کد خبر: ۴۰۸۴۵
زمان انتشار: ۱۶:۰۶     ۲۷ بهمن ۱۳۹۰
رژيم صهيونيستي با متهم كردن ايران به دست داشتن در انفجار اخير در مقابل سفارت خانه اين رژيم و تلاش براي ترور ديپلماتهاي اسرائيلي در هند و گرجستان، اهداف خاصي را دنبال مي كند و در پي ماجراجويي تازه عليه ايران است.
به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، روز دوشنبه خبري مبني بر انفجار يك خودروي بمبگذاري شده در مقابل سفارتخانه رژيم صهيونيستي در دهلي نو توسط خبرگزاري ها مخابره شد، علاوه بر اين عنوان شد بمب ديگري نيز در مقابل سفارتخانه رژيم اسرائيل در تفليس كار گذاشته شده بود كه قبل از انفجار كشف و خنثي شده است.

در پي انتشار اين خبر مقامات رژيم اسرائيل بي درنگ انگشت اتهام خود را به سوي ايران نشانه گرفتند و اين اقدامات را به تهران نسبت دادند؛ ادعايي كه بلافاصله از سوي مسئولين كشورمان رد شد.

اما اين سئوال پيش مي آيد كه هدف تل آويو از متهم كردن ايران چيست؟ و از اين ميان چه سودي مي برد؟

بر هيچ كس پوشيده نيست كه مقامات رژيم صهيونيستي ايران را دشمن و تهديد شماره يك خود مي داند تهران همواره مشروعيت اين رژيم غاصب را زير سئوال برده و صراحتا اعلام كرد اسرائيل بايد از صحنه روزگار محو شود. از سوي ديگر پيشرفت هاي اخير كشورمان در امور نظامي، فناوري و به ويژه هسته اي تل آويو را سخت به وحشت انداخته است زيرا تهران اقتدار و هژموني پوشالي اسرائيل را كه در سايه انفعال و ترس كشورهاي عربي به ويژه كشورهاي حوزه خليج فارس به دست آمده، به چالش كشيده و اين رژيم سخت نگران از دست دادن جايگاه خود در منطقه خاورميانه است.

از همين رو اسرائيل كه خود صدها كلاهك هسته اي در زرادخانه هايش دارد نگران هسته اي شدن ايران است و مي كوشد به هر نحو ممكن مانع از دستيابي ايران به توانمندي هسته اي شود.

هرچند اين رژيم با همكاري واشنگتن تدابير و اقدامات گوناگوني از جمله حمله سايبري به تاسيسات هسته اي، ترور دانشمندان هسته اي و تحريم اقتصادي ايران را دنبال كرد تا بر سر راه پيشرفت هسته اي ايران سنگ اندازي كند، اما هيچ گاه تمايل خود را براي انجام حمله نظامي به ايران پنهان نكرده است.

اسرائيل با علم به اين كه تدابيرو اقدامات ياد شده نتوانسته و نمي تواند سد راه ايران شود در تلاش است غرب را متقاعد كند به گزينه حمله نظامي عليه ايران متوسل شوند.

اما تل آويو تاكنون هرچه كوشيده نتوانسته است،  غرب بخصوص هم پيمان استراتژيك خود يعني آمريكا را به اقدام نظامي عليه ايران وادار كند.

حتي سخنان تحريك آميز نتانياهو عليه اوباما، كه رئيس جمهور آمريكا را فردي متزلزل و ضعيف در قبال ايران دانسته، نيز نتوانست اوباما را تحريك كند حكم حمله به ايران را امضا نمايد.

اخيرا نيز اوباما به صراحت اعلام كرد مسئله ايران را مي توان از طريق ديپلماسي و شيوه هاي مسالمت آميز حل كرد، اين سخنان به مشابه آب سردي بود كه بر پيكر مقامات رژيم اسرائيل ريخته شد. با وجود آن كه اسرائيل تهديد كرده به تنهايي به ايران حمله خواهد كرد، اما در عمل توان انجام چنين كاري را ندارد، ضمن انكه واشنگتن نيز به نتانياهو پيام داده چنان چه بدون اطلاع كاخ سفيد به ايران حمله كند، واشنگتن در اين درگيري شركت نخواهد كرد.

در اين كش و قوس، تل آويو نگران از دست رفتن زمان است. آنها مدعي هستند اگر هرچه زودتر به ايران حمله نشود تهران كه تا ساخت بمب اتم فاصله اي ندارد، به سلاح هسته اي دست خواهد يافت.

به نظر مي رسد صهيونيست ها به دنبال يافتن بهانه اي هستند تا حمله به ايران را توجيه كنند.

آنها براي به اجرا در آوردن نقشه هاي پليد خود حاضرند به هر وسيله اي متوسل شوند به همين جهت است كه پس از انتشار خبر انفجار در دهلي نو، در مقابل سفارت رژيم اسرائيل مقامات تل آويو بلافاصله ايران را عامل اين انفجار تروريستي معرفي كردند تا به زعم خود جامعه بين المللي را عليه تهران تحريك كنند اما وجود برخي نكات و نشانه ها حاكي از آن است كه ايران نمي تواند در اين انفجار نقش داشته باشد و حتي همانطوركه چند تن از نمايندگان مجلس نيز اشاره كرده اند، انفجار مذكور می تواند كار خود اسرائيل باشد.

اولين نكته آن است كه رژيم صهيونيستي در مظلوم نمايي و كسب مشروعيت براي خود سابقه دار و براي جهانيان شناخته شده است. افسانه هولوكاست معروفترين مظلوم نمايي آنها است كه حتي اجازه تحقيق و تفحص در مورد آن به هيچ انديشمند مستقلي داده نمي شود.

گذشته از اين نوع انفجار نيز خود جاي تامل دارد. انفجار توسط يك بمب مغناطيسي كه به خودرو چسبانده شده صورت گرفته است اين نوع انفجار براي ايرانيان كاملا آشنا است چرا كه تمام انفجارهاي منجر به شهادت نخبگان علمي كشورمان به همين شيوه انجام شده بود شيوه اي كه اسرائيل متخصص آن است بنابراين هيچ بعيد نيست اين اقدام تروريستي توسط عوامل اين رژيم و با هدف مظلوم نمايي و بهانه جويي براي حمله به ايران صورت گرفته باشد.

نكته ديگري كه در اين بين وجود دارد اين است كه ايران از منفجر ساختن يك خودروي متعلق به كاركنان سفارت اسرائيل در دهلي نو هيچ سودي نمي برد، آن هم در اين شرايط حساس كه واشنگتن و بروكسل(اتحاديه اروپا) در تلاش هستند تهران را با حربه تحريم نفتي در منگنه بگذارند.

ايران حتي اگر قصد انجام چنين اقدامات تلافي جويانه اي را هم عليه اسرائيل داشت. قطعا آن را در دهلي نو كه شريكي استراتژيك براي تهران محسوب مي شود انجام نمي داد.

روابط تهران دهلي نو چنان خوب و مستحكم است كه هند در برابر فشارهاي آمريكا مبني بر تحريم نفت ايران ايستادگي كرده و اخيرا مانموهان سينگ نخست وزير دست رد به سينه واشنگتن زد و تأكيد كرد دهلي نو به خريد نفت از ايران ادامه خواهد داد. آيا عاقلانه است كه تهران در اقدامي نسنجيده موجب تيرگي روابط خود با يكي از خريداران اصلي نفتش شود؟

روزنامه السفير لبنان نيز در تحليلي، هدف از اين طرح سناريو را تخريب روابط ممتاز تهران دهلي عنوان كرده است.

علاوه بر اين، ايران اين روزها سعي دارد در خصوص برنامه هسته اي خود شفاف سازي كند تا قدرتهاي غربي هيچ بهانه اي براي متهم كردن تهران به توليد سلاح هسته اي نداشته باشند.

تهران به تازگي تمايل خود را براي مذاكره با گروه 1+5 نشان داده و حتي ناظراني از طرف آژانس بين الملل انرژي اتمي اخيرا به تهران آمدند تا از هر گونه مسئله اي ابهام زدايي شود، قرار است هفته آينده نيز مجددا ناظراني از سوي آژانس به تهران بيايند.

در اين شرايط چه نيازي است كه ايران با دست زدن به اقدامات تروريستي، هرچند تلافي جويانه، اوضاع را به ضرر خود ملتهب سازد.

حتي "جان بولتون"، نومحافظه كار افراطي آمريكا كه مواضع تندو خصمانه او عليه ايران بر كسي پوشيده نيست طي اظهار نظري اذعان كرده اقدام تروريستي انفجار دهلي نو نمي تواند كار ايران باشد.

نماينده سابق آمريكا درسازمان ملل متحد كه بارها نتانياهو را براي حمله سريع و زودهنگام به تأسيسات هسته اي تشويث كرده، در مصاحبه با شبكه خبري فاكس نيوز كه از جمله شبكه هاي خبري ضد ايراني است، در پاسخ به اين سئوال كه آيا اين در انفجار دهلي نو دست داشته گفته است: ايران اخيرا برنامه هايي را براي مذاكره مطرح كرده است، ناظران آژانس به ايران رفته اند، اين ترور تنها به ضرر ايران است و تلاش هاي آنان براي مذاكره را به تعويق خواهد انداخت و مشروعيت ايران را از بين مي برد پس كار ايران نيست.

وي افزود، سخت است قبول كنيم تصميم اين ترورها در تهران گرفته شده اين ترور هيچ نفعي براي ايران نداشته است.

سناتور افراطي سناي آمريكا با اشاره به روابط گسترده تجاري، بازرگاني و سياسي ايران و هند تصريح كرد، هند براي ايران بسيار مهم است چون تبادلات تجاري زيادي با آن دارد هيچ مقامي در ايران اين اقدام را درست نمي داند.

علاوه بر هند، قرار بود، انفجار ديگري نيز عليه اسرائيل در تفليس پايتخت گرجستان صورت بگيرد.

روابط تهران- تفليس به ويژه در بخش اقتصادي و انرژي بسيار خوب است. ايران براي صدور گاز خود به اروپا به گرجستان نيازمند است و اين كشور نيز از رهگذر حق ترانزيت درآمد خوبي دارد.

 

از طرف ديگر، با لغو رواديد ميان دو كشور گردشگران بسياري از ايران سال گذشته به گرجستان سفر كردند، به طوري كه در ميان اتباع 50 كشوري كه به گرجستان سفركرده بودند، گردشگران ايراني رتبه ششم درآمد زايي را براي گرجي ها داشتند.

در نتيجه برهم زدن اين روابط نزديك و نهايتا تحريك گرجستان براي مشاركت در جنگ عليه ايران مي تواند از ديگر اهداف پليد، طراحان اين سناريو باشد، همانطور كه پيش از اين نيز طرح ترور سفير عربستان در واشنگتن توسط ايران نيز با هدف تيره ساختن روابط رياض- تهران و رو در رو قرار دادن اين دو قدرت جهان اسلام در دستور كار دشمنان ايران در آمريكا و لابي صهيونيستي آيپك قرار گرفته بود.

گرجستان از جمله كشورهاي وفادار به آمريكا است. نمونه اي از اين وفاداري، اعزام 1700 سرباز به افغانستان است كه گرجستان از نظر اعزام نيرو به افغانستان درميان كشورهاي غيرعضور ناتو رتبه اول را دارد اما اين مسئله دليلي براي همكاري با تل آويو و واشنگتن جهت حمله به ايران نخواهد بود، پس نياز به طرحي است تا تفليس را در مقابل تهران قرار داد.

از تمام آنچه گفته شد، چنين برمي آيد كه رژيم صهيونيستي براي آن كه بهانه لازم را براي حمله به ايران داشته باشد، ايران را متهم به دست داشتن در انفجار هند و تلاش براي انفجار در تفليس معرفي كرده است و سعي دارد با اين كار با بهره گيري از لابي قدرتمند صهيونيسم در آمريكا، دولت اوباما را وادار كند، حمله نظامي به ايران را در دستور كار خود قرار دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها