کد خبر: ۴۱۰۲۳۸
زمان انتشار: ۱۵:۴۳     ۰۵ بهمن ۱۳۹۵
۳ دريچه سد داعش الرقهفرات باز شد/
به گزارش پایگاه 598 به نقل از دانشجو، سايت شبكه راديويي روزنه سوريه كه ايستگاه آن در پاريس قرار دارد، به نقل از مجدي عبد المجيد، يكي از ساكنان شهر الطبقه در استان رقه سوريه اعلام كرد: گروه تروريستي داعش با استفاده از كنترل خود بر سد فرات به تازگي سه دريچه متعلق به توربين‌هاي اين سد بزرگ را باز كرده كه موجب بالا آمدن آب در مناطق پايين دستي سد از جمله اطراف شهر رقه شده است.

نيروهاي كرد تحت حمايت آمريكا اخيرا حملات خود براي به دست گرفتن كنترل سد فرات، سومين و بزرگ‌ترين سد بر روي رودخانه فرات در سوريه را افزايش داده‌اند و تا چند كيلومتري سد پيش رفته‌اند.

مجدي در ادامه بعيد دانست كه داعش بخواهد سد را منفجر كند و تاكيد كرد:‌ اين اقدام از سوي داعش بعيد است، آنچه احتمال آن بيشتر است تخريب توربين‌هاي توليد برق و تعطيلي شبكه‌هاي برق توليدي در نيروگاه سد پيش از عقب نشيني از آنجا است. و نيز ممكن است با افزايش ميزان سطح آب پشت سد يا مناطق پاييين دستي نوعي تهديد ايجاد كند.

به گفته برخي فعالان عراقي سطح آب در منطقه الجزيره افزايش يافته است. آنها هشدار مي‌دهند در صورتي كه سطح آب در مناطق نزديك به سد تا ۱۰ متر افزايش يابد، احتمال وقوع يك فاجعه وجود دارد.


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها