کد خبر: ۴۱۳۴۱۹
زمان انتشار: ۰۹:۲۹     ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
با اينكه چند روز از داربي تهران گذشته، اما همچنان حرف و حديث‌ها در مورد اين مسابقه و پيروزي شگفت‌انگيز شاگردان منصوريان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از بانک ورزش، با اينكه چند روز از داربي تهران گذشته، اما همچنان حرف و حديث‌ها در مورد اين مسابقه و پيروزي شگفت‌انگيز شاگردان منصوريان ادامه دارد. واقعيت آن است كه كمتر كسي انتظار داشت اين بازي با برتري آبي‌ها به پايان برسد و اين مساله به وضوح در نظرسنجي رسانه‌هاي رسمي هم مشخص بود. با اين حال استقلال برد تا مسوولان باشگاه حالا به خاطر تصميم درست‌شان در مورد حفظ منصوريان سر از پا نشناسند. شايد حتي خوشبين‌ترين هوادار استقلال هم فكر نمي‌كرد گردنه تند بهمن‌ماه براي اين تيم اينقدر رويايي پشت سر گذاشته شود. آنها السد را بردند و به گروهي آسيا رسيدند، پنج روز بعد هم پرسپوليس را با همه ستارگانش شكست دادند.

قرمزها دنبال نتيجه رويايي بودند

برخي پيروزي اخير استقلال در داربي را با برد سه بر دوي اين تيم در همان مسابقه معروف كه پيروزي قرباني در دقيقه90 گلزني كرد مقايسه مي‌كنند. با اين حال هر طور كه نگاه كنيم، اين بازي به اولين داربي امير قلعه‌نويي بسيار شبيه‌تر است. نيم‌فصل اول ليگ سوم پرسپوليس تيم بسيار پرستاره‌اي داشت كه به يمن حضور آنها شانس مسلم برتري در داربي محسوب مي‌شد. بازيكناني نظير دايي، باقري، گل‌محمدي، پيرواني، كاظميان و ميناوند در مقابل تيم جوان شده استقلال حكم برگ برنده را داشتند. قرمزها آنقدر از پيروزي در اين بازي مطمئن بودند كه مديرعامل وقت‌شان يعني اكبر غمخوار پيش از آغاز بازي روبه‌روي دوربين‌هاي تلويزيوني گفت تيمش به كسب يك «نتيجه رويايي» مي‌انديشد. با اين وجود اين استقلال بود كه آن بازي را برد. خيلي چيزهاي آن مسابقه هم شبيه همين بازي يكشنبه بود. استقلال خيلي كم حمله كرد و با دو شوت دقيق علي سامره و محمود فكري، دو گل از پرسپوليس جلو افتاد. در ادامه آنها به صورت پرتعداد مقابل دروازه خودشان جمع شدند و فقط دفاع كردند. اگرچه عيسي ترائوره يكي از گل‌ها را جبران كرد، اما دفاع جانانه و متراكم استقلال اين پيروزي ارزشمند را حفظ كرد. اگر واقعا مي‌خواهيد ايمان بياوريد كه اين دو بازي تا چه اندازه شبيه هم بودند، يادآوري مي‌كنيم كه آن روز ضربه سر يحيي گل‌محمدي در وقت‌هاي تلف‌شده به تير دروازه خورد و اين بار ضربه سر جلال حسيني! آن تيم قلعه‌نويي بعد از كسب پيروزي در داربي سه فصل درخشان را پشت سر گذاشت كه حاصلش كسب يك قهرماني و يك نايب‌قهرماني بود. حالا بايد ديد تيم فعلي منصوريان هم مي‌تواند همان موفقيت‌ها را تكرار كند يا نه.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها