري در پاسخ گفت: این جبهه حزب نيست، بلكه گفتمان است و صرفاً با هدف انتخابات به وجود نيامده است؛ بلكه پي‌گيري اصول و مباني اسلامي، محور اصلي فعاليت اين جبهه است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: پس از بررسي‌هاي شرایط فعلی مشخص شد، گفتمانی که ادامه گفتمان امام (ره)، انقلاب و ولايت مداري بود و در سوم تير تجلي يافت و عموم مردم نيز به اين گفتمان روي آوردند، گفتمان ناب اصول‌گرايي است كه جبهه پايداري نيز به آن پاي‌بند است.

فرزند شهید بزرگوار سيد اسد الله لاجوردی با بیان اينكه در دولت نهم شاهد بوديم كه رفته رفته زواياي انحرافي به اين گفتمان ناب اصول‌گرايي اضافه شد، بيان داشت: مردم پس از گذراندن دوران سازندگي و اصلاحات از اين گفتمان استقبال كردند؛ لذا براي حفظ خلوص اين گفتمان، احساس کرديم که جبهه پایداری با توجه به نکات ایجابی و سلبی که مد نظر دارد، می تواند گفتمان ناب اصول‌گرایی را دنبال کند.

وی در توضیح نکات ایجابی و سلبی جبهه پایداری گفت: در بحث ایجابی، ولایت‌مداری و در جنبه سلبی، اعلام موضع در برابر جریان‌هاي فتنه، انحرافی و ساکتین فتنه و همچنین تبری جستن از کسانی که به نحوی از گفتمان ناب اصول‌گرایی فاصله گرفته‌اند، گفتمان‌ جبهه پایداری است.

دکتر بتول نامجو نیز در پاسخ به این سوال تصریح کرد: وقتی اخبار مجلس را پی‌گیری می‌کردیم، نسبت به عملکرد برخي از نمایندگان در مقايسه با شاخص ولایت شائبه‌هایی ایجاد شد كه جبهه پایداری برای جلوگیری از این ابهام‌ها و شائبه‌ها تشکیل شد و برای همین نیز این جبهه را نزدیک‌ترین گفتمان به گفتمان امام و رهبری تشخیص دادم.

آليا نیز در پاسخ به این سوال گفت: جبهه پايداري بر اساس معيارها و شاخص‌هاي مدنظرش به دنبال ايجاد مجلس پويا است؛ به همين دليل ضمن در نظر گرفتن ويژگي‌هاي فردي افراد، تدين، ساده زيستي، التزام عملي به ولايت فقيه، مباحثي همچون كارآمدي، تخصص و برخورداري از ظرفيت سياسي نيز مطرح است.

وي با يادآوري اين نكته كه گفتمان جبهه پايداري همان گفتمان سوم تير است، تاكيد كرد: ما مواضع شفافي را در قبال فتنه‌گران و كساني كه به آنها كمك كرده‌ و افرادي داريم كه در مجموعه آنان قرار گرفته‌ و يا سكوت كرده‌اند.

نماينده مردم تهران در مجلس با اشاره به اينكه مردم به گفتمان سوم تير اعتماد كردند، افزود: ما انتقادات جدي به حاشيه‌هاي به وجود آمده در دولت داريم؛ چرا كه روند خدمت‌گزاري را دچار خدشه مي‌كند.

آليا با بيان اينكه "براي جبهه پايداري انتخابات اولويت ندارد بلكه گفتمان براي ما داراي اهميت است"، افزود: بر اساس احساس تكليف و وظيفه وارد عرصه انتخابات آن هم با شعار "عقلانيت، معنويت و عدالت حول محور ولايت فقيه" شديم.

دبير كميته بانوان جبهه پايداري تأكيد كرد كه عدالت، ساده زيستي، رفع فاصله بين دولت و ملت و نزديك شدن هر چه بيشتر به مردم از جمله اهداف جبهه پايداري است.

جبهه پايداري براي به دست آوردن كرسي‌هاي مجلس پا به ميدان نگذاشته است/ جبهه پایداری بر خلاف جبهه متحد، حزب سیاسی نیست

خبرنگاری از دکتر طبیب زاده که از اعضای مشترک فهرست انتخاباتی جبهه متحد و  جبهه پایداری انقلاب اسلامی است، درباره رقابت میان جبهه پایداری و جبهه متحد پرسید، که رئیس سابق مرکز امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری به صراحت به بیان نظریاتش پرداخت.

وی در ابتدای سخنانش اظهار داشت: جبهه پايداري براي به‌دست آوردن كرسي‌هاي مجلس و براي انحصارطلبي پا به ميدان نگذاشته، بلكه در راستاي اداي دين شرعي اين اقدام را كرده است.

طبیب زاده با بيان اينكه بنده تمايلي براي حضور در مجلس نداشتم و استنباطم اين بود كه افراد اصلح نسبت به بنده در جامعه زياد هستند، گفت: اميدوار بودم كه اين مسئوليت از دوشم ساقط شود، اما دوستان جبهه پايداري كه فكر مي كردند توانايي‌هايي دارم، من را براي ثبت نام در انتخابات متقاعد كردند. گروه‌هاي ديگر اصولگرا با من صحبتي نكردند، بنابراين درخواست دوستان جبهه پايداري را اجرا و در انتخابات شركت كردم.

وي اظهار اميدواري كرد كه با احترام گذاشتن به آرا و اعتقادات يكديگر، تاب تحمل نقد و گفتمان اصول‌گرايي را داشته باشيم.

عضو كميته بانوان جبهه پايداري ادامه داد: هيچ اشكالي ندارد كه گروه‌هاي مختلف اصول‎گرا، رقابت سالم را براي انتخاب اصلح داشته باشند.

طبيب زاده با بيان اينكه "جبهه پايداري انقلاب اسلامي ساختار معمول احزاب را ندارد"، افزود: انسجام تشكيلاتي اين جبهه حول گفتمان سوم تير شكل گرفته است، جبهه پايداري برخلاف جبهه متحد اصولگرايان كه از احزاب و تشكل‌ها تشكيل شده است، حزب سياسي نيست.

رئيس سابق امور زنان و خانواده رياست جمهوري در ادامه با بيان اينكه كسب قدرت اگر براي به انجام رساندن سخن حق باشد، امري مثبت است، گفت: قدرت براي استقرار عدالت قابل قبول است، با كسب قدرت براي رسيدن به مناصب و جهت برخورداري از امكانات بيشتر مخالفيم.

جبهه پايداري در صدد تحقق منويات بر زمين مانده مقام معظم رهبري است

وی ضمن رد این دیدگاه که رقابت میان جبهه پایداری با جبهه متحد به خاطر کسب قدرت است، گفت: من اساسا مخالف این دیدگاه هستم، چرا که جبهه پایداری برای انحصار طلبی و کسب قدرت پا به میدان نگذاشته است و تنها برای ادای وظیفه دینی و شرعی آمده است، جبهه پايداري در صدد تحقق منويات بر زمين مانده مقام معظم رهبري است.

طبیب زاده افزود: اگر دیدگاه ها و تفکراتی که جبهه پایداری در آن معتقد و پای‎بند است توسط دیگر اصولگرایان تأمین می شد هرگز برنامه هایشان را رها نمی کردند و وارد عرصه انتخابات نمی شدند تا این بار زمین گذاشته را از زمین بلند کنند بنابراین میدان تخاصم نیز میان جبهه متحد و پایداری نمی بینم.

آنها که با دو دو کردن از بیان دیدگاه‌ها جلوگیری می‌کردند، حالا جبهه پایداری را متهم به تندروی می‌کنند/ اگر پاي‌بندي به اصول، افراطي‌گري است، ما افراط‌گرا و تندرو هستيم

در ادامه این نشست، خبرنگاری از آلیا پرسید: "نقد بسیار جدی که به جبهه پایداری می‌شود، رادیکالی عمل کردن این جبهه است، آیا شما این موضوع را قبول دارید؟" که این نماینده مجلس در پاسخ به این سؤال با بیان اینکه از این انگ زدن‌ها در تاریخ انقلاب مسبوق به سابقه است، گفت: بنده نطقي در مجلس داشتم كه به دليل دو دو گفتن تعدادي از نمايندگان نتوانستم آن را به پايان برسانم، آنها که با دو دو گفتن، نمی‌گذاشتند کسی دیدگاه خود را بیان کند که بعدها نیز رهبر انقلاب نسبت به این مورد تذکر دادند، حالا به جبهه پایداری برچسب افراطی‏گری می‏زنند.

وي با یادآوری فرمایشی از حضرت امام مبنی بر اینکه "اگر مبارزه با امریکا تحجر است ما متحجریم"، ادامه داد: حرف جبهه پایداری هم با تاکید بر این فرمایش حضرت امام این است که اگر پاي‎بندي به اصول افراطي‌گري است، ما افراط گرا و تندرو هستيم.

دبير كميته بانوان جبهه پايداري ادامه داد: ما به اصول پايبنديم؛ به همين دليل اعضاي فراكسيون انقلاب اسلامي در برابر طرح‌هايي كه به شكلي مورد رضايت مردم نبود، ايستادگي كرد كه حتي به همين علت مورد هجمه هم قرار گرفتيم.

آلیا همچنین با بیان اینکه مانيفيست يا منشور اصولگرايي جبهه پايداري انقلاب اسلامي در حوزه سياسي، بين المللي و فرهنگي در حال آماده شدن است و به‌زودي به اطلاع مردم مي‌رسد، تصريح كرد: جبهه پايداري در حوزه بين المللي و در بخش مقاومت جهاني، ديدگاه‌هاي خود را در اين منشور اعلام مي‌كند.

بايد صحنه انتخابات به دور از فضاسازي‌ها و هياهوهاي سياسي باشد

دکتر لاجوردی عضو كميته بانوان جبهه پايداري نیز با اشاره به انتخابات مجلس نهم، تصریح کرد: بايد صحنه انتخابات به دور از جوسازي‌ها و هياهوهاي سياسي باشد.

وی با بیان اينكه در مجلس آينده بايد با دقت بيشتري در راستاي توسعه عرصه فرهنگي برنامه ريزي شود، گفت: معضلات عرضه فرهنگ در قالب جنگ نرم بروز كرده و بايد در راستاي مقابله با آن برنامه ريزي‌هاي قابل قبولي داشته باشيم.

لاجوردی گفت: بايد صحنه انتخابات به دور از فضاسازي‌ها و هياهوهاي سياسي باشد، اگر اخلاق اسلامي رعايت شود و همه گروه‌هاي سياسي با اصول مدنظر خود پا به عرصه بگذارند، شاهد يك انتخابات سالم و الگو براي ساير انتخابات آينده خواهيم بود.

راه‌اندازي بيمارستان فوق‌تخصصي در عرصه زنان از اولويت‌هاي مجلس نهم است

نامجو دیگر عضو كميته بانوان جبهه پايداري با اشاره به نیازهای اساسی زنان در زمینه بهداشت و درمان گفت: بیمارستان‌های تخصصی و فوق تخصصی خاص زنان بسیار لازم است، در حالی که بسیاری از کشورهای غربی بیمارستان و دانشگاه زنان دارند، ما هنوز بعد از 33 سال انقلاب برای این موضوع مهم اقدام درخوری نکرده‌ایم.

وي با بيان اينكه اگر چنانچه به مجلس راه يابيم در راستاي تاسيس بيمارستان تخصصي زنان فعاليت خواهيم كرد، بيان داشت: بايد بيمارستان تخصصي زنان با بيش از 80 درصد پرسنل خانم راه اندازي شود تا زنان به راحتي بتوانند به مداواي بيماري‌هاي خود مانند سرطان سينه و برخي بيماري‌هاي زنان اقدام كنند.

نامجو با بيان اينكه براي همه ما بايد فرمايشات مقام معظم رهبري فصل‌الخطاب باشد، اظهار داشت: بايد در راستاي فعاليت در حوزه زنان و خانواده منويات مقام معظم رهبري در سومين نشست راهبردي مدنظر قرار گيرد.

اين عضو كميته بانوان جبهه پايداري ادامه داد: بايد علاوه بر راه اندازي بيمارستان تخصصي، در بخش سلامت بانوان نيز اقدامات جدي صورت گيرد.

نامجو خاطرنشان كرد: اگر راي نياورديم، نبايد جوسازي كنيم و اگر راي آورديم بايد پايبند به اصولگرايي و اخلاق‌مداري باشيم.

تحقق چهارده سند توان‌مند سازی زنان را با جدیت پیگیری خواهم کرد

در ادامه طبيب زاده به اولویت‌‎های خود در صورت حضور در مجلس با بیان اینکه 14 سند در خصوص توانمندسازي زنان که در آن کلیه امور زنان در بر گرفته است، جامه عمل خواهم پوشاند، افزود: در برنامه پنجم توسعه نيز به اين امر توجه شده، اما بودجه اي براي تحقق آن در نظر گرفته نشده است؛ به همين دليل با توجه به اينكه اين 14 سند كليه امور زنان را در احاطه دارد، در راستاي عملياتي كردن آن تلاش خواهيم كرد.

وي با بيان اينكه دولت نهم و دهم دولتي با ديد سخت افزاري بوده است، گفت: اقدامات زيربنايي در راستاي بهتر شدن معيشت مردم انجام شده، لذا در 40 سالگي انقلاب بايد دوران كمال فرهنگي را شاهد باشيم. در عرصه فرهنگ و تعالي امور مربوط به اين عرصه بايد تلاش كنيم تا نظام ديني و مبتني بر آرمان‌هاي امام و رهبري داشته باشيم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها