أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۱۳۵۳۳
زمان انتشار: ۲۳:۴۱     ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به اینکه در حال رایزنی برای اجاره هواپیما از ایرلاین عراقی و انتقال مسافران در فرودگاه نجف به تهران هستیم، گفت: ترافیک عملیات یخ‌زدایی موجب تأخیر پروازهای فرودگاه مشهد شده است.
به گزارش پایگاه 598، مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو  با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به بارش نزولات جوی و شرایط نامناسب برای انجام پروازها خصوصاً در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد اظهار داشت: به دنبال بارش برف و کاهش دما در استان خراسان و شهر مقدس مشهد روز گذشته در ساعاتی باند فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد بسته و تعدادی از پروازها کنسل شد.

وی ادامه داد: امروز نیز با تلاش مسئولان فرودگاه، باند فرودگاه باز شد اما به دلیل دمای بسیار پایین هوا باید طبق قوانین ایمنی یخ‌زدایی از هواپیماها انجام می‌شد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزود: به دلیل آنکه پس از باز شدن باند فرودگاه مشهد و اجازه انجام پروازها تعداد زیادی از پروازها باید انجام می‌شد عملیات یخ‌زدایی با کندی مواجه بود. بنابراین هواپیماها برای یخ‌زدایی در صف انتظار می‌مانند که همین موضوع موجب بروز تأخیراتی برای پروازها شده است.

وی گفت: یخ‌زدایی از هواپیما و بالک‌ها روی بال‌های اصلی که وظیفه هدایت را برعهده دارند باید در زمانی کوتاه قبل از پرواز انجام شود و بلافاصله پس از یخ‌زدایی پرواز انجام گیرد. در این راستا ابتدا باید هواپیما را برای یخ‌زدایی برد و سپس مجدداً مسافرگیری و اقدام به پرواز کرد چون در این مدت زمان مسافرگیری مجدداً برخی قسمت‌های بال یخ می‌زند و این در ایمنی پرواز خلل ایجاد می‌کند. در این راستا شرکت‌های هواپیمایی مجبور هستند ابتدا مسافرگیری را انجام دهند و سپس در صف انتظار برای یخ‌زدایی باشند و بلافاصله پس از یخ‌زدایی پرواز خود را انجام دهند و همین امر موجب شده است که مسافران در هواپیما منتظر بمانند.

اسعدی سامانی گفت: قطعاً انجام چنین عملیاتی در راستای حفظ سلامت مسافران و ایمنی پرواز است و مسافران بدانند هیچ‌گاه ایمنی را به خطر نمی‌اندازیم اما چاره‌ای نیست جز اینکه ابتدا مسافران سوار بر هواپیما شوند و پس از آن هواپیما مدتی در صف یخ‌زدایی باشد و بلافاصله پس از یخ‌زدایی پرواز کند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه دیروز و امروز بارش برف موجب کنسلی پروازها در کشور شده است، افزود: به دلیل کنسل شدن همین پروازها در ادامه بقیه پروازهای یک ایرلاین نیز یا کنسل شده یا دچار تأخیر می‌شود.

وی به پرواز نجف - تهران شرکت هواپیمای معراج اشاره کرد و گفت: به دلیل آنکه هواپیماهای شرکت هواپیمایی معراج در فرودگاه مشهد مانده‌اند و نتوانسته‌اند برای پروازهای بعدی به نجف برسند، پروازهای نجف - تهران این شرکت هواپیمایی نیز با مشکل مواجه شده‌اند. در این راستا در حال تلاش هستیم تا با اجاره یک فروند هواپیما از شرکت هواپیمای عراقی مسافران را از این طریق به تهران منتقل کنیم.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی بیان کرد: به هر حال بروز چنین اتفاقاتی نظیر شرایط نامساعد جوی مشکلی است که در حیطه اختیارات ایرلاین‌ها نیست و همین امر موجب بروز تأخیر پروازهای دیروز و امروز شده است.

وی بیان کرد: شرکت‌های هواپیمایی تلاش کردند در راستای حفظ جان مسافران ایمنی را به خطر نیندازند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها