کد خبر: ۴۰۵۸۷۴
زمان انتشار: ۱۶:۴۵     ۳۰ آذر ۱۳۹۵
رئیس جمهور و نخست وزیر ترکیه طی سخنرانی در استانبول ضمن محکوم کردن قتل سفیر روسیه در آنکارا، تاکید کردند این حمله تروریستی با هدف فتنه‌انگیزی در روابط دو کشور بوده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز (سه‌شنبه) ضمن «نفرت‌انگیز» خواندن قتل سفیر روسیه در آنکارا و محکوم کردن آن، به مردم روسیه تسلیت گفت.

اردوغان که در مراسم افتتاح تونل 1.3 میلیارد دلاری و زیرآبی «اوراسیا» در استانبول که بخش آسیایی و اروپایی این شهر را بهم متصل می‌کند صحبت می‌کرد، گفت: قتل سفیر روسیه با هدف فتنه‌انگیزی در روابط روسیه و ترکیه بوده اما نمی‌تواند آسیبی به آن بزند.

وی قتل سفیر روسیه را «نفرت‌انگیز» توصیف کرده و تصریح کرد: « "آندره کارلوف" فردی دوستانه، گرم و صمیمی بود که قتل او را از طرف خود و مردم ترکیه به تمام روسیه تسلیت می‌گویم. تیمی از ترکیه و روسیه بصورت فشرده درباره این حادثه و افراد مسئول آن تحقیق خواهند گرفت.»

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه 2.7 میلیون آواره سوری اکنون در این کشور به سر می‌برند افزود: «بگذارید این عدد به 3 میلیون برسد. ما همواره در کنار مردم مظلوم ایستاده‌ایم.»

«بینالی ایلدیریم» نخست وزیر ترکیه نیز طی سخنرانی در همین مراسم، تاکید کرد قتل کارلوف، یک فتنه‌انگیزی شرم‌آور است که با هدف تخریب روابط دوجانبه میان ترکیه و روسیه بوده است.

روز گذشته در اقدامی برنامه ریزی شده، یک افسر پلیس سلفی ترک، در جریان بازدید «آندره کارلوف» سفیر روسیه از یک نمایشگاه هنری، وی را برای حمایت از تروریست‌های فراری از شهر «حلب» و در مقابل پوشش رسانه‌ای گسترده با شلیک چند گلوله به قتل رساند.

پلیس ترکیه، والدین، خواهر و 2 برادر «مولود مرت آلتینتاش» قاتل سفیر روسیه که در استان «آیدین» زندگی می‌کنند در بازداشت خانگی نگه داشته شده و هم اتاقی وی نیز بازداشت شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها