أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۱۰۲۹۱
زمان انتشار: ۱۲:۳۰     ۰۶ بهمن ۱۳۹۵
مدیرعامل سابق باشگاه استقلال گفت: منصوریان به جای توهین و دخالت در کار مدیریتی به کار فنی‌اش برسد تا استقلال به این حال و روز نیفتد.

به گزارش پایگاه 598، علی فتح‌الله‌زاده در ‌گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درخصوص اتفاقی که برای باشگاه استقلال رخ داده و همچنین نظر خود در مورد اینگونه مشکلات صحبت‌های زیر را انجام داد.

بخشی از صحبت‌های مهم فتح‌الله‌زاده را در زیر می‌خوانید:

*ما هم بدهی داشتیم ولی همیشه مدیریت می‌کردیم

*استقلال به خاطر کوتاهی در مورد شیحی محروم شد نه بازیکنان دیگر

*مقصر اتفاق مشخص است و نیازی به معرفی ندارد

*منصوریان احساس بزرگی نکند و به کار فنی‌اش برسد

*اول فصل منصوریان 50 بار از افشارزاده تشکر کرد

*این استقلال از لحاظ فنی مشکل دارد

*مدیران پرسپولیس به جای فرافکنی در حال مذاکره با ژوزه هستند

*این حکم دیگر بر نمی‌گردد

*وزیر ورزش در حال رصد کردن اتفاقات است

وی در بخش اول صحبت‌های خود گفت: من از دیروز مشغول رصد کردن اخبار هستم و اظهارنظرهای عجیبی دیدم؛ به طور مثال شنیدم که می‌گویند چرا باشگاه‌ها بدهی دارند. مگر می‌شود در دنیا باشگاه‌ها بدهی نداشته باشند. من مطمئن هستم باشگاه‌های بزرگ دنیا مثل بارسلونا و دیگر تیم‌های اروپایی بدهی دارند اما دخل و خرج‌شان با هم می‌خواند و آن را مدیریت می‌کنند. زمان خود ما هم شرایط همین‌گونه بود و من خیلی مسائل را مدیریت می‌کردم. به مکاتبات فیفا اهمیت می‌دادم و قبل از اینکه اتفاقی رخ بدهد چانه می‌زدم. اگر یک بدهی خیلی ما را تحت فشار می‌گذاشت آن را به موقع پرداخت می‌کردیم.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال تأکید کرد: سوال من این است؛ بازیکنانی بوده‌اند که قبل از شیحی در استقلال حضور داشتند ولی شکایت آنها منجر به این اتفاقات نشده است. دوستان چرا فرافکنی می‌کنند. اینکه گفته می‌شود استقلال بدهی دارد درست است اما این اتفاق چه ربطی به بازیکنان دیگر دارد؟ فیفا استقلال را به خاطر دیر پرداخت کردن طلب عادل شیحی محروم کرده است نه بازیکن دیگر. این را محض اطلاع آقایان گفتم. متأسفانه بارها و بارها به باشگاه استقلال نامه آمده و آقایان این موضوع را پنهان کردند و حاصلش هم همینی شد که دیدید. آقایان چون عادل شیحی مربوط به زمان فلان مدیر بوده که مدعی شده بود دیگر هیچ بدهی به بازیکنان خارجی نخواهیم داشت و دوران بدهکار بودن تمام شده، قضیه را مخفی کردند و حالا هم بیایند و پاسخگو باشند.

فتح‌الله‌زاده در پاسخ به این سوال که آیا در زمان وی بازیکنی بوده که اینچنین باشگاه را تحت فشار بگذارد، گفت: در حال حاضر حضور ذهن ندارم ولی مطمئناً یکی، دو بازیکن بودند که ما را تحت فشار گذاشتند ما هم با آنها چانه‌زنی کردیم و طلب آنها را دادیم. بعضی از این بازیکنان اصلا در زمان من به استقلال نیامدند. دیروز شنیدم دوستان همه چیز را به گردن مدیران قبلی انداختند. مگر شما را زور کردند که مدیرعامل استقلال شوید و مسئولیت بگیرید؟ من از وزیر محترم ورزش می‌خواهم که کاری کند که این جمله زشت از دهان خیلی‌ها بیفتد. یعنی چه که مدام می‌گویند بدهی‌های قبلی؟ این بدهی‌ها هزینه باشگاه است و باید مدیریت شود. آن زمان که ما بودیم، باشگاه 3 میلیارد پول داشت حالا که 25 میلیارد می‌گیرند. من خواهش می‌کنم دوستان فرافکنی نکنند و با حرفهای‌شان دل مردم را نلرزانند. این وسط یک عده به نوچه‌هایشان یاد می‌دهند که علیه دیگران موضع بگیرند ولی من به این مسائل عادت کرده‌ام. خود خادم و وزیر سابق بارها اعلام کردند که بودجه استقلال 25 میلیارد است که با اسپانسر هم قرارداد بسته شده؛ خادم در تلویزیون این حرفها را زد.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال در پاسخ به این سوال که به نظرش مقصر این اتفاق چه کسی است، گفت: مقصر مشخص است. من نمی‌دانم مسئول بین‌الملل باشگاه چه کسی است ولی در هر صورت او باید این اتفاقات را پیگیری می‌کرد. ممکن است مسئول بین‌الملل به مدیرعامل گزارشات را داده باشد و او اقدام نکند اما این موضوع حیثیت یک باشگاه را زیر سوال برده و الان همه دنبال مقصر هستند. شما فکر می‌کنید پرسپولیس بدهی ندارد؟ فقط یک پرونده ژوزه نزدیک به 8 میلیارد تومان برای پرسپولیسی‌ها دردسر دارد اما مدیریت پرسپولیس اجازه نوچه‌پروری نمی‌دهد و مردانه ایستاده و در حال مذاکره است اما در استقلال آقایان فرافکنی می‌کنند و به جای اینکه کار انجام دهند تقصیر را به گردن دیگران می‌اندازند. خدا را شکر که عادل شیحی را من جذب نکردم و اگر دوستان می‌خواهند این را هم به گردن من بیندازند. ما بازیکنانی داشتیم که پیش از شیحی شکایت کردند اما هنوز حکم نگرفتند اما این بازیکن خیلی راحت دید هیچ‌کس پیگیر نیست، او هم از خدا خواسته شکایت کرد و به هدفش رسید. از طرف دیگر پرسپولیسی‌ها 3،4 سال است درحال چانه‌زنی با ژوزه هستند وگرنه این مربی هم تا حالا پرسپولیس را به دردسر انداخته بود.

فتح‌الله‌زاده در ادامه گفت‌وگو با فارس، درخصوص صحبت‌های علیرضا منصوریان که شب گذشته با سایت باشگاه استقلال صورت گرفته بود، گفت: من به منصوریان پیشنهاد می‌کنم کار خودش را انجام بدهد و این قدر احساس بزرگی نکند. اگر منصوریان این همه در کارهای دیگر دخالت نمی‌کرد استقلال به این حال و روز نمی‌افتاد. منصوریان حالا حالاها باید تلاش کند تا بزرگ شود. بهتر است این آقا در کار مدیران دخالت نکند و همین می‌شود که استقلال این همه از لحاظ فنی دچار مشکل می‌شود. او که این قدر به همه چیز مشرف است، برود جای مدیرعامل استقلال بنشیند چرا سرمربی شده است؟ او با استقلال نتیجه نگرفته و بی‌پروا توهین می‌کند. به نظر من او نیاز به یک سیلی دارد!

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال در پاسخ به این سوال که آیا این حکم برمی‌گردد یا خیر، گفت: من اعتقاد دارد که این حکم برنمی‌گردد و الان دیگر باید شرایط استقلال را مدیریت کرد. استقلال بازیکن خوب جوان کم ندارد ولی این کادر فنی باید تقویت شود. مگر استقلال مقابل نفت آبادان بد بازی کرد؟ این تیم به لحاظ فنی مشکل دارد و اگر کادر فنی‌اش تقویت شود، مطمئناً نتیجه می‌گیرد. این همه بازیکن برای منصوریان جذب شده اما متأسفانه او کارش را رها کرده و به دور و اطرافش توجه می‌کند. من نمی‌خواستم به منصوریان اینچنین جواب بدهم اما او پایش را از گلیمش دراز کرد و این همه حرفهایی که زدم فقط در حد گوشزد بود. منتظرم او حرف بزند تا یک جواب درست و حسابی به او بدهم. همین آقای منصوریان ابتدای فصل 50 بار از مدیریت سابق آقایان تشکر کرد که برایش بازیکن گرفتند. پس حالا هم پای حرف خود بایستد و این تیم را درست کند.

وی در خصوص اینکه پیش‌بینی اش از واکنش وزارت ورزش در مورد این اتفاق چیست گفت:به نظر من وزیر ورزش در حال رصد کردن امور است و او عاقلانه کارش را انجام می‌دهد.او وقتی که به وزارت آمد به مدیران میدان داد و می‌خواهد ببیند مدیرانش چه کاره هستند. باید به او فرصت داد که به خوبی روی این موضوع نظارت کند.به نظر من انتقادی به او وارد نیست و این مدیران باشگاه هستند که باید این مشکل را حل کنند.

فتح‌الله‌زاده در پایان گفت‌وگو با فارس، درخصوص اینکه جباروف اعتقاد دارد باید باشگاه استقلال به قراردادش پایبند باشد و در صورت هر مشکلی او پولش را دریافت می‌کند، گفت: جباروف درست می‌گوید. من که نمی‌دانم با او چگونه قرارداد بستند ولی بهتر است منصوریان برود و از آقایانی که قرارداد بستند سوال کند که چه کاری باید برای این بازیکن انجام داد. اگر حکم برنگردد، آقایان ضرر جباروف را می‌دهند؟ اگر من بودم و این شرایط را می‌دیدم بلافاصله وکیل می‌گرفتم و از جباروف می‌خواستم در قراردادش بندی اضافه شود که در صورت برنگشتن حکم نیمی از قرارداد او قابل پرداخت باشد ولی همان طور که گفتم نمی‌دانم آقایان چگونه با او قرارداد امضا کرده‌اند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها